[M5] Facelift

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Enduro
Berichten:3266
Lid geworden op:zo mar 31, 2002 9:43 pm
Re:[M5] Facelift

Bericht door Enduro » di sep 16, 2003 4:09 pm

The Flying V schreef:
@Enduro, wat zou jij dan doen? 2 bidons in 1 uur knallen, lukt makkelijk!


Er zijn ook "race" camelbacks...

En idd, die remhendels moeten omhoog, echt niet fijn zo in de afdaling lijkt me...

Brum.
Berichten:3080
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 5:56 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door Brum. » di sep 16, 2003 6:04 pm

En je bent raar als je met een Camelbag wedstrijden gaat rijden! :D

ZAG
Berichten:2309
Lid geworden op:wo nov 14, 2001 6:19 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door ZAG » di sep 16, 2003 6:30 pm

vind dit meer racy look, mooier.
Op een een of andere manier spreek dat blauwe mij heel erg aan, in welke fiets dan ook, denk gewoon omdat het een vork is met een hoge reputatie, net zoals dat groen! TOP.
En die remhendels moeten inderdaad omlaag, maar niet omdat het niet fijn is, maar omdat de luchtbel die inhet reservoir zit zo in de leiding kan komen. Dan heeft mijn lbs mij tenminste verteld, vind dat ook jammer, want ik rij zelf ook met de remhendels zo.
Ben heel benieuwd hoe je bike er in het echt uitziet, ik ga zo ook naar holten!

Gebruikersavatar
Ruben
Forumbeheerder
Berichten:2128
Lid geworden op:do jan 01, 1970 1:00 am

Re:[M5] Facelift

Bericht door Ruben » di sep 16, 2003 11:15 pm

dan zou ik maar gauw een andere LBS zoeken, want om die lucht niet in de leiding te laten komen moeten ze helemaal omhoog staan...

ZAG
Berichten:2309
Lid geworden op:wo nov 14, 2001 6:19 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door ZAG » do sep 18, 2003 8:34 am

rijwielpaleis vertelde het mij.
Wat ik wel merkte is dat als je de fiets op zijn kop zet, dan loopt er wel lucht in de leiding.
Maar ik heb zelf ook altijd zo met de marta gereden, nooit problemen. Alleen telkens als ik daar kwam vertelde ze mij dat er zo lucht in de leiding kon lopen.

Gebruikersavatar
Ruben
Forumbeheerder
Berichten:2128
Lid geworden op:do jan 01, 1970 1:00 am

Re:[M5] Facelift

Bericht door Ruben » do sep 18, 2003 11:00 am

blfijt vaag, dan zou je Martha"s nooit in een normale stand kunnen gebruiken...

ZAG
Berichten:2309
Lid geworden op:wo nov 14, 2001 6:19 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door ZAG » do sep 18, 2003 11:03 am

ja ind, maar als je dr geen problemen mee hebt, niks aan de hand toch!

@ V.
Vind je dit nou fijner of twijfel je nog? Wat vind je juist wel/niet beter
En wat doe je met je oude vork?

Gemini
Berichten:811
Lid geworden op:zo okt 27, 2002 9:15 pm
Locatie:Amersfoort

Re:[M5] Facelift

Bericht door Gemini » do sep 18, 2003 12:00 pm

ff een vraagje...

Hoe moet het dan kunnen dat er lucht in je leidingen loopt???

Het is toch altijd zo dat er helemaal geen lucht in een hydrolisch systeem aanwezig is??

Kan m"n hs33"ers op de kop hangen maar dar kan er echt nergens lucht bij of in komen hoor!!

mzzl Gemini

Matthijs_XtC
Berichten:112
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 5:02 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door Matthijs_XtC » do sep 18, 2003 12:36 pm

tja, en toch klopt het. Als ik m"n bike op de kop zet dan moet ik na verloop van tijd vooral m"n voorrem ontluchten (de Marta dus). Ik heb nu een montagestandaard gekocht, en afgelopen half jaar bike niet meer op de kop gehad, en jawel, geen problemen meer. In het afdekklepje van het oliereservoir zit een heel klein gaatje (zal vast wel een functie hebben bij teveel olie/druk). Ik denk dat bij het op de kop zetten hier lucht doorheen komt, en al is het minimaal, na verloop van tijd heb je er last van!

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:[M5] Facelift

Bericht door Sven » do sep 18, 2003 3:03 pm

Matthijs_XtC schreef: tja, en toch klopt het. Als ik m"n bike op de kop zet dan moet ik na verloop van tijd vooral m"n voorrem ontluchten (de Marta dus). Ik heb nu een montagestandaard gekocht, en afgelopen half jaar bike niet meer op de kop gehad, en jawel, geen problemen meer. In het afdekklepje van het oliereservoir zit een heel klein gaatje (zal vast wel een functie hebben bij teveel olie/druk). Ik denk dat bij het op de kop zetten hier lucht doorheen komt, en al is het minimaal, na verloop van tijd heb je er last van!
Full hit!

Idd, dat gaatje kan ervoor zorgen dat er lucht in je systeem komt. In welke stand je rem daarvoor moet staan, vraag ik me nog altijd af, maar dat is de hoofdreden.

//edit: met de marta SL heb ik trouwens nog nooit last van lucht in me remmen gehad... terwijl ze gewoon normale stand op het stuur staan...

ZAG
Berichten:2309
Lid geworden op:wo nov 14, 2001 6:19 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door ZAG » zo sep 21, 2003 3:46 pm

wat een ontzettend gave fiets is die M5, zag hem staan en hij roept om aandacht. Vind dat blauwe van die vork heel gaaf!! Ook beter dan een witte vork, reed iemand mee rond maar met blauw is die aparter

niek25
Berichten:2
Lid geworden op:za sep 20, 2003 9:39 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door niek25 » zo sep 21, 2003 7:29 pm

gewoon zeer strakke fiets, en mensen die iets af te kraken hebben, doen dat vast uit jaloezie >:(

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door DeKerfs » zo sep 21, 2003 8:03 pm

niek25 schreef:
gewoon zeer strakke fiets, en mensen die iets af te kraken hebben, doen dat vast uit jaloezie >:(


Perhaps, misschien noem je dit ook afkraken; ik vind hem niet mooi. Maar ik zie dat als een persoonlijke smaak.. en die is nu eenmaal zoals ie is. ;)

ZAG
Berichten:2309
Lid geworden op:wo nov 14, 2001 6:19 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door ZAG » zo sep 21, 2003 8:15 pm

juist, je moet wel van dat felle houden!

The Flying V
Berichten:1666
Lid geworden op:do apr 04, 2002 7:54 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door The Flying V » zo sep 21, 2003 8:41 pm

Uitendelijk gaat het erom hoe ik em vind fietsen. Nou.. het rijdt als een tiet! :D

V.

Gast

Re:[M5] Facelift

Bericht door Gast » zo sep 21, 2003 10:03 pm

Die hebben meestal meer comfort.

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door DeKerfs » ma sep 22, 2003 5:10 pm

v.d.Hill. schreef:
Die hebben meestal meer comfort.


Like you should know....

The Flying V
Berichten:1666
Lid geworden op:do apr 04, 2002 7:54 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door The Flying V » ma sep 22, 2003 5:16 pm

DeKerfs schreef:
Like you should know....


Bwuhahahha! ;D

V.

Gast

Re:[M5] Facelift

Bericht door Gast » ma sep 22, 2003 11:57 pm

quote author=DeKerfs link=board=14;threadid=10470;start=40#142999 date=1064247024]
[
v.d.Hill. schreef:
Die hebben meestal meer comfort.


Like you should know....

Zeker wel,ik kan het je wel leren hoor.

Ik ga tenminste niet zo vaak vreemd als jij..... ik hou het op hetzelfde ... ineens van staal naar alu gaan voor zo;n freak als jij is toch wel heel vreemd.
En dan nog maar te zwijgen over je pose op de Beone dh fully... pfff

Pfff en voor de rest hou ik het lekker voor mezelf...

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door DeKerfs » di sep 23, 2003 5:49 am

v.d.Hill. schreef:
Pfff en voor de rest hou ik het lekker voor mezelf...



Sorry Lefty; maar dat wisten wij al lang kerel ;)


[/teasemode klaar]

Myake
Berichten:352
Lid geworden op:zo mar 10, 2002 2:06 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door Myake » di sep 23, 2003 7:54 am

"k heb zelf net een nieuwe.

Maar voor aanschaf heb ik deze fiets toch serieus overwogen.

Een van de mooiere/snellere hardtails in mijn ogen.

En gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak, anders reden we allen op dezelfde soort fiets. En dat zou toch wat saai worden. (hoewel de krachtsverschillen dan toch echt pas duidelijk worden!!) 8)

NoShelter
Berichten:61
Lid geworden op:zo jun 01, 2003 10:58 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door NoShelter » zo sep 28, 2003 11:19 am

@Flying V - wat weegt die bak (sorry, bike ;D) nou ongeveer?

The Flying V
Berichten:1666
Lid geworden op:do apr 04, 2002 7:54 pm

Re:[M5] Facelift

Bericht door The Flying V » zo sep 28, 2003 12:57 pm

Met de banden op de foto (Schwalbe Fast Fred 2.00): 9,7 kg
Met Hutchinson Scorpion 2.00: uhms.. uhhh.. te veel.. ;)

V.

Plaats reactie