kona Stinky 2004 ( eindelijk heb ik hem !!)
Moderators:JJ, Beheerders
na lang wachten heb ik hem eindelijk gekregen!! Als ik Kona moet geloven ben ik de laatste van Belgie die er eentje krijgt!!!!!!!
Dit is echt een fantaschtische fiets!! rijd als een trein !!!
Ik ben alleen niet zo"n gewend aan de dubbele kroon voo vork en ik vind hem erg zwaar!Dus als ik het over 2 weken nog niet lekker vind rijden koop ik er een enkele kroon vork voor.
Misschien kunnen jullie je persoonlijke idee geven over of ik de dubbele kroon moet houden of dat ik een enkele kroon moet kopen .
Zo ja een enkele kroon , welk model van welk merk raden jullie mij aan>?
Het lijkt me leuk om met de zomer vakantie naar BWB of naar bikeworld in Leogang te gaan.
Weet iemand of er een reisbureau of organisator is die dit soort reizen organiseerd?? Zo ja mail dan aub wat informatie naar sminkrules@hotmail.com
Tevens heb ik met veel pijn en moeite afscheid gedaan van mijn oude Kona Stinky uit 2002 .ik ben er achter gekomen dat de geometrie van de oude stinky veel meer enduro gericht is en het gewicht veel lichter is .
Deze kona stinky 2002 is te koop voor 900 Euro en is 9 maanden oud( ik had hem in 2003 aangeschaft omdat de 2003 modellen ook al niet meer leverbaar waren!)
Zie deze fiets als een goedkope Turner 5spot of een Kona Coiler voor de helft van de prijs .
Intresse?? email even op sminkrules@hotmail.com
Dit is echt een fantaschtische fiets!! rijd als een trein !!!
Ik ben alleen niet zo"n gewend aan de dubbele kroon voo vork en ik vind hem erg zwaar!Dus als ik het over 2 weken nog niet lekker vind rijden koop ik er een enkele kroon vork voor.
Misschien kunnen jullie je persoonlijke idee geven over of ik de dubbele kroon moet houden of dat ik een enkele kroon moet kopen .
Het lijkt me leuk om met de zomer vakantie naar BWB of naar bikeworld in Leogang te gaan.
Weet iemand of er een reisbureau of organisator is die dit soort reizen organiseerd?? Zo ja mail dan aub wat informatie naar sminkrules@hotmail.com
Tevens heb ik met veel pijn en moeite afscheid gedaan van mijn oude Kona Stinky uit 2002 .ik ben er achter gekomen dat de geometrie van de oude stinky veel meer enduro gericht is en het gewicht veel lichter is .
Deze kona stinky 2002 is te koop voor 900 Euro en is 9 maanden oud( ik had hem in 2003 aangeschaft omdat de 2003 modellen ook al niet meer leverbaar waren!)
Zie deze fiets als een goedkope Turner 5spot of een Kona Coiler voor de helft van de prijs .
Re:kona Stinky 2004 ( eindelijk heb ik hem !!)
hugo smink schreef:
you wish... leer ff de veerprincipes voor je zo iets komt verkondigen

greetz
bettes
-
dude...
hou de dubbele kroon erin als je in BWB beetje wilt rocke....
heb zelf de stinky dee luxe 2003: ook dubbele kroon erin en ben super tevreden: echt een super bike, ook als freeride bike!
Post ook ff pic van je nieuwe bike in dit topic; altijd leuk!
Have fun with it and let it swing!!
hou de dubbele kroon erin als je in BWB beetje wilt rocke....
heb zelf de stinky dee luxe 2003: ook dubbele kroon erin en ben super tevreden: echt een super bike, ook als freeride bike!
Post ook ff pic van je nieuwe bike in dit topic; altijd leuk!
Have fun with it and let it swing!!
Pesoonlijk zou k die vork houden en gewoon wat armspieren beginnen trainen.
Als je toch een single crow zou willen, zou k kiezen voor de Z1 freeride van marzo. die heeft 150 mm veerweg en dat veranderd de geometrie van de fiets niet zo hard, bovendien is t een top vorkje
Als je toch een single crow zou willen, zou k kiezen voor de Z1 freeride van marzo. die heeft 150 mm veerweg en dat veranderd de geometrie van de fiets niet zo hard, bovendien is t een top vorkje

