Nicolai

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Binker
Re:Nicolai

Bericht door Binker » vr dec 12, 2003 4:14 pm

Heb nu "gewone"Big Jims en eigenlijk geen klachten vind ze zelfs super rijden. Voor de Zomer misschien Fast Fred of Racing Ralph maar moet ik nog zien. Maar ik sta altijd open voor evt andere opties. Zeg wel dat ik gehoord heb dat Hutchinsons heel goed zijn maar ook snel slijten. Vooralsnog wil ik wel naar Nicolai maar ga ik (nog) niet. uiteraard mag je mee alleen weet ik niet waar je woont. Te zijner tijd neem ik wel contact op met je.

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr dec 12, 2003 5:37 pm

Qua kleur zou ik voor camouflage gaan, zonder twijfel.

Nog even over de lassen: Nicolai noemt hun techniek Hollow Weld Technology:
"All Nicolai frames with a frame weight less than 4 pounds utilize this technology. What is it ? All large frame parts are CNC"d to a specific wall thickness and welded together along their neutral sides - the resulting hollow body exhibits fantastic stress and light weight characteristics, which together with Various Cross Section and Easton technologies lead to light weight, yet durable frames.

Wat is precies die neutral side, en is dit een loze marketing term of is het echt iets wat je maar zelden zien ?

En als iemand een bezoekje bij Nicolai kan regelen ... ik hou me aanbevolen ;D

Binker

Bericht door Binker » ma dec 15, 2003 3:18 pm

Weet ik allemaal niet hoor. Zie alleen vakwerk,fiets die heel net in elkaar gezet is en klopt (voor zover ik er kijk op heb natuurlijk) Zit erg strak in mekaar. Nu nog hopen dat het een mooie combi wordt!!

Loki

Bericht door Loki » wo dec 17, 2003 1:34 am

Afwerking zal wel nice zijn maar het ontwerp. Imho gewoon k*t!

Binker

Bericht door Binker » do dec 18, 2003 2:40 pm

Wat is IMHO???? leg uit wat er k*t aan is? Het lijkt me juist zoveel beter als de singlepivot versies. Sta altijd open voor kritiek.

Exar

Bericht door Exar » do dec 18, 2003 2:41 pm

haha, IMHO = in my humble opinion!

Binker

Bericht door Binker » do dec 18, 2003 2:48 pm

oeps, duly noted. Ehh maar dan staat de vraag nogsteeds. Wat is er niet goed aan het ontwerp??Wat is beter (en kom niet met VPP,dat weet ik onderhand wel)

gringo30

Bericht door gringo30 » vr dec 26, 2003 4:58 pm

zeg Binker,

ik denk dat we in dezelfde smaak hebben. Ik heb dezelfde lichaamsbouw, 1m 90 95 kg en heb lang getwijfeld om de Helius te kopen.Leuke kaders, Rohloff drop-outs, dikke lasnaden. Ik heb er alle artikels op het internet bekeken waaronderhttp:
//www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?threadid=53821

Maar op het laatste nippertje heb ik besloten om de Cheetah King Artus te kopen (stukken goedkoper....) De heren van Nicolai besteden wat teveel aandacht aan imago en dat betaald de klant mee... Kijk eens op www.cheetah.de onder de King Artus. De fiets is de beste die ik ooit bereden heb, en ik heb voordien twee top cannondales gehad.
Voor een zware vent als jij moet je ook eens de Rohloff naaf beter bestuderen, nooit zoveel plezier beleefd aan mtbiken als nu.

jebice
Contacteer:

Bericht door jebice » wo jan 14, 2004 12:25 am

Ik vindt persoonlijk de Nonius CC van Nicolai erg mooi. maar hoe zit het met dat veersysteem: single pivot. Is de fiets meer geschikt voor mensen die wat lichter zijn(als je er een luchtdemper op wilt zetten) Want als het goed is kun je bij dit model ook een luchtdemper kwijt.

Zit er trouwens een dealer in de in de provincie noord brabant

Binker

Bericht door Binker » wo jan 14, 2004 9:31 am

De vragen die je hebt kan ik niet voor je antwoorden. Mail B2B en dan komt het goed. Geloof dat ze daar zelfs een nonius hebben. Het is echter wel vlaardingen

jebice
Contacteer:

Bericht door jebice » wo jan 14, 2004 2:00 pm

Binker schreef:
De vragen die je hebt kan ik niet voor je antwoorden. Mail B2B en dan komt het goed. Geloof dat ze daar zelfs een nonius hebben. Het is echter wel vlaardingen

Ok zal het eens proberen. maar ze hebben geen nonius daar. Dat was een NICOLAI UFO DS :D

Gène

Bericht door Gène » wo jan 14, 2004 2:18 pm

Je zal geen sram X.0 kunnen gbruiken i.c.m. XT schijffies. Tenzij je losse levers monteerd. Maar ja dan ga je uiteraard ook voor de hele zooi van XT.
Was maar een kleien opmerking verder vind ik het geen lelijke fiets. wel appart. Is weer eens wat anders als een Giant...
mzzl
Gène

Binker

Bericht door Binker » wo jan 14, 2004 2:30 pm

He jebice wel hoor alleen niet op de site en het was vlgns mij een Nonius frame wel effe bellen.
@ Gene: Beter opletten joh XT 03 heeft geen dualcontrolshifters maar gewone remgrepen. Heb besloten toch voor de Hope mono mini te gaan Caliper nr5 en adapter(postmount) dan komt het goed.
Als ik hem heb dan horen jullie het wel

Plaats reactie