7

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gène
7

Bericht door Gène » vr mei 07, 2004 6:23 pm

Hey ik ben vandaag bij Akkermans geweest en daar stond me toch een mooi fietsie: een seven hardtail ik vermoed een sola titaium. Heeft iemand ervaring met die fietsen??
Gewoon een vraagie want betalen kan ik hem toch niet??
Ik vroeg me gewwon af hoe zoiets rijd? en hoe lang het mee gaat.
mzzl
Gène

janman

Re:7

Bericht door janman » vr mei 07, 2004 6:31 pm

Zal normaaal wel goooooeeeeed moette rijden voor die prijs. :? Het voordeel is wel dat je ze op maat kunt laten maken ;D

Gène

Bericht door Gène » vr mei 07, 2004 6:43 pm

Ik vroeg me dat gewoon af omdat het heel gelikt uitzag met en lefty enzo. Stond ook nog een met een fox vork.
Maar omdat je gewoon zoveel moet neer leggen voor die fiets moet dat wel gewoon goed rijden en kan je bijna niet minder dan XTR en X.0 gaan monteren omdat het anders afbreuk doet aan het geheel.
Maar het zag er gewoon wauw uit.
mzzl
Gène

Hubert !

Bericht door Hubert ! » vr mei 07, 2004 6:55 pm

Ben toevallig niet zo lang geleden een tijd geleden bezig geweest me in Seven te verdiepen. Was van plan er zelf één aan te schaffen.
Bij seven kun je je frame precies zo krijgen zoals jij "em wilt. Alles kun je zelf bepalen. Stijfheid voor- en achterkant, plaatsen kabelstops, watvoor nokken wat rem betreft, maat balhoofd, complete geometrie : echt alles. Bij het bestelformulier zit een lijst van 100 vragen over jouw wensen.
Frames gaan een leven lang mee, maar daar ben ik nu nog niet aan toe .................;)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr mei 07, 2004 7:12 pm

Gène schreef:
Ik vroeg me dat gewoon af omdat het heel gelikt uitzag met en lefty enzo. Stond ook nog een met een fox vork.
Maar omdat je gewoon zoveel moet neer leggen voor die fiets moet dat wel gewoon goed rijden en kan je bijna niet minder dan XTR en X.0 gaan monteren omdat het anders afbreuk doet aan het geheel.
Maar het zag er gewoon wauw uit.
mzzl
Gène

Een custom ti frame koop je als je iets zoekt wat een standaard frame je niet kan bieden. Dat kan een bepaalde geometrie/pasvorm zijn of bijv. meer comfort of een combinatie ervan. Seven is erg duur en heeft een enorme "guru" status.

Sure, het is erg mooi spul, maar ik vraag me af of de prijzen die zijn hanteren nog leuk zijn. In elk geval bestaan ze al weer een poos en blijven mensen het er aan uitgeven, dus is er een markt voor. De afwerking is top, dat verwacht je ook niet anders. Toch zijn er wat kleine details die ze ooit niet helemaal netjes doen, en dat vind ik eigenlijk voor hun prijzen onacceptable.

Die met de Fox vork van Rob A. hebben we kort gereden in ons vergelijk met de Rocky en Intense.

http://www.dirty-pages.net/tests/fullys ... rocky.html

Persoonlijk vond ik hem voor een ti fiets erg strak. Ik zou zelf liever een tikkie meer comfort willen. Nu is zoiets pas vaak goed te testen als je enkel hardtails test en liever ook nog over een langere periode. Hij gaf me in elk geval een erg stijve indruk. Het mooie van ti is, dat je dat dus veel meer dan bij alu, met stijfheid/comfort kan spelen. Kan met staal ook top op zeer grote hoogte, maar je loopt daarbij iets eerder tegen het "gewichts" probleem aan.

Een ti fiets is een investering. Ze zijn vaak tijdloos qua design en door de eigenschappen van het materiaal blijft zo"n fiets er altijd goed uit zien. Krast niet snel, en al heb je krassen, dan is het met wat fijn schuurpapier/ScotchBrite weer weg te werken (mits we dus van een ongelakt ti frame praten wat 9 van de 10 keer het geval is).

Plons

Bericht door Plons » vr mei 07, 2004 9:04 pm

Die seven met die lefty in bij Akkermans heeft binnenkort een nieuwe eigenaar, als er tenminste weer bivakmutsen voorradig zijn bij mijn boutique....

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr mei 07, 2004 9:54 pm

...uh.... ik dacht dat jij nu niet gezien wilt worden op een fiets waar geen "Intense" op staat?

Of hou je die bivakmuts wellicht op tijdens het fietsen op die 7??? ;D ;D ;D ;D

Groeten, Lars

Plons

Bericht door Plons » vr mei 07, 2004 10:01 pm

De Lars Cuevas schreef:
...uh.... ik dacht dat jij nu niet gezien wilt worden op een fiets waar geen "Intense" op staat?