-
volgens mij is het die Z150 die 150mm heeft
-
klopt..z150 heeft 150 mm en z1 fr heeft 130
Die Marzocchi Z150 spreekt me wel aan!
Ik ben alleen een beetje sceptisch over die 1 1/8 stuurbuis.
Is deze wel sterk genoeg , is het een vergevens gezinde vork ( ik verkoot het soms nogal met jumps), is hij inderdaad veel lichter ?
Als ik deze zou aanschaffen moet ik natuurlijk wel eerst die Marzocchi Dropoff triple verkopen.
Wat denken jullie dat een redelijke prijs is voor die vork( hij is spik splinter nieuw )?
En wie zou hem willen kopen?
Ik ben alleen een beetje sceptisch over die 1 1/8 stuurbuis.
Is deze wel sterk genoeg , is het een vergevens gezinde vork ( ik verkoot het soms nogal met jumps), is hij inderdaad veel lichter ?
Als ik deze zou aanschaffen moet ik natuurlijk wel eerst die Marzocchi Dropoff triple verkopen.
Wat denken jullie dat een redelijke prijs is voor die vork( hij is spik splinter nieuw )?
En wie zou hem willen kopen?
niet doen ik heb er al teveel zien breken... en dat was niet op de stuurbuis.... ga ook eens na wat kona aangeeft als maximum travel single crown vork... de vork is misschien wel sterk genoeg maar is je frame het ook ? krachten bij een single crown vork zijn heel anders als bij een dual crown...
hugo smink schreef:
Als ik me niet vergis zit er nu een Drop-Off Triple in met 150mm travel en is ze iets
lichter dan een Jr-T en een Z150 die beiden "rond" de 3350 gr. zitten.
Dus als je een lichtere vork wil kan je kiezen uit een SC met 125-130mm :
- Fox Vanilla R , RL, RLC
- RockShox Psylo
- Manitou Firefly
- Marzocchi Z1 of Z150 SL
- Manitou Sherman.
Ik heb nu een Z1 freeride 130mm in mijn 2002 Stinky zitten en had hiervoor een Boxxer.
De Boxxer was ideaal voor DH en drops, maar overkill voor street, skateparkjes, enduro, freeride, dirtjumpen enz. Dus het ligt eraan wat je wil doen met je Stinky.
Ps. van de bovenvernoemde vorken zijn alle eigenaars tevreden tot orgasmisch content.
Ik vind vooral de reflektoren in de pedalen en de BEL op het stuur oneindig gaaf!
;D

zwelg schreef:
Ik vind vooral de reflektoren in de pedalen en de BEL op het stuur oneindig gaaf!;D
Vergeet niet de fietspomp op de onderbuis!
EH !!! respecteer mijn coole bel is >:( !!! het is dat ik er geen van bob de bouwer kon vinden ander had ik die erop gezet.
En die pomp is bittere noodzaak , Eenig idee hoe vaak ik langs de weg sta met een lekke band door glas of whatever!!
maare anders laten we het ff ontopic houden ofzow

