Trek 8500

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Cornell
Trek 8500

Bericht door Cornell » ma feb 02, 2004 9:32 am

Ik heb een nieuwe Trek 8500 besteld.
De fiets is voorzien van een Fox float rl 80 voorvork en geheel xt afgemonteerd.
Is er iemand die ervaring heeft met deze fiets en met het nieuwe xt schakelsysteem?
.

nuppilup

Re:Trek 8500

Bericht door nuppilup » ma feb 02, 2004 2:35 pm

Ja, werkt goed, maar heeft absoluut niet mijn voorkeur. Vond het niet snel genoeg en veel mider intuïtief dan rapidfire en gripshift. De laatste gebruik ik zelf en is mits er goede kabels (gore) gemonteerd zijn, storings -en nagenoeg onderhoudsvrij. Is ook sneller en ongevoelig voor valpartijen. En mijn voorkeur gaat uit naar niet-shimano schijfremmen...... Mooi karretje heb je gekocht trouwens! Rij zelf ook Trek, ivm met de goede geometrie voor de wat langere bikers onder ons.

Cornell

Bericht door Cornell » ma feb 02, 2004 3:00 pm

Mijn vorige fiets was een Cannondale F 700 met gripshift, dit beviel goed.
Ik ben daarom ook benieuwd of het nieuwe xt schakelsysteem ook goed bevalt.

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » ma feb 02, 2004 11:25 pm

Ik heb ook een Trek 8500 met deore XT/DX alleen heb ik een andere vorkk erin. Een Tange Super Big vork.

Huh zeg je?

Tja een Trek 8500 uit de jaren begin 90.... Verlijmd alu frame met gelaste stalen vork, 2-de versie Gripshift en veel Trek Matrix onderdelen....

Oh, dat is niet wat je wilt weten? jammer dan....

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di feb 03, 2004 9:00 pm

...mijn 1e bike was een "95 Trek 8000. Ook verlijmd alu, prachtig donkerrood-metallic. UIitgebreid met Blank alu Girvin en na 4 jaar ingeruild voor een (LELIJKE) gary Fisher ;)

Een tijdje terug zag ik mijn Trek weer bij mijn dealer, hij hing daar voor reparatie. Ik had hem bijna weer teruggekocht om aan de muur te hangen...

...Om maar ff op Bram in te haken.

De XT"s zou ik vervangen door Rapidfire met en conventionele derailleur. Ik vind die STI emt omgekeerde derailleur echt een shitsysteem! Scheelt je ook nog eens wat euro"s, denk ik!

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » di feb 03, 2004 11:48 pm

Die trek van mij was destijds heel duur maar ik heb hem vorig jaar of misschien zelfs al wel anderhalf jaar geleden gekocht voor 125 euro. was eigenlijk 2 x zo duur maar ik kon hem als vriendenprijsje bij mijn dealer meekrijgen. De ketting zat onder het vet (10 lagen dik) en de rest van de draaiende onderdelen waren ook voorzien van aangekoekte zooi. Beetje schoongemaakt en toen bleken er stuk voor stuk nog prima werkende en goed uitziende spullen op te zitten. Zelfs de ketting bleek nog prima! Alleen de ketting , het middelste tandblad, de shifters en de banden waren niet meer origineel, de rest wel! De fiets ligt in onderdelen in de schuur, klaar om nog eens als project te worden opgebouwd, maar ik heb het ook zo druk met van alles......

t.z.t. zal ie vast wel eens afkomen, frame moet qua lak op een paar plaatsen worden bijgetipt. Daar de lak echter heel bijzonder is (zwarte ondergrond met blauwe en rode "adertjes" lijnen moet ik hier heel erg de tijd voor nemen. Ook wil ik het crankstel bijv. nog mooi polijsten net als enkele andere onderdelen. maar die tijd hé...!

Bram

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr feb 06, 2004 6:25 pm

Verlijmd Trek frame, ja al bijna een klassieker. hij doet bij mij dienst als bagagefiets. rijdt nog steeds prima. En het voordele van verlijmt alu is dat het stijf is en tevens lekker soepel, net vering :P

Ook deze reactie staat hier omdat alleen bezitters het waren TREK 8*** gevoel kennen :P

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo feb 08, 2004 1:58 pm

Ik voel een club aankomen voor

"DP"ers die begonnen zijn op een gelijmde Trek 8***"

Leden kunnen zich nu aanmelden!!! :D

Groet, Lars

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo feb 08, 2004 4:45 pm

goede idee van die club! wij kennen tinminste het ware mtb gevoel 8)

k@tze

Bericht door k@tze » zo feb 08, 2004 5:02 pm

mag een Trek 8300 ook? weet niet meer zeker of dit het typenummer was, maar het frame was carbon alu verlijmd en was zilver met zwart, mijn eerste keer....

P

Bericht door P » ma feb 09, 2004 8:32 am

[nostalgie]
Aaaaaah!! m"n eerste "fatsoenlijke" fiets was ook een Trek 8000, heerlijk speelgoed.. Weet niet meer het modeljaar, zal begin jaren 90 geweest moeten zijn. Donkerblauw-metallic, met Deore LX/XT. (met van die brute 2-vinger remmetjes).

Had die fiets jarenlang in de schuur staan, en toen ik vorig jaar toch ECHT WEL weer wou gaan biken, en een kostenplaatje ging maken voor de upgrade, besloten een nieuwe fiets te kopen. Met HEEL VEEL moeite besloten deze fiets in te ruilen, puur uit geldnood. Heb er toen zo"n kleine € 400,- korting mee weten te bedingen op m"n huidige koga. Mijn Trek werd onlangs door een $kennis gespot bij de LBS voor € 600,- maar dan wel in orde gemaakt. Het jeukt nog steeds... Als ik binnenkort € 600,- overheb weet ik waaraan ik ze besteed...
[/nostalgie]

Hiermee wou ik even inhaken op het "bikers-die-op-een-Trek-8K-begonnen-zijn-topic".

Heerlijke fiets, die Trek 8000....

Plaats reactie