Re:Alsteblaft, mijn bike
Moderators:JJ, Beheerders
Wel tof fietske vooral omdat ie volledig zwart is ! Toffe afmontage!Welke discbrakes zijn da, Louisekes?? ???Enige dat ik zou veranderen is den achter derailleur want die XT"s kletteren voortdurend tegen je frame.Was bij m"n Giant ook zo !
Benani schreef:
Wel tof fietske vooral omdat ie volledig zwart is ! Toffe afmontage!Welke discbrakes zijn da, Louisekes?? ???Enige dat ik zou veranderen is den achter derailleur want die XT"s kletteren voortdurend tegen je frame.Was bij m"n Giant ook zo !
Dank je. Het zijn Marta Sl remmen. Errug fijn!!! Rij er nu al een jaar mee en ben er nog altijd vol tevreden over.
Over de derailleur:
[
Dn Helle schreef:
Nog 1 "ingenieus" iets van shimano: de rubberen bescherming op de derailleur, zodat je frame niet beschadigt...
Ze hebben dus een bescherming op de "bovenkant" van de derailleur geplaatst, rubberachtig iets ofzo.
Rij er ook hard mee??
Kunnen we keer in de limburgse bossen een uurtje knallen.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
- Xircuit
- Contacteer:
Pimiento schreef:
[Pimiento schreef:
schilderen..... :-*
Okay wie heeft er onder mijn naam zitten posten???
Ik vind de kleur ok hoor!
Grtz de ECHTE Pimiento:-*
Sorry, weer vergeten uit te loggen....
hij wel wel erg zwart, maar ik vind het wel mooi. Maar leuke details in een afwijkende kleur zou leuk zijn.
ALSJEBLAFT????
WOOF WOOF
WAFkef kef
WOOF WOOF
WAFkef kef
Gène schreef:
Rij er ook hard mee??
mzzl
Gène
Volgende xc meeting is na de vakantie... Zal dan toch wel een optie zijn of niet? Zit nu nog in mijn tentamens... Daarna op vakantie...
@ Amigo: jij voelt je snel aangesproken

-
Gène
Zit nu nog in mijn tentamens... Daarna op vakantie...
Keertje blijven zitten jongen ?

ik zou er een flatbar opzetten, vind ik beter rijden voor XC
Nee. Versneld traject MBO ICT beheer. As week tentamens (4 ::)) en dan ben ik 8 juli (als het goed is) klaar. Dus ik ben niet zo"n Havist... (wel geweest....)Christopher schreef:Keertje blijven zitten jongen ?Zit nu nog in mijn tentamens... Daarna op vakantie...Gène![]()
[
Eerst gehad, mijn ervaring was dat ik weer last kreeg van mijn bovenrug, vanwege een kromme zit... Ik heb em hier nog wel liggen... misschien binnenkort eens uitproberen.GT dude schreef: ik zou er een flatbar opzetten, vind ik beter rijden voor XC
-
@ Dn Helle
Suc6 met je tentamens danmaar
(ik heb al vakantie mocht je het willen weten :P)
Suc6 met je tentamens danmaar

Mooi zwart is niet lelijk
kvind um echt mooi

Lijkt me wel tof. Maar regel wel een weekend waarbij je kan he :P en breek niks op vakantie ;D
mzzl
Gène
mzzl
Gène
-
Mooie fiets, maar gaat dat goed een Sid vork met schijfremmen?!?
Zelf ben ik niet zo zwaar, maar in 4 maanden tijd een vork door remmen naar de eeuwige single tracks gejaagd is toch wel snel. Ik hoop dat het met jouw voorvork beter gaat. Verder een zeer mooie bike !!! Veel plezier ermee.
Zelf ben ik niet zo zwaar, maar in 4 maanden tijd een vork door remmen naar de eeuwige single tracks gejaagd is toch wel snel. Ik hoop dat het met jouw voorvork beter gaat. Verder een zeer mooie bike !!! Veel plezier ermee.
Kijk, zo hoort het, simpel strak en netjes
Nice ride

Nice ride

Jumping Hansje schreef:
Nou, ik heb hier al vaker gezegd, dat deze vork mij al 2,5 jaar overal doorheen heeft gebracht, van de rondjes bij huis tot het zware werk in Italië... Hij is idd wat slapper dan andere vorken, maar als je em gewoon goed onderhoudt is er gewoon niks aan de hand. Ik heb er daarom ook het volle vertrouwen in dat ie het nog een tijdje uithoudt.
-
Ik hoop het voor je in ieder geval een strakke fiets en veel (fiets)plezier ermee gewenst vanaf deze kant.
Jumping Hansje schreef:
Heel veel mensen hebben het er over dat de SID vorken erg slap zijn, snel kappot gaan, enzovoort. Waarom worden die dingen dan nog steeds verkocht en zijn ze zo ontzettend duur? Dan heb ik het vooral over de vorige modellen, want die van 2004 schijnen een stuk stijver te zijn. Ikke nie snap nie... ???
-
Ach je moet alles relatief zien, mijn SID was een 2001/2002 model dus lichter. Daarbij komt dat ik een redelijke klimmer ben, maar een mega afdaler en dus laat in de remmen ga. Hierdoor heeft je vork natuurlijk wel wat te lijden. Als je niet te zwaar bent of een agressieve rijstijl hebt zal het vermoedelijk wel los lopen. Voldoe je echter aan een ( of beiden) van bovenstaande trekjes dan zou het wat minder kunnen zijn voor je vork. Btw model 2004 SID is inderdaad stijver/ zwaarder/ sterker dan vorige modellen.
Maar wat maakt de vork dan zo duur? Waarvan is de kwaliteit dan zo hoog? Of is het vooral het lagere gewicht waar je voor betaald. Alhoewel dat voor de huidige modellen ook al niet meer echt op gaat...
Ik denk dat je eerst moet afvragen over welke vorken je hebt.
Het is gewoon een feit dat ze niet de sterkste zijn, en er zijn niet voor niets discnokken erop gezet. Als je van je zelf weet dat je een mega-afdaler bent, weet je eigelijk ook dat je een andere vork moet hebben.
En wat maakt ze zo duur? Wss omdat RS de afgelopen tijd in troubles heeft gezeten, weinig nieuws heeft kunnen ontwikkelen, en daarom de prijzen opschroeft. Maar er wordt ook beweert dat de sid een ultieme racevork is die het geld waard is.
Racevork of niet, ik weet dat die van mij (100mm only sid xc) genoeg is voor mij, en ook robuust genoeg. Volgende vork denk ik op dit moment nog niet eens aan...
Het is gewoon een feit dat ze niet de sterkste zijn, en er zijn niet voor niets discnokken erop gezet. Als je van je zelf weet dat je een mega-afdaler bent, weet je eigelijk ook dat je een andere vork moet hebben.
En wat maakt ze zo duur? Wss omdat RS de afgelopen tijd in troubles heeft gezeten, weinig nieuws heeft kunnen ontwikkelen, en daarom de prijzen opschroeft. Maar er wordt ook beweert dat de sid een ultieme racevork is die het geld waard is.
Racevork of niet, ik weet dat die van mij (100mm only sid xc) genoeg is voor mij, en ook robuust genoeg. Volgende vork denk ik op dit moment nog niet eens aan...
Ik ben idd iemand die laat in de remmen gaat en die het liefst zo hard mogelijk een afdaling in gaat. Zelf heb ik een Manitou Black Elite welke mij prima bevalt. Ook met schijfremmen. In ieder geval bedankt voor het bijspijkeren van mijn kennis

-
is bij rudie idd hard nodig :P
Christopher schreef:
is bij rudie idd hard nodig :P
Dank je :-*