Of hou je die bivakmuts wellicht op tijdens het fietsen op die 7??? ;D ;D ;D ;D

Groeten, Lars

Beste Lars Buttfars,

niet enkel Intense, Yeti, Trek, en zelfs Turner mogen mijn vette reet dragen.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr mei 07, 2004 10:06 pm

Plons schreef:

Beste Lars Buttfars,

niet enkel Intense, Yeti, Trek, en zelfs Turner mogen mijn vette reet dragen.

He dikke pad / kikker, niet Fokken met de Cuevas, ja? Anders stuur ik de KabouterKlan op je af. En die rakkers rijden op Tibetaanse Dwergponys, dus denk daar zeker niet te licht over... ;D ;D

Ps: je mist er nog een in het rijtje: Rocky Mountain!

Latur, Lars

Gène

Bericht door Gène » za mei 08, 2004 6:29 pm

Maar als je voor een standaard frame zou gaan zou je eigenlijk een redelijk waarde vast frame hebben. Als je de gedachte zou hebben om hem ooit om welke reden dan ook te verkopen.
Ik zag hem staan en ik vond dat eigenlijk zo strak en gelikt uitzien. Ik vond dat misschien de moeite waard. Maar welk frame was dat eigenlijk die met die fox vork. Was dat de sola of een goedkopere versie zoals de verse. Zit er eiegenlijk veel verschil tussen die twee? Buiten het frame en misschien type titanium??
En welke afwerkingen waren niet mooi?? kabel oogje of echte lelijke lassen??
mzzl
Gène

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za mei 08, 2004 9:07 pm

Gène schreef:
Maar als je voor een standaard frame zou gaan zou je eigenlijk een redelijk waarde vast frame hebben. Als je de gedachte zou hebben om hem ooit om welke reden dan ook te verkopen.
Ik zag hem staan en ik vond dat eigenlijk zo strak en gelikt uitzien. Ik vond dat misschien de moeite waard. Maar welk frame was dat eigenlijk die met die fox vork. Was dat de sola of een goedkopere versie zoals de verse. Zit er eiegenlijk veel verschil tussen die twee? Buiten het frame en misschien type titanium??
En welke afwerkingen waren niet mooi?? kabel oogje of echte lelijke lassen??
mzzl
Gène

Jah, details die niet helemaal puik uitgevoerd waren zoals scheefgelaste nokjes, scheef gezaagde nokjes e.d. Moet niet kunnen voor zo"n prijs...

Check de link naar onze test, en je weet welk type die met de Vos vork was. ;)

Plons

Bericht door Plons » za mei 08, 2004 9:16 pm

To Lars : een blizzard moet zowiezo nog in mijn stalleke komen....

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo mei 09, 2004 6:54 pm

Plons schreef:
To Lars : een blizzard moet zowiezo nog in mijn stalleke komen....

Plons, het doet mij waarlijk deugd dit te lezen.

On Topic: Wat kost zo"n Custom 7 Sola Frame nu eigenlijk?

groet, Lars

coccobill

Bericht door coccobill » di mei 11, 2004 8:09 am

Beste Gene Ween,
Ik heb thuis nog een oude o2 bikers (no.?) liggen met Titanium special (seven, Litespeed, Merlin, Airborne etc.) Ook zaken als kwaliteit van materiaal e.d. worden behandeld. Misschien aardige info voor u.
Al gelezen?

C.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » di mei 11, 2004 6:08 pm

Dat stuk in de O2 is inderdaad waardevol ja, heb "t hier ook liggen.
Een sola kost rond de 2700 Europese Oiroos (frame dus)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mei 12, 2004 10:33 am

ik miste nog een plaatje, en die zijn zo lekker...[kwijl smile]

Afbeelding

Gène

Bericht door Gène » wo mei 12, 2004 5:37 pm

Heerlijk plaatje ja maar ohne Sid gabel bitte. Want een Fox of Lefty staat nog vetter.
mzzl
Gène

Castor

Bericht door Castor » do mei 20, 2004 1:39 pm

Niet mijn stijl, maar wel erg mooiÂ…
Afbeelding

MERLIN

Bericht door MERLIN » za mei 22, 2004 6:02 pm

Hey Coccobil en ChrisXC

Ik ben een (trotse) eigenaar van een merlin oreas en wil er wel wat meer over lezen!
In welk nr van O2 stond dat artikel?? en ging het over de oreas of de xlm?

Gr Kees

les alpes

Bericht door les alpes » za mei 22, 2004 6:16 pm

JJ schreef:
ik miste nog een plaatje, en die zijn zo lekker...[kwijl smile]

Afbeelding

die vork vloekt maar voor de rest prachtige bike, met een fox zou hij helemaal afzijn

Plaats reactie