Maat enduro
Moderators:JJ, Beheerders
Ik wil binnenkort een enduro gaan bestellen alleen ik weet dus niet welke maat ik nodig heb.
Denk zelf een L ,Ik heb van mijn s-works hardtail een 19".
Maar met dat s-m-l-xl word ik natuurlijk wenig wijzer.
Weet iemand de maten maar dan in inch?
Denk zelf een L ,Ik heb van mijn s-works hardtail een 19".
Maar met dat s-m-l-xl word ik natuurlijk wenig wijzer.
Weet iemand de maten maar dan in inch?
Re:Maat enduro
daar staat dus alleen s m l xl Maar ik wil die maten in " weten(seattube)
Ruut bedoelt dat je effe zelf moet kijken naar de maat tabel van je 19" en die naast deze tabel moet leggen!!!
ow ok zal ik ff doen
Ik reed vroeger op een 17", nu een M enduro.
Komt overeen...
Dus 19" zal Large zijn.
Grtz
Tbx
Komt overeen...
Dus 19" zal Large zijn.
Grtz
Tbx
nadeel van d eL enduro is zijn "enorm" lange wielbasis. dat was voor mij 1 van de redenen om voor een M te gaan. deze heeft een zadelbuis van 46cm, met een 42cm zadelpen past dat prima.
Jurriaan schreef:
nadeel van d eL enduro is zijn "enorm" lange wielbasis. dat was voor mij 1 van de redenen om voor een M te gaan. deze heeft een zadelbuis van 46cm, met een 42cm zadelpen past dat prima.
Merk je een verschil van 2.5 cm(wielbasis) zo erg dan?
dat heb ik doen geloven na het lezen van de Bike.
-
En die vertellen de waarheid!
En dan zeuren over verkopers. Mag je me nog eens uitleggen.
En dan zeuren over verkopers. Mag je me nog eens uitleggen.
Jurriaan schreef:
maar als je een zitbuis 46 cm is komt dat overeen met een 18" in dat geval ga ik zeker voor een medium omdat ik meer mee zal ´spelen´
Maar heeft er hier ook ervaring met een large
de fietsenboer waar ik wel eens kom had voor zich zelf een large. hij is denk ik 1,80m. hij vond L voor een degelijke fiets te groot.
specialized dealer in de buurt? daar staat vaak een test fiets, hopelijk een maat L.
mijn M mag je ook best eens proberen, woon enkel erg uit de buurt (rhenen)
specialized dealer in de buurt? daar staat vaak een test fiets, hopelijk een maat L.
mijn M mag je ook best eens proberen, woon enkel erg uit de buurt (rhenen)
is niet bepaald in de buurt ,rij je ook wel eens wedstrijden?
En hoe heb je die maat van die seattube eigenlijk gemeten?
center-top?
En hoe heb je die maat van die seattube eigenlijk gemeten?
center-top?
de maat van de seattube heb ik gemeten van center trapas tot bovenkant zitbuis!
Het Enduro frame is vrij slooping, duidelijk meer dan andere frames.
Mijn rotwild frame is nagenoeg het zelfde qua maatvoering, de zitbuis van dat frame is wel 3 cm langer. de bovenbuis slechts 0,5cm. Dit heb ik opgevangen door een langere zadelpen. De bovenbuis is qua maatvoering ook belangrijker dan de lengte van de zitbuis.
nee wedstrijden rijdt ik niet, jij wel eens in deze omgeving?
Het Enduro frame is vrij slooping, duidelijk meer dan andere frames.
Mijn rotwild frame is nagenoeg het zelfde qua maatvoering, de zitbuis van dat frame is wel 3 cm langer. de bovenbuis slechts 0,5cm. Dit heb ik opgevangen door een langere zadelpen. De bovenbuis is qua maatvoering ook belangrijker dan de lengte van de zitbuis.
nee wedstrijden rijdt ik niet, jij wel eens in deze omgeving?
nou ben eigenlijk dit jaar even gestopt met wedstrijd rijden ben nu beetje meer voor de fun bezig.
Maar denk dat het dan toch een m word ik was eigenlijk bang dat ik het niet zou redden met de lengte van de zadelpen maar met een 46 cm gaat dat wel lukken.
Maar denk dat het dan toch een m word ik was eigenlijk bang dat ik het niet zou redden met de lengte van de zadelpen maar met een 46 cm gaat dat wel lukken.