7
Moderators:JJ, Beheerders
Hey ik ben vandaag bij Akkermans geweest en daar stond me toch een mooi fietsie: een seven hardtail ik vermoed een sola titaium. Heeft iemand ervaring met die fietsen??
Gewoon een vraagie want betalen kan ik hem toch niet??
Ik vroeg me gewwon af hoe zoiets rijd? en hoe lang het mee gaat.
mzzl
Gène
Gewoon een vraagie want betalen kan ik hem toch niet??
Ik vroeg me gewwon af hoe zoiets rijd? en hoe lang het mee gaat.
mzzl
Gène
Re:7
Ik vroeg me dat gewoon af omdat het heel gelikt uitzag met en lefty enzo. Stond ook nog een met een fox vork.
Maar omdat je gewoon zoveel moet neer leggen voor die fiets moet dat wel gewoon goed rijden en kan je bijna niet minder dan XTR en X.0 gaan monteren omdat het anders afbreuk doet aan het geheel.
Maar het zag er gewoon wauw uit.
mzzl
Gène
Maar omdat je gewoon zoveel moet neer leggen voor die fiets moet dat wel gewoon goed rijden en kan je bijna niet minder dan XTR en X.0 gaan monteren omdat het anders afbreuk doet aan het geheel.
mzzl
Gène
Ben toevallig niet zo lang geleden een tijd geleden bezig geweest me in Seven te verdiepen. Was van plan er zelf één aan te schaffen.
Bij seven kun je je frame precies zo krijgen zoals jij "em wilt. Alles kun je zelf bepalen. Stijfheid voor- en achterkant, plaatsen kabelstops, watvoor nokken wat rem betreft, maat balhoofd, complete geometrie : echt alles. Bij het bestelformulier zit een lijst van 100 vragen over jouw wensen.
Frames gaan een leven lang mee, maar daar ben ik nu nog niet aan toe .................
Bij seven kun je je frame precies zo krijgen zoals jij "em wilt. Alles kun je zelf bepalen. Stijfheid voor- en achterkant, plaatsen kabelstops, watvoor nokken wat rem betreft, maat balhoofd, complete geometrie : echt alles. Bij het bestelformulier zit een lijst van 100 vragen over jouw wensen.
Frames gaan een leven lang mee, maar daar ben ik nu nog niet aan toe .................

Gène schreef:
Ik vroeg me dat gewoon af omdat het heel gelikt uitzag met en lefty enzo. Stond ook nog een met een fox vork.
mzzl
Gène
Een custom ti frame koop je als je iets zoekt wat een standaard frame je niet kan bieden. Dat kan een bepaalde geometrie/pasvorm zijn of bijv. meer comfort of een combinatie ervan. Seven is erg duur en heeft een enorme "guru" status.
Sure, het is erg mooi spul, maar ik vraag me af of de prijzen die zijn hanteren nog leuk zijn. In elk geval bestaan ze al weer een poos en blijven mensen het er aan uitgeven, dus is er een markt voor. De afwerking is top, dat verwacht je ook niet anders. Toch zijn er wat kleine details die ze ooit niet helemaal netjes doen, en dat vind ik eigenlijk voor hun prijzen onacceptable.
Die met de Fox vork van Rob A. hebben we kort gereden in ons vergelijk met de Rocky en Intense.
http://www.dirty-pages.net/tests/fullys ... rocky.html
Persoonlijk vond ik hem voor een ti fiets erg strak. Ik zou zelf liever een tikkie meer comfort willen. Nu is zoiets pas vaak goed te testen als je enkel hardtails test en liever ook nog over een langere periode. Hij gaf me in elk geval een erg stijve indruk. Het mooie van ti is, dat je dat dus veel meer dan bij alu, met stijfheid/comfort kan spelen. Kan met staal ook top op zeer grote hoogte, maar je loopt daarbij iets eerder tegen het "gewichts" probleem aan.
Een ti fiets is een investering. Ze zijn vaak tijdloos qua design en door de eigenschappen van het materiaal blijft zo"n fiets er altijd goed uit zien. Krast niet snel, en al heb je krassen, dan is het met wat fijn schuurpapier/ScotchBrite weer weg te werken (mits we dus van een ongelakt ti frame praten wat 9 van de 10 keer het geval is).
-
...uh.... ik dacht dat jij nu niet gezien wilt worden op een fiets waar geen "Intense" op staat?
Of hou je die bivakmuts wellicht op tijdens het fietsen op die 7??? ;D ;D ;D ;D
Groeten, Lars
Groeten, Lars
De Lars Cuevas schreef:
...uh.... ik dacht dat jij nu niet gezien wilt worden op een fiets waar geen "Intense" op staat?
Groeten, Lars
Beste Lars Buttfars,
niet enkel Intense, Yeti, Trek, en zelfs Turner mogen mijn vette reet dragen.
-
Plons schreef:
Beste Lars Buttfars,
niet enkel Intense, Yeti, Trek, en zelfs Turner mogen mijn vette reet dragen.
He dikke pad / kikker, niet Fokken met de Cuevas, ja? Anders stuur ik de KabouterKlan op je af. En die rakkers rijden op Tibetaanse Dwergponys, dus denk daar zeker niet te licht over... ;D ;D
Ps: je mist er nog een in het rijtje: Rocky Mountain!
Latur, Lars
Maar als je voor een standaard frame zou gaan zou je eigenlijk een redelijk waarde vast frame hebben. Als je de gedachte zou hebben om hem ooit om welke reden dan ook te verkopen.
Ik zag hem staan en ik vond dat eigenlijk zo strak en gelikt uitzien. Ik vond dat misschien de moeite waard. Maar welk frame was dat eigenlijk die met die fox vork. Was dat de sola of een goedkopere versie zoals de verse. Zit er eiegenlijk veel verschil tussen die twee? Buiten het frame en misschien type titanium??
En welke afwerkingen waren niet mooi?? kabel oogje of echte lelijke lassen??
mzzl
Gène
Ik zag hem staan en ik vond dat eigenlijk zo strak en gelikt uitzien. Ik vond dat misschien de moeite waard. Maar welk frame was dat eigenlijk die met die fox vork. Was dat de sola of een goedkopere versie zoals de verse. Zit er eiegenlijk veel verschil tussen die twee? Buiten het frame en misschien type titanium??
mzzl
Gène
Gène schreef:
Maar als je voor een standaard frame zou gaan zou je eigenlijk een redelijk waarde vast frame hebben. Als je de gedachte zou hebben om hem ooit om welke reden dan ook te verkopen.
mzzl
Gène
Jah, details die niet helemaal puik uitgevoerd waren zoals scheefgelaste nokjes, scheef gezaagde nokjes e.d. Moet niet kunnen voor zo"n prijs...
Check de link naar onze test, en je weet welk type die met de Vos vork was.

-
Plons schreef:
To Lars : een blizzard moet zowiezo nog in mijn stalleke komen....
Plons, het doet mij waarlijk deugd dit te lezen.
On Topic: Wat kost zo"n Custom 7 Sola Frame nu eigenlijk?
groet, Lars
Beste Gene Ween,
Ik heb thuis nog een oude o2 bikers (no.?) liggen met Titanium special (seven, Litespeed, Merlin, Airborne etc.) Ook zaken als kwaliteit van materiaal e.d. worden behandeld. Misschien aardige info voor u.
Al gelezen?
C.
Ik heb thuis nog een oude o2 bikers (no.?) liggen met Titanium special (seven, Litespeed, Merlin, Airborne etc.) Ook zaken als kwaliteit van materiaal e.d. worden behandeld. Misschien aardige info voor u.
Al gelezen?
C.