Re:Intense Spider Plons : bi-atch !
Moderators:JJ, Beheerders
Dit is géén freeride fiets...
Re:Plons Gayride Bike 04
Op één of ander manier zijn mijn xtr remmen onvoorstelbaar goed.
Vraag dat maar eens aan Guy Roxy, ze zijn zelfs te hevig...
Nu is het zo, dat ik ook al meer met pro (lees wereldbekerprofs) fietsen heb gereden met xtr remmen.
Deze remden ook allemaal veel beter dan degene die hun remmen gewoon kochten bij de fietsenboer.
Ooit heb ik een test gelezen in een tijdschrift (Mba) waarin twee fietsen getest stonden met de nieuwe xtr groep.
Ene fiets waren de remmen middelmatig en de andere fiets waren de remmen absoluut topklasse. Het verschil toen zat in de Pro remblokken die ter beschikking staan van gesponsorde rijders, waarschijnlijk zitten dan ook deze op mijne fiets(deze komt dan ook rechtstreeks compleet van Intense USA).
Maw het kan ook zijn dat die remmen zodanig snel verslijten dat ik er volgende week al geen plezier aan heb.
On topic : dit is geen freeride fiets, dit is een echte xc-wedstrijd bike. dat heb ik en nog twee andere personen, gisteren wel gemerkt.
Vraag dat maar eens aan Guy Roxy, ze zijn zelfs te hevig...
Nu is het zo, dat ik ook al meer met pro (lees wereldbekerprofs) fietsen heb gereden met xtr remmen.
Deze remden ook allemaal veel beter dan degene die hun remmen gewoon kochten bij de fietsenboer.
Ooit heb ik een test gelezen in een tijdschrift (Mba) waarin twee fietsen getest stonden met de nieuwe xtr groep.
Ene fiets waren de remmen middelmatig en de andere fiets waren de remmen absoluut topklasse. Het verschil toen zat in de Pro remblokken die ter beschikking staan van gesponsorde rijders, waarschijnlijk zitten dan ook deze op mijne fiets(deze komt dan ook rechtstreeks compleet van Intense USA).
Maw het kan ook zijn dat die remmen zodanig snel verslijten dat ik er volgende week al geen plezier aan heb.
On topic : dit is geen freeride fiets, dit is een echte xc-wedstrijd bike. dat heb ik en nog twee andere personen, gisteren wel gemerkt.
ok, als het dan een xc wedstrijd fiets is.... dan is die xtr afmontage ideaal, maar waarom dan een minute?
Omdat ik een oude, dwaze, lompe man ben die niet thuis hoort onder de wedstrijdrijders.
Ik rij er gewoon mee rond, maar je merkt duidelijk dat dit frame afgesteld is voor een 8 cm vork.
Ik rij nu met 10, comfortabeler en met mijn dwaze rijstijl ook beter.
Ik rij er gewoon mee rond, maar je merkt duidelijk dat dit frame afgesteld is voor een 8 cm vork.
Ik rij nu met 10, comfortabeler en met mijn dwaze rijstijl ook beter.
He Biatch... :-*
Is er al meer bekend over de Spider 5.5?
Wanneer leverbaar? Welke prijs etc...
voor uitgebreide info:
kont-act me @mail...
Is er al meer bekend over de Spider 5.5?
Wanneer leverbaar? Welke prijs etc...
voor uitgebreide info:
kont-act me @mail...
nee ok, dan is het wel te begrijpen, maar die minute is volgens mij niet standaard op 100 te krijgen?? of wel..... dus toch iets speciaals
Minute is extern instelbaar, niet?Frapant schreef:
nee ok, dan is het wel te begrijpen, maar die minute is volgens mij niet standaard op 100 te krijgen?? of wel..... dus toch iets speciaals
It"s a f*cking rocket!!!

ROXY schreef:
It"s a f*cking rocket!!!![]()
depends on the rider I guess

dusssss©
Die minute 2 is standaard 100 OF 130 mm veerweg, niet in te stellen.
de minute 2 die ik heb is 100 mm en is niet extern verstelbaar.
Verder kan ik geen woorden vinden hoe ik deze fiets vind.
Mischien dat Guy Roxy dat wil doen van mij, hij is tenminste objectief...
Verder kan ik geen woorden vinden hoe ik deze fiets vind.
Mischien dat Guy Roxy dat wil doen van mij, hij is tenminste objectief...
:-X Ik was verkeerd, ik dacht dat Minute niet standaard in 100 te krijgen was .... maar dat is dus wel zo...
en het is ook meer een all around vork, terwijl ik juist dacht dat een meer een freeride vork was, zoiets als de sherman
Frappi
en het is ook meer een all around vork, terwijl ik juist dacht dat een meer een freeride vork was, zoiets als de sherman
Frappi
Hier Plons met zijn nieuwe bi-atch in actie...

Grtz
TBx

Grtz
TBx
Op de Minute vork plakt een stickertje waarop staat : niet voor jumpen en drops. (in het engels dan). dus het is meer een longtravel XC vorkje.
Amerikanen zijn in staat om dat soort stickertjes nog op een dorado te plaatsen, in de gebruiksaanwijzing van onze magnetron staat ook dat je er geen levende dingen in mag stoppen...
Zouden jullie wel drops gaan doen met crashmaxx SL"s dan? Ik heb die dingen kapot getrapt zien worden op een toertocht met als grootste moeilijkheid een boomstammetje over de weg...
Minute 2 vork : ik vind nog steeds niet de goede afstelling.
De vork staat op het moment nog te straf, dus het zoeken naar de juiste positieve druk gaat verder.
Ik heb persoonlijk de indruk dat de spv anders werkt naargelang de luchtdruk in de positieve kamer veranderd.
Logisch zouden sommige mensen zeggen, maar niet als ik je zeg als ik de luchtdruk verminder in de positieve kamer (morgen ga ik puur op om de vork in te stellen)
Crossmax sl wielen : geen problemen tot nu toe alleen een beetje flex maar geen last van, alleen al 2 keer zo hard met de banden gecarved dat de luchtdruk ff eruit kan, maar goed dat mijn buddies patronen bij hebben, want ik heb Nooit wat bij....
De vork staat op het moment nog te straf, dus het zoeken naar de juiste positieve druk gaat verder.
Ik heb persoonlijk de indruk dat de spv anders werkt naargelang de luchtdruk in de positieve kamer veranderd.
Logisch zouden sommige mensen zeggen, maar niet als ik je zeg als ik de luchtdruk verminder in de positieve kamer (morgen ga ik puur op om de vork in te stellen)
Crossmax sl wielen : geen problemen tot nu toe alleen een beetje flex maar geen last van, alleen al 2 keer zo hard met de banden gecarved dat de luchtdruk ff eruit kan, maar goed dat mijn buddies patronen bij hebben, want ik heb Nooit wat bij....
Wat voor banden heb je dan?
continental twisters...
Eerste rit had ik de achterste al naar de tering....
Eerste rit had ik de achterste al naar de tering....
Volgens mij zedde gij veu te bruut ;D
Plons bruut? Neueueu . . . ::)
en dat te bedenken dat dergelijke vorken ook aan jan boere lul(sorry BF) worden verkocht. die schreeuwen vervolgens hier om het hardst dat het ene kl#te vork is.(ik bedoel dus niet dat plons hier nu schreeuwt) de vork is goed maar het afstellen is lastig. maar of een fabrikant daar nog bij stil staat...Plonsita schreef: Minute 2 vork : ik vind nog steeds niet de goede afstelling.
Als koper heb je ook nog verantwoordelijkheid lijkt me. Daarnaast weet Plons vast wat hij "wenst" van zo"n vork, dat scheelt ook met het instellen.
Die Jan Boerenl*l moet eens de tijd nemen om zich in zoiets te verdiepen, of een goeie slaafmech (of is dat een mechslaaf) erbij aanschaffen.
Die Jan Boerenl*l moet eens de tijd nemen om zich in zoiets te verdiepen, of een goeie slaafmech (of is dat een mechslaaf) erbij aanschaffen.
MInute 2 : blijkbaar kan je dus met vrij weinig "positieve" luchtdruk rijden, heb dat zelf gedaan, en het valt nu al stukken beter mee.
Feit : SPV zorgt er wel degelijk voor de het knabbelen of slikken van kleine oneffenheden niet "geveerd" wordt en dus rechtstreeks naar de armen gaan. Je kan de vork zo zacht zetten als je wil, maar dat gaat dan weer ten koste van het spv gedeelte.
Conclusie : minute vorken zijn GEEN race vorken, ze zijn gemaakt voor mensen die graag hard beuken en vrij wild rijden en best wel eens de slet spanken.
EN die crossmax sl kunnen tegen een stootje, vandaag "de trappen" gedaan in maasmechelen, hoogte verschil van 20 cm tot 80 cm, no problem for the bike or the wheels... maar of het daarvoor gemaakt is, is een heel ander zaak...
De vork past dus niet in een Marathon/XC race frame als de Spider tenzij je een kikker bent.
Feit : SPV zorgt er wel degelijk voor de het knabbelen of slikken van kleine oneffenheden niet "geveerd" wordt en dus rechtstreeks naar de armen gaan. Je kan de vork zo zacht zetten als je wil, maar dat gaat dan weer ten koste van het spv gedeelte.
Conclusie : minute vorken zijn GEEN race vorken, ze zijn gemaakt voor mensen die graag hard beuken en vrij wild rijden en best wel eens de slet spanken.
EN die crossmax sl kunnen tegen een stootje, vandaag "de trappen" gedaan in maasmechelen, hoogte verschil van 20 cm tot 80 cm, no problem for the bike or the wheels... maar of het daarvoor gemaakt is, is een heel ander zaak...
De vork past dus niet in een Marathon/XC race frame als de Spider tenzij je een kikker bent.
-
- Forumbeheerder
Jurriaan schreef:
en dat te bedenken dat dergelijke vorken ook aan jan boere lul(sorry BF) worden verkocht. die schreeuwen vervolgens hier om het hardst dat het ene kl#te vork is.(ik bedoel dus niet dat plons hier nu schreeuwt) de vork is goed maar het afstellen is lastig. maar of een fabrikant daar nog bij stil staat...
en dan nog te bedenken dat diezelfde rocket scientists nie eens een fox Vanilla R kunnen instellen.
As i said years ago: SPV is geen voordeel voor de meeste mensen, omdat ze m ni snappen. Tenslotte, wat platform damping onder andere wou bereiken is instellingen van buitenaf regelbaar maken waarvoor de demper vroeger open moest en de shimstack gewijzigd.
En zeg nu zelf: Wie van alle SPV rijders zou zijn shimstack kunnen aanpassen of nog maar zeggen hoe hij m zou willen....
Ik alleszins niet.