Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » di mei 18, 2004 11:21 am
Mooie bak! je hebt dus gewoon een los frame gekocht en m zelf opgebouwd neem ik aan!? Specs?
-
Manual Frenkel - Berichten:308
Bericht
door Manual Frenkel » di mei 18, 2004 12:28 pm
Zadeltje omlaag en kortere stuurpen en dan issie af!
Heb ik met de mijne ook gedaan!
Relaxte schijven, zijn niet origineel of wat?
En hoe bevalt die? Rijdt lekker he? Is alleen wat zwaar voor XC, daarom gebruik ik hem meer voor FR
mazzls,
helm
-
Yvkov - Berichten:278
Bericht
door Yvkov » di mei 18, 2004 12:50 pm
Idd, als los frame gekocht!!! Moet ik wel zeggen dat ik beregeluk gehad heb!! "t Zit zo: Na een tweetal fuels gebroken te hebben ben ik gaan uitkijken naar een Liquid. Wat bleek nu, der was nog een model in overstock van vorig jaar. Dwz minder centjes voor evenveel! Maar wat blijkt nu bij aankomst van"t frame, het is een 2004 model, yihaaaaaaaa....heb ik geluk, en nee het is geen fout! Gewoon een frame dat eind vorig jaar gebouwd is volgens de 2004 look !!!!
De rest heb ik er idd zelf opgestoken!! Schijfjes zijn Louise Fr"kes!!Yup zadelpen wat lager maar dit was net bij een xc rit, vandaar
CU all!!
-
msxx
-
Contacteer:
Bericht
door msxx » di mei 18, 2004 3:52 pm
complimenten met de kleur en afmontage, erg netjes
veel plezier dermee!
-
Ronald McD - Berichten:430
Bericht
door Ronald McD » di mei 18, 2004 5:45 pm
Damn nice allrounder man
Vindt het ook een veel mooier frame dan een Fuel tbh
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » wo mei 19, 2004 10:27 pm
mooi compleet zwart afgebouwd. tip pas een kleurt detail toe
tip voor de achter grond bij het maken van een bike foto. neem een effe achtergrond, bijvoorbeeld een muur. geeft een rustige beeld en leidt minder af.
-
Bracket - Berichten:425
Bericht
door Bracket » do mei 20, 2004 11:18 am
makkelijk zo"n Teleac cursus foto"s maken ;D
-
Bericht
door Yvkov » do mei 20, 2004 11:40 am
Geen schoon foto"s volgens de regels der kunst?? ??? :"(
-
M-J - Berichten:797
Bericht
door M-J » vr mei 21, 2004 8:20 pm
zeker netjes gedaan
-
AmF - Berichten:144
Bericht
door AmF » zo mei 23, 2004 8:27 am
Nice bike man, veel plezier ermee
-
fredo - Berichten:1240
Bericht
door fredo » zo mei 23, 2004 12:44 pm
Jurriaan schreef:
bv die (oude) groene banden van michelin
je kan natuurlijk zelf ook een fluo roos/paars pakje dragen
-
msxx
-
Contacteer:
Bericht
door msxx » ma mei 24, 2004 6:55 pm
da flow schreef:
[
Jurriaan schreef:
hmm, tis er nu wellicht wat laat voor, maar de naven een andere kleur, dat is subtiel en toch in het oog springend (bijv gold van tune)
-
Bericht
door Manual Frenkel » vr jun 11, 2004 9:41 am
Kleurdetails?
Ik heb liever een betere voorvork!!!
Ik heb model 2003 (supercheap uit Duitsland!!) en die Psylo C is qua rebound kut. Ik kan niks instellen. Is echt puur XC terwijl de fiets allround is.
Iemand suggesties?
-
Bericht
door Yvkov » zo jun 20, 2004 11:37 am
Wel, kijk dan es goed naar mijn fotokes (begin topic) !!!!!
Het voordeel is dat je de fiets (liquid) er gelijk voor/achter in veerweg kan mee afstellen(geometrie). En omdat het een vorkje is met lucht en oliedemping kan je perfect afstellen naar je wensen. Aan u de keus of je gaat voor een uitwendige rebound ofnie, richtprijs van zo"n vorkje 385 euro Marzocchi Mx comp "04. Btw....het heeft al veel doorstaan, ruige afdalingen aan high speed en na een jaarke heb ik er nog niks van problemen mee gehad! Een aanrader.... Tip, mocht je dees zomer toevallig aan"t gardameer zijn dan stap dan es binnen bij Mecki"s bikeshop Torbole...de modellen van 2005 zullen er al voor jou klaar liggen!!!! Ciaoooooooo, succes ;D
-
Bericht
door Manual Frenkel » di jun 22, 2004 2:31 pm
Dat je hem kan afstellen is inderdaad super. Da"s ook de reden dat ik hem gekocht heb. En voor XC is het echt een supermachine, niks is te dol, je ramt overal heerlijk doorheen.
Voor FR heb ik een kortere stuurpen erop gezet. En wat blijkt, ik vind het ook wel fijn met XC. Zolang je niet teveel lange rechte stukken tegenkomt rijdt het een stuk fijner: het stuurt wat scherper.
Maar je kan die Marzochi MX Comp 120 wel aanraden? WIe deelt zijn mening?
-
Benani - Berichten:127
Bericht
door Benani » di jun 22, 2004 5:49 pm
Kan die MX comp ook wel aanraden , maar wel mé ETA . Had eerst ne Manitou black op m"n bike na 1 rit vervangen door de Marzocchi. Werkt stukken beter. Vooral die ETA is de max!!! Bij geen enkel ander merk iets gelijkaardigs gevonden, je moet overal draaien om de veerweg te verkorten. ETA: hendeltje verzetten indrukken nr lengte die je goe vindt , klimmetje doen ... als je boven komt hendeltje verzetten en floep maximum verweg . En dan Yipieeee down da hill !!!! ;D
-
Bericht
door Manual Frenkel » do jun 24, 2004 2:41 pm
Dus jullie zeggen dat deze vork (met dus 5 mm veerweg minder dan de Psieloow) beter is voor FR-werk???? ??? (wat is eta trouwens? een spaans merk vorken uit baskenland?)
Ik ga eens kijken of onze Oosterburen nog iets in de aanbieding hebben op ie-beej.
Baj du weej: gister op een haar na een vrijwel gloednieuwe Liquid 20 2003 met Psylo SL en XT achter misgelopen. Hij ging op ebay weg voor 1260, ik zat er NET onder. DAmn! Een maat van me wilde wel mijn Liquid, en ik kon wel een betere gebruiken, dusssssss.
Als iemand interesse heeft in een Liquid 10 2003, ik weet nog een adresje waar ze voor een prikkie weggaan. Ook andere bikes trouwens. Is het ritje wel waard dacht ik zo.
-
Bericht
door Manual Frenkel » ma jun 28, 2004 9:29 am
Zo Samy,
dat ziet er puik uit baasje!
Ik zie dat je een Marzocchi er voor op hebt gezet. Welke precies? En hoe bevalt die?
Verder korter stuurpennetje en andere velgen. Welke?
Alles mooi zwart, zie er stijlvol uit.
-
Bericht
door Yvkov » ma jun 28, 2004 9:51 am
Klasse Mannn!!!!
Idd goe keus gedaan ivm componenten!!
Nog een vraagje, "k zie dat je uw achterdemper een tourke hebt gegeven!Den lock-out zit vooraan! Geen probleem bij eventuele harde drops? En zadelpen, welk een merkje mag die dan zijn? "k Zit al aan mijn 2de geplooide zadelpen, tip??? Ca yaaaaaaa
Btw, goeie keus van wielen? Zit nu met dezelfde, vandaar!!
-
Bericht
door Yvkov » ma jun 28, 2004 10:10 am
Wel wat is ETA! Zo kan je via een klein hendeltje op je voorvork je veerweg makkelijk verkleinen!! Handig als je een helling op moet.(Zeker op een liquid, geometrie gelijk verdelen!!) Het werkt zo; je geeft dat hendeltje een klein en easy draaike en als je even je voorvork indrukt dan blijft je vork in stappen van 30mm ingedrukt staan! Dit wil ook zeggen dat je vering blijft werken maar bij een hardere duw dan 30mm veert je voorvork terug in en blijft dan op de volgende lage stand staan!!
Terug even hendeltje omdraaien en volledig veerweg!!!! dit wil dus zeggen vlot van bvb 60mm naar 120mm veerweg!!
-
Rudie
Bericht
door Rudie » ma jun 28, 2004 10:24 pm
Ziet er ontzettend vet uit! Zelfs ik zeg dat, terwijl ik anti-fully ben! ::) Maar eehm...wat voor een remmen zitten er op jouw fiets?! Ziet er strak uit? En k ben nog niet zo"n expert dat ik zo 1,2,3 kan zien welk type het gaat ofzo...Bedankt alvast!
-
mad dog Killer - Berichten:11
Bericht
door mad dog Killer » di jun 29, 2004 4:32 pm
ok ,to start I"m sorry it"s in english I do understad nederlands but to write it down

it"s something else.
the bike its the 2003 model and I bought it stock , then I changed the components to my taste , that"s why the rear suspension, it comes like that.
This year I finished it with the fork , wheels and rear disk (bigger)
so , specs;
http://www.b-m-b.be/index.php?page=viewBike&id=24
the fork is great , it doesn"t have all the settings as the talas (from 80 to 125 , lockout) but is much stiffer and I can use a 200 mm disk without worrying that"s going to brake . Really strong .and for the zadelpen it"s a raceface xyo 31.6 and no problems so far .
-
mad dog Killer - Berichten:11
Bericht
door mad dog Killer » di jun 29, 2004 4:36 pm
btw ,the tires are very good , they only wear out to fast , and I didn"t put it together :"( but the bike mecanic (Samy) did