XC mogelijk op Specialized big hit?
Moderators:JJ, Beheerders
Re:XC mogelijk op Specialized big hit?
FreeRider schreef:
En is een Speci Enduro frame met sterke onderdelen en een veerdemper dan niet een optie, dan blijft je gewicht lager en kun je er beter mee XC"en !
Goed idee, maar ik zie je hier niet zo snel op DH"en

Oja, ook nog n goed criterium:
zoek n frame waar een extra 15cm aan zadelpen in past, dan kun je tenminste je zadel vestellen!
En net als Caramba zegt, neem n frame wat minder bobt en stop daar een SPV demper in.
zoek n frame waar een extra 15cm aan zadelpen in past, dan kun je tenminste je zadel vestellen!
En net als Caramba zegt, neem n frame wat minder bobt en stop daar een SPV demper in.
als je je zadel hoger wil zetten bij de bighit dan gaat ie compleet naar achteren , staat nogal onder een grote hoek, lijkt me ook niet zo praktisch met XC
Nou,thr3E schreef: als je je zadel hoger wil zetten bij de bighit dan gaat ie compleet naar achteren , staat nogal onder een grote hoek, lijkt me ook niet zo praktisch met XC
zo"n zitbuis is wel zo gemaakt dat als je het zadel hoog zet, het zadel op dezelfde plaats zit als hij normaal zou zitten als hij hoog staat. Maar, zo heb je wel meer ruimte als je je zadel laag zet omdat hij dan naar voren komt.
Bro schreef:
[thr3E schreef:
als je je zadel hoger wil zetten bij de bighit dan gaat ie compleet naar achteren , staat nogal onder een grote hoek, lijkt me ook niet zo praktisch met XC
Nou,
zo"n zitbuis is wel zo gemaakt dat als je het zadel hoog zet, het zadel op dezelfde plaats zit als hij normaal zou zitten als hij hoog staat. Maar, zo heb je wel meer ruimte als je je zadel laag zet omdat hij dan naar voren komt.
ik doelde dus op teveel ruimte, maw, je haalt het niet om hoog te zitten en niet extreem ver naar achteren te zitten
Zadelpen met setback achterstevoren erin doen, zit je weer dichterbij het stuur ;D
Is geen probleem.thr3E schreef: [ik doelde dus op teveel ruimte, maw, je haalt het niet om hoog te zitten en niet extreem ver naar achteren te zittenBro schreef: [Nou,thr3E schreef: als je je zadel hoger wil zetten bij de bighit dan gaat ie compleet naar achteren , staat nogal onder een grote hoek, lijkt me ook niet zo praktisch met XC
Je moet natuurlijk een niet te grote maat van frame kopen!!!
Ik rijd met een Big Hit small en als mijn zadel hoog staat staat hij ideaal voor
te trappen en naar boven te rijden, en als mijn zadel laag staat, staat hij ideaal
voor Dh/freeride.
Grtz
TBx
Zeker kan dat!!
Als jij het leukt vind om steeds als laatste op een berg aan te komen omdat het maar moeizaam omhoog gaat of omdat hij een beetje wipt.
Maar ik zou het gewoon gaan proberen.
mzzl
Gène
Als jij het leukt vind om steeds als laatste op een berg aan te komen omdat het maar moeizaam omhoog gaat of omdat hij een beetje wipt.
Maar ik zou het gewoon gaan proberen.
mzzl
Gène