En die pomp is bittere noodzaak , Eenig idee hoe vaak ik langs de weg sta met een lekke band door glas of whatever!!
maare anders laten we het ff ontopic houden ofzow
hugo smink schreef:
Dan moet je ook een zadeltasje hebben!!!
Ps. Ik denk (en ik denk niet dat ik de enigste ben die dat denkt) dat je een beetje lomp bent als je die fiets voor school/werk verkeer gaat gebruiken, en over de weg heen rijden, door glas, is ook niet handig. Kun je nog altijd omheen rijden. En daarbij kunnen die banden ook nog wat hebben.
Maarja, dat is mijn mening.
Dan moet je ook een zadeltasje hebben!!!
Ps. Ik denk (en ik denk niet dat ik de enigste ben die dat denkt) dat je een beetje lomp bent als je die fiets voor school/werk verkeer gaat gebruiken, en over de weg heen rijden, door glas, is ook niet handig. Kun je nog altijd omheen rijden. En daarbij kunnen die banden ook nog wat hebben.
Zeikert!!!! >:( sorry dat ik niet zo onvoorstelbaar cool als jij ben.
Dus doe mij een lol en ga je hoofd niet breken over wat ik met mijn fiets doe !
En over dat zadeltasje gesproken , das een prima idee !Kan ik meteen me powerbars en andere binnenbanden indoen!
wijsneus !!
En over dat zadeltasje gesproken , das een prima idee !Kan ik meteen me powerbars en andere binnenbanden indoen!

hugo smink schreef:
En over dat zadeltasje gesproken , das een prima idee !Kan ik meteen me powerbars en andere binnenbanden indoen!wijsneus !!
Het is alleen een waarschuwing. Mijn medeleven krijg je niet als je dadelijk hier zit te janken dat je fiets is gestolen.
En dat zadeltasje Hierrrrr....
Suc6 ermee, als je niet tegen een opmerking kan, moet je het zeggen.
ik kan prima tegen een geintje
maar me fiets zal heus niet gejat worden op school , ik mag hem in het kantoor van de congierge zetten dus daar staat hij veilig.
en die zadeltas is echt super relaxt nu kan ik tenminste echt op met de XC rijders :P :-*
Maar weer ff ontopic aub.
Wat vind je van het idee om me DC om te wisselen naar een SC ??

maar me fiets zal heus niet gejat worden op school , ik mag hem in het kantoor van de congierge zetten dus daar staat hij veilig.
en die zadeltas is echt super relaxt nu kan ik tenminste echt op met de XC rijders :P :-*
DC is beter
koop nen hardtail voor street
koop nen hardtail voor street
hugo smink schreef:
ik kan prima tegen een geintje![]()
Echte xc"ers rijden met een camelbag...

Als je em in het kantoortje kan mieteren, dan is het in ieder geval beter.
Ik zou in ieder geval je DC houden, en een leuk streetfietsje erbij nemen. Veel beter.
ik zou er wel een straatfiets bij willen hebben maar ik heb daar niet genoeg geld voor en me ouders zijn niet zo voor al dat geld spenderen op fietsen .
Dus ik wil een zo veelzijdig mogelijke fiets hebben. dus een SC voorvork die tegen een stootje kan en die mijn fiets wat ""nerveuzer"" maakt dat het wendbare ten goede komt als ook het gewicht !
Dus ik wil een zo veelzijdig mogelijke fiets hebben. dus een SC voorvork die tegen een stootje kan en die mijn fiets wat ""nerveuzer"" maakt dat het wendbare ten goede komt als ook het gewicht !
Als je nou dat zadeltasje eens vol met zware spullen propt dan voelt die voorkant meteen ook een stuk lichter aan. ;D
Hangt er van af wat je er wil mee aanvangen.
Als je enkel tijdens de vakantie ruiger terrein gaat opzoeken en voor de rest in de buurt blijft fietsen lijkt me een sc geen slecht idee.
Hangt er van af wat je er wil mee aanvangen.
Als je enkel tijdens de vakantie ruiger terrein gaat opzoeken en voor de rest in de buurt blijft fietsen lijkt me een sc geen slecht idee.
bedankt voor de info !!!!!
maar zijn er mensen die ervaring hebben met die nieuwe marzocchi DropOff (1 of 2 , die ene van 340Euri)???
Zo ja laat het me weten!
maar zijn er mensen die ervaring hebben met die nieuwe marzocchi DropOff (1 of 2 , die ene van 340Euri)???
Zo ja laat het me weten!
-
miker_G heeft ervaring met z1dropoff... en dies em met dirten overgebroken :-X