Re:Prachtige bike gezien!

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » zo feb 22, 2004 6:55 pm

Weet iemand wat zo"n Trek frame los moet kosten ?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo feb 22, 2004 7:17 pm

Gène schreef:
Carbon frame: flexibeler, mooier afgewerkt, licht, stijf als een plank

Beetje tegenstrijdig.. vind je zelf ook niet...?

Gast

Bericht door Gast » ma feb 23, 2004 1:44 pm

themaniac schreef:
Ik koop die fiets niet voor 1800 omdat ik op

http://www.trekbikes.com/bikes/2003/mou ... largerview

de orginele bike zie staan van 2003 voor 2500 DOLLAR en omgerekend is dat 1950 euro. Voor 150 euro meer heb ik dus een XTR achterderailleur, XT schakelcomponenten, bontrager lite etc. Afijn kijk zelf maar.

Op de fiets die mij aangeboden wordt zit puur LX en zijn alleen frame en vork hetzelfde. Wielen, velgen, banden, schakelcomponenten, cranck etc zijn dus allemaal minder. Voor die 150 euro verschil kan ik beter de fiets via internet bestellen via een dealer. Vind ik dan....

Dit is voor mij het bewijs dat ik die fiets in de winkel zeker voor 1600 euro moet kunnen krijgen. En ik maar denken dat ik een koopje zou hebben voor 1750 of zo, maar goed dat ik op de trek pagina gekeken heb.[/b]
.

Dat is de Amerikaanse prijs hé.... kan je niet zomaar vergelijken met een Nederlandse prijs, komt een hoop bij vanwege die heerlijke Neerlandsche regelgeving (denk aan invoer, BTW e.d.)

themaniac

Bericht door themaniac » ma feb 23, 2004 2:31 pm

ja weet ik.

Ik vind een Trek Fuel 90 ook wel een mooie bike. Duke XC vork, fully, LX/xt/bontrager/sram afgemonteerd.

Caramba

Bericht door Caramba » ma feb 23, 2004 3:40 pm

Mwah, met een duke vork en bontrager spul ga je er niet op vooruit hoor :?

Gène

Bericht door Gène » di feb 24, 2004 1:27 pm

@ De Kerfs: misschien wel ja, maar doelde op de verticale flexibiliteit t.o.v. aluminium frames en de zijdlingse stijfheids die die zo stijf is als een plank. Mijn verwoording was niet te geweldig

Bontrager is er overings wel op vooruit gegaan de afgelopen jaren. Anders zou Mr Lance ook niet mee rijden denk ik zo. Maar er zijn inderdaad betere onderdelen fabrikanten in de mtb wereld. Bv: Roox, Ritchey, Easton, DT ( op wielgebied). En er zijn betere vorken voor het geld van een duke op de markt zeker op de dump markt.
mzzl
Gène

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo feb 25, 2004 10:24 am

Reageer toch even. Ben nl een andere mening toegedaan dan de meesten hier. Zou, in geval van niet onbeperkte financiële middelen, eigenlijk adviseren de Ghost te kopen. Die jongens weten echt wel hoe ze de geometrie voor elkaar moeten krijgen en eerlijk gezecht vind ik de Trek een beetje overrated (niet erg licht, wel erg duur. Nieuwe Bike heeft trouwens test ervan...)

Goede onderdelen zijn toch vaak wat je het meest merkt (als de geometrie niet all over the place is, maar dat zit wel goed bij Ghost hardtail) Een droomframe kan je altijd nog aanschaffen als je meer geld hebt/afgestudeerd bent... Spreek uit ervaring ;)

Sjef

Bericht door Sjef » wo feb 25, 2004 11:45 am

Student of niet. Ik zou niet alleen naar de accesoires kijken maar naar de fiets die je koopt.
is toch iets essentieler lijkt mij.

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » wo feb 25, 2004 12:32 pm

Caramba schreef:

Ligt er aan waar je het voor gebruikt. Nier iedereen heeft een SID nodig. Voor normaal toer en mtb is een Duke imo veel beter geschikt. SID is en blijft een wedstrijd vork, maximale veerweg wordt nooit gehaald in tegenstelling tot een Duke.

Bontrager zijn gewoon goeie onderdelen, niks meer niks minder. Missen bij veel mensen alleen de high end uitstraling, die easton, ritchey e.d wel hebben.

@ the maniac: als student tot student, koop het beste frame wat je kan kopen en het frame wat je wilt hebben. In jouw geval volgens mij de Trek.

De LX onderdelen zijn niet slecht en onderdelen slijten, ook XTR. Rij ze op en vervang ze dan pas voor betere. Dat heb ik ook zo gedaan en ben van een LX/XT mix naar een XTR/ESP/SID/Tune mix gegaan op hetzelfde frame dat ik nu bijna 7 jaar geleden gekocht heb. Frame was toen mn grootste uitgave, en ik ben er nog steeds heel blij mee.

stzr

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » wo feb 25, 2004 12:35 pm

BattleSickO schreef:
Weet iemand wat zo"n Trek frame los moet kosten ?

Staat bij salden als adviesprijs €1799,-. Dus ik zeg: kom maar naar beneden en sla je slag.

stzr

Caramba

Bericht door Caramba » wo feb 25, 2004 4:39 pm

Setzer schreef:
[
Caramba schreef:

Bontrager zijn gewoon goeie onderdelen, niks meer niks minder. Missen bij veel mensen alleen de high end uitstraling, die easton, ritchey e.d wel hebben.

Een 2tal vrienden van me hebben allebei een Klein en die hebben allebei problemen met de Bontrager naven/velgen en zadelpennen gehad. Beide hebben ze binnen een jaar dus wielen en zadelpen kunnen vervangen.

themaniac

Bericht door themaniac » ma mar 01, 2004 6:26 pm

vandaag naar de Ghostdealer gegaan. Weer een uur gepraat over Ghost, mn bike, onderdelen, mountainbiken, materialen enzovoort.
Kan goed opschieten met de eigenaar, biked zelf ook al 10 jaar en dat is wel een pre. Hij weet waar hij over praat.

De ghost was de actie van februari maar hij kan hem mij in maart ook nog leveren voor de prijs van 1450 ipv 1700, zou hij wel wat moeite voor moeten doen bij de leverancier, maar wanneer ik 100% zeker ben dat ik de bike wil zou hij meteen bellen met de leverancier.
Een testrit met die bike zit er niet in, maar hij heeft een 2003 model staan met hetzelfde frame, zelfde vork, banden,wielen alleen XTR groepen. Die kan ik testen en kan ik gelijk naar het schakelen kijken, mocht ik dat nix vinden dan bestelt hij 2003 shifters voor me. Type banden kan ik allemaal nog wijzigen enzo, rij in de duinen dus brede banden zijn zeker nodig.

Ik moet nu alleen nog wachten tot ik mijn fiets van Giant terug krijg en hoe ik hem terug krijg. hopelijk krijg ik deze eind van de week terug, anders begin volgende week. Maar het is voor mij 90% zeker dat ik die Ghost koop. De ghost dealer opperde ook de mogelijkheid om de fiets naar mijn wensen samen te stellen. Ik wil sowiezo de XT groep behouden, eventueel een duurdere vork erin ipv de skareb comp.

Iemand aanraders op het vorken gebied?

Caramba

Bericht door Caramba » ma mar 01, 2004 7:08 pm

Gène

Bericht door Gène » ma mar 01, 2004 8:54 pm

Tja hoewel ik persoonlijk toch voor die trek zou gaan heb je inderdaad met die Ghost ook wel een goede deal. Zoals ik al eerder zei: service telt, vind ik, ook zwaar mee in de aanschaf van een fiets.

Inderdaad de Ronin zou een goede keus zijn volgens mij. Ik weet al zeker dat ik voor een Magura vork zal kiezen bij de aanschaf van een volgende vork/fiets. Volledig instelbaar en niet te zwaar. Plus Magura heeft een goede service en naverkoop op gebied van onderdelen en ze zijn duidelijk. Iets wat je van bv Rockshox niet kan zeggen.
Misschien zou je kunne gaan voor de speciaale Firm techniek met de Hs 33 remmen. Ik heb ze ook en ik ben er erg over te spreken.
Nou ja, surf een wat rond en ik geloof dat een paar magazines een special hebben over vorken. Anders staat een volledige lijst van de bekende merken in de laaste O2bikers (februarie).
mzzl
Gène

popeye

Bericht door popeye » di mar 02, 2004 11:01 am

Nou je er toch voor zo"n 90 procent uit bent, hoef je niet meer zo geheimzinnig te doen over de "LBS" waar die Trek staat. Kan een ander er misschien z"n voordeel mee doen!
Mzzl Popeye

themaniac

Bericht door themaniac » di mar 02, 2004 3:32 pm

Ben ook naar die Trek weesten kijken. Stond voor 1799 te koop en had hem bijna voor 1650 binnen gehengeld bij de ene verkoper. Die moest het alleen met zijn baas overleggen. Nu was die verkoper een geschikte vent, begon over mn budget enzo. Hij nam de tijd voor me en na 30 minuten dacht hij dat de prijs wel zou kunnen.
Toen ging hij overleggen met zijn baas, waar hij min of meer het kantoor uit gejaagd werd... 1650 voor die fiets

Gène

Bericht door Gène » wo mar 03, 2004 7:58 pm

Boh zo iemand zouden ze moeten verbieden om nog ooit 1 fiets te verkopen. Wat een L*L. Zo iemand helpt de industrie om zeep. Gelukkig zijn er nog goede mensen op de wereld alleen moet je ze wat harder zoeken.
Ghost zou inderdaad nou een hele mooie optie zijn en ik zou even langs fietsen bij die L*L van een lbs met je nieuwe bike. En even vriendelijk naar hem zwaaien. En met een wielie weg rijden.
Drop de Trek en koop in gods naam ergens anders die bike.
mzzl
Gène

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do mar 04, 2004 1:36 pm

Inderdaad, bullsh#twinkels, daar moet je snel afscheid van nemen! Heb zelf nog maar een select clubje wikels over... ;D

Vork:Denk dat een Skareb super een erg goede keus is voor een snelle hardtail. Erg goede techniek in een stijve package met lock-out. Ronin heb ik verschillende verhalen over gehoord. Zou bv werk erg "langzaam" werken.

Binker

Bericht door Binker » do mar 04, 2004 1:44 pm

Ronin is Super! De slechte verhalen waren de proto"s die vorig jaar zijn getest. Als het goed is dan zijn al die problemen verholpen en om eerlijk te zijn heb ik sindsdien ook niets meer gehoord.
Maar euh Fox is da wa?

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do mar 04, 2004 2:13 pm

Stond ook nog test in de Duitse MTB als ik het met goed herinner. Was niet al te positief. Heb er zelf ook naar gekeken als mgl optie.

Heb het niet gedaan wegens de verhalen en het gewicht. Verder erg tevreden over Rond/Magura hoor. Rij zelf nog met een Quake!

Binker

Bericht door Binker » do mar 04, 2004 3:52 pm

Ahh een kenner. mooi hoor alleen die Ronin die getest is is niet de huidige!!!Ergens gelezen weet alleen niet meer waar.

themaniac

Bericht door themaniac » do mar 04, 2004 5:25 pm

Omdat ik me niet gek laat maken ben ik vandaag gewoon terug gegaan naar die Trek Dealer. Zijn ultieme bodemprijs was nu 1700. Dat scheelt dus 100 euro, wat nu wel kan en van de week nog niet kon.
Nu is de prijs al een stuk interessanter geworden.....alleen wil hij cash hebben. Geen inruil mogelijk, wat het weer lastig maakt.

De keuze blijft toch moeilijk: dat superframe en een sid race vork, met de LX afmontage voor 1700. Of de Ghost voor 1450 met skareb comp en xt montage.

sj0erd

Bericht door sj0erd » vr mar 05, 2004 12:31 pm

Nou, fantastisch. Hoe lang kun je een draadje in leven houden? Iedereen heeft wel ongeveer zijn mening gegeven nu en je zult toch zelf moeten beslissen. Maar om nu iedere 5 EUR/ accesoire te gaan vermelden is ook wat overdreven.

btw die SID is ook echt geen supervork, hoor. Zeker niet voor de dingen die ik denk dat jij met je fiets wil gaan doen.

themaniac

Bericht door themaniac » vr mar 05, 2004 6:32 pm

veel mensen denken anders over die sid dan jij....

sj0erd

Bericht door sj0erd » vr mar 05, 2004 7:04 pm

themaniac schreef:
veel mensen denken anders over die sid dan jij....

Koop m dan. Het zal echt geen slechte voorvork zijn, hoor, integendeel. Maar een SID vind ik toch echt wat meer voor een wedstrijdfiets die elke paar maanden uit elkaar ligt voor onderhoud. Ik krijg niet de indruk dat dat jouw intentie is. Zou eerder een Skarebje nemen of een Ronin.

Enne no offence, maar ik vind het een beetje raar dat je nu al drie keer ongeveer hetzelfde post, in de trant van "die Trek- dealer is een lul", en je er toch weer naar toe gaat. Met die Ghost kun je ook echt wel vooruit hoor! Hak gewoon de knoop door, alle reacties zijn wel zon beetje gepost, wat er nu nog komt wordt je ook niets wijzer van.

Plaats reactie