Re:suggesties voor een marathon fully-fram rond 1500
Moderators:JJ, Beheerders
Het topmodel van Decathlon is nu E2499, daar krijg je een zeer goed veersysteem voor, een vrijwel complete XT "04 disc groep en een Manitou Minute 2:00 vork, dan heb je toch een instant-Marathon bike eigenlijk.
Ik geef toe: das wel minder spannend dan zelf bouwen
Ik geef toe: das wel minder spannend dan zelf bouwen
Re:suggesties voor een marathon fully-frame rond 1500
inderdaad...daar wil je toch niet naast gevonden worden??
Dan liever een SC of een RM..
Dan liever een SC of een RM..
Wel waar voor je geld, en ik geloof zeker dat dat NEUF systeem met eccentrisch scharnierend draaipunt whatever ding beter werkt dan het RM Element/Instinct systeem, of het bij SC"s VPP in de buurt kan komen kan ik niet zo zeggen.
Dan nog: de prijs is wel voor een complete bike wat je bij de andere al aan het frame kwijt bent, dan hoeft supergabby-gabstar zich ook niet meer druk te maken om cantinokjes e.d.
Dan nog: de prijs is wel voor een complete bike wat je bij de andere al aan het frame kwijt bent, dan hoeft supergabby-gabstar zich ook niet meer druk te maken om cantinokjes e.d.
Jaja, bedankt voor alle adviezen!!!
Super!
Ik heb de "tegens" van de Mountaincycle ook wel een paar keer gelezen en misschien moet ik daar maar van afzien, hoewel ik hem wel heeeel mooi vind...???
Maar een los ((fully-)frame (inc demper) moet er toch wel inzitten, denk ik voor 1500,- Het probleem is wel dat veel merken alleen maar complete fietsen leveren... beetje jammer. SC vpp, weet ik ook nog niet of ik dat wel wat vind?
Ik rijdt nu op een Sintesi en heb horen zeggen dat die ook met drie nieuwe modellen komen volgen kaar, misschien moet ik even tot september wachten en ook evenover Bike-motion lopen?
TJa, en ik moet ook wel wennen het idee om misschien geen HS33"s op een matathon-fiets te nemen.........
Maar wanneer er nog een hele zooi losse frames gepost worden, vind ik niet erg hoor! Ik had ook nog een turner gezien, maar dan zit je ook weer met beschikbaarheid en garantie, misschien?!
Ik denk dat ik er nog heel wat uurtjes over moet internetten en nachtjes over slapen voorat ik er uit ben, maar alle hulp is welkom!
dees is ook mooi.........

maarja ook geen v-brake nokken denk ik.........
Super!
Ik heb de "tegens" van de Mountaincycle ook wel een paar keer gelezen en misschien moet ik daar maar van afzien, hoewel ik hem wel heeeel mooi vind...???
Maar een los ((fully-)frame (inc demper) moet er toch wel inzitten, denk ik voor 1500,- Het probleem is wel dat veel merken alleen maar complete fietsen leveren... beetje jammer. SC vpp, weet ik ook nog niet of ik dat wel wat vind?
Ik rijdt nu op een Sintesi en heb horen zeggen dat die ook met drie nieuwe modellen komen volgen kaar, misschien moet ik even tot september wachten en ook evenover Bike-motion lopen?
TJa, en ik moet ook wel wennen het idee om misschien geen HS33"s op een matathon-fiets te nemen.........
Maar wanneer er nog een hele zooi losse frames gepost worden, vind ik niet erg hoor! Ik had ook nog een turner gezien, maar dan zit je ook weer met beschikbaarheid en garantie, misschien?!
Ik denk dat ik er nog heel wat uurtjes over moet internetten en nachtjes over slapen voorat ik er uit ben, maar alle hulp is welkom!
dees is ook mooi.........

maarja ook geen v-brake nokken denk ik.........

Klinkt op, lijkt als...
Een nrs, dat is trouwens opzich helemaal niet erg.
Een nrs, dat is trouwens opzich helemaal niet erg.
Wat dacht je van een giant xcx
, of moet het perce een nieuwe wezen??
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... oardseen=1

http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... oardseen=1
OK nog 1 keer dan:
Rocky Mountain Element 70, ook als los frame met V-brake nokken € 1700 (bij de oosterburen nog goedkoper)
dusssss©
Rocky Mountain Element 70, ook als los frame met V-brake nokken € 1700 (bij de oosterburen nog goedkoper)

dusssss©
-
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=15634
zeer goed bergaf en zeer aanvaardbaar in de bergop!
Steek er een Sid vork in, verkoop de schijfremmen en je hebt een marathon raket!
Ik spreek uit ervaring!
BT
zeer goed bergaf en zeer aanvaardbaar in de bergop!
Steek er een Sid vork in, verkoop de schijfremmen en je hebt een marathon raket!
Ik spreek uit ervaring!
BT
:-* KWIJL :-*
[
ik ga sparen en duitse sites checken ............
[
BOSS schreef:
![]()
ik ga sparen en duitse sites checken ............
Waarom probeer je niks te regelen met je lbs. En dan ga je gewoon een paar lbs binnen en de een zal je raar aan kijken en de ander wil je misschien helpen. Wat ik bedoel is een complete fiets kopen en een beetje verbouwen tot je eigen droom fiets.
Misschien ook een optie. Als je bijvoorbeeld voor specialized zou gaan zou je goedkopere stumpjumper of epic kunenn ombouwen tot een geweldige fiets. Maar ik zou dat wel doen bij fietsemakers waar je vaste klant bent. Bij fietsemakers waar je voor het eerst komt kunnen je wat raar gaan aankijken. Duitsland is ook wel een optie maar vergeet ook niet het onderhoud en garantie. Plus ze zeggen vaak wel snelle uitlevering van spullen maar ik heb laatst vier weken snel service gehad...
mzzl
Gène
Misschien ook een optie. Als je bijvoorbeeld voor specialized zou gaan zou je goedkopere stumpjumper of epic kunenn ombouwen tot een geweldige fiets. Maar ik zou dat wel doen bij fietsemakers waar je vaste klant bent. Bij fietsemakers waar je voor het eerst komt kunnen je wat raar gaan aankijken. Duitsland is ook wel een optie maar vergeet ook niet het onderhoud en garantie. Plus ze zeggen vaak wel snelle uitlevering van spullen maar ik heb laatst vier weken snel service gehad...
mzzl
Gène
-
Commençal heeft nog een paar VIP Flame S frames van 2003 met V-Brake nokken op stock. Check it out
ik heb weer een fiets aan mijn lijstje van (naast de RM)
"the happy few of potential candidates" toegevoed... maar nu moet ik ook nog weten wie deze fiets/frames verdeeld...
de Steppenwolf tundra FS.....
Rahmenmaterial: Steppenwolf ALPHA UltraLight Alloy mit triple butted Rohren
Rahmengewicht: 2200 g bei 48 cm
Rahmenhöhe (cm): 41 | 45 | 48 | 52
Dämpfer: Manitou QR (Luftdruck- und Zugstufenregulierung)
Dämpferlänge (mm): 165 | 38
Federungssystem: 4-Gelenk-System
Federweg hinten (mm): 85
Lagertechnik: 8-fach Industrielager
maar wie weet wie deze fiets/frames verdeeld (of importeerd)...
en op de pict kan ik niet echt de v-brake nokken zien, maar in de opboutabellen staat wel dat ie met v"s opgebouwd kan worden?! Dus moet ik nog even bellen o.i.d. voor wat vraagjes...
(en Ja, er zit een manitou demper op
?!)
"the happy few of potential candidates" toegevoed... maar nu moet ik ook nog weten wie deze fiets/frames verdeeld...
de Steppenwolf tundra FS.....

Rahmenmaterial: Steppenwolf ALPHA UltraLight Alloy mit triple butted Rohren
Rahmengewicht: 2200 g bei 48 cm
Rahmenhöhe (cm): 41 | 45 | 48 | 52
Dämpfer: Manitou QR (Luftdruck- und Zugstufenregulierung)
Dämpferlänge (mm): 165 | 38
Federungssystem: 4-Gelenk-System
Federweg hinten (mm): 85
Lagertechnik: 8-fach Industrielager
maar wie weet wie deze fiets/frames verdeeld (of importeerd)...
en op de pict kan ik niet echt de v-brake nokken zien, maar in de opboutabellen staat wel dat ie met v"s opgebouwd kan worden?! Dus moet ik nog even bellen o.i.d. voor wat vraagjes...
(en Ja, er zit een manitou demper op

mooie en goede fiets...
-
-
Lijkt wel erg veel op mijne Commençal!!! (Flame S)
supernormal schreef:
Lijkt wel erg veel op mijne Commençal!!! (Flame S)
ik weet niet WAT voor Flame S je dan hebt, maar ik zie toch wel enig verschil....

dusssss©
- Xircuit
- Contacteer:

www.s-tec-bikes.de
"t zijn dan geen losse kaders, maar je hebt wel meteen alles.
:odie is nice!!!Zand er over schreef:
![]()
nice

website?
misschien verdeler in nederland?
-
via oreos bike of zo iets gewoon bij de nieuws pagina van dp.. kijk anders ff waarnaar de foto gelinkt is.
er is dus een nl verdeler en de prijs is dacht ik 1599 incl. demper.. maar check het ff de prijzen staan op de site van de verdeler.
Het heeft qua systeem wel wat weg van commencal, en aangezien ik nog nooit van nox gehoort heb, zou ik misschien wel wat meer naar de bekende merken neigen maargoed dat moet je zelf maar uitzoeken.. zie ook ff de site van zonoskar @dp (www.zonoskar.com) kan je als het goed is een leuk prog. vinden om veerwegen te analyseren...
er is dus een nl verdeler en de prijs is dacht ik 1599 incl. demper.. maar check het ff de prijzen staan op de site van de verdeler.
Het heeft qua systeem wel wat weg van commencal, en aangezien ik nog nooit van nox gehoort heb, zou ik misschien wel wat meer naar de bekende merken neigen maargoed dat moet je zelf maar uitzoeken.. zie ook ff de site van zonoskar @dp (www.zonoskar.com) kan je als het goed is een leuk prog. vinden om veerwegen te analyseren...
http://www.e-b-e.nl/EbePrNox.htm Top!Zand er over schreef:
via oreos bike of zo iets gewoon bij de nieuws pagina van dp.. kijk anders ff waarnaar de foto gelinkt is.

-
weet iemand iets te vinden/zeggen over testuitslagen/rij-eigenschappen van de Nox flux cc 4.5?
ik weet dan dirt online en e-b-e ze verkopen in nederland...
greez,
g
ik weet dan dirt online en e-b-e ze verkopen in nederland...
greez,
g
-
Ik heb ze nog nooit in het wild gezien en volgens de site maken ze ook alleen frames.. maar misschien doet een mailtje aan de verdeler wonderen in dit geval
Hey, heb je ook al eens gedacht aan een Yeti AS-R??
Ik rij daar nu een dik jaar mee rond, en hij bevalt me prima. Echt superstijf, zo goed als geen bob bij klimmen, goede grip door actieve vering, en best soepel bij het afdalen. En het is een Yeti!
Ik weet wel dat dat frame iets boven je budget uitstijgt, maar hier op DP verkoopt El Nino zijn Yeti voor belachelijk weinig geld. Ik weet wel niet hoe groot je bent enzo, maar het is zeker het overdenken waard!
Ik rij daar nu een dik jaar mee rond, en hij bevalt me prima. Echt superstijf, zo goed als geen bob bij klimmen, goede grip door actieve vering, en best soepel bij het afdalen. En het is een Yeti!

Ik weet wel dat dat frame iets boven je budget uitstijgt, maar hier op DP verkoopt El Nino zijn Yeti voor belachelijk weinig geld. Ik weet wel niet hoe groot je bent enzo, maar het is zeker het overdenken waard!