FAQ (frequently asked questions)
Moderators:JJ, Beheerders
Vandaag heb ik mijn ATB opgehaald. Het is een Bulls Race Pro 9000. Ik zal jullie even de details besparen qua onderdelen die erop zitten...hij fietst in ieder geval prima!
Nu ik de ATB heb, heb ik aardig wat vragen. Over de voorvork, het onderhoud, kleding, techniek...etc etc.
Op DP zijn er over deze onderwerpen voldoende forums (denk ik). Maar als ik nu vraag hoe je de fiets het best schoon kunt maken na een pittige rit door de modder, zal ik vast niet de 1e zijn die die vraag stelt. Misschien worden die vragen wel zo vaak gesteld, dat vanaf het nivo "senior member" de meesten een beetje gek worden van telkens dezelfde vragen? Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou natuurlijk kunnen...
Daarom mijn vraag of het misschien een idee is om FAQ op DP te zetten, zodat een "newbie" zoals ik snel even een antwoord kan vinden.
Natuurlijk blijven de forums belangrijk om ervaringen uit te wisselen, op details in te gaan, het laatste nieuws te bespreken etc etc. Dus begrijp me goed: de FAQ zouden niet in plaats van de forums komen! Het zou alleen een aanvulling kunnen zijn.
Dus...FAQ op DP.....wel of niet mee eens??......
Nu ik de ATB heb, heb ik aardig wat vragen. Over de voorvork, het onderhoud, kleding, techniek...etc etc.
Op DP zijn er over deze onderwerpen voldoende forums (denk ik). Maar als ik nu vraag hoe je de fiets het best schoon kunt maken na een pittige rit door de modder, zal ik vast niet de 1e zijn die die vraag stelt. Misschien worden die vragen wel zo vaak gesteld, dat vanaf het nivo "senior member" de meesten een beetje gek worden van telkens dezelfde vragen? Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou natuurlijk kunnen...
Daarom mijn vraag of het misschien een idee is om FAQ op DP te zetten, zodat een "newbie" zoals ik snel even een antwoord kan vinden.
Natuurlijk blijven de forums belangrijk om ervaringen uit te wisselen, op details in te gaan, het laatste nieuws te bespreken etc etc. Dus begrijp me goed: de FAQ zouden niet in plaats van de forums komen! Het zou alleen een aanvulling kunnen zijn.
Dus...FAQ op DP.....wel of niet mee eens??......
Re:FAQ (frequently asked questions)
Zo zie je maar weer: Ook newbies hebben wel eens goeie ideeen ;D
ff. links checken in sectie links:
www.mountainbike.nl
http://www.cyclon.nl/fietsonderhoudindex.html
www.mountainbike.nl
http://www.cyclon.nl/fietsonderhoudindex.html
-
vind ik een prima ideetje, kan ikzelf ook van mee profiteren
Zo zie je maar weer, newbies kennen de oude ideeen/topics niet
Het idee is al eens voorbijgekomen. Ik zou zeggen: wanneer jij een correcte FAQ denkt te kunnen maken die je niet om de week bij moet houden wegens nieuwe technieken: ik hou je niet tegen!
Ik blijf het een goed idee vinden, maar het is gewoon VEEL werk om zo"n ding (goed) te maken.

Het idee is al eens voorbijgekomen. Ik zou zeggen: wanneer jij een correcte FAQ denkt te kunnen maken die je niet om de week bij moet houden wegens nieuwe technieken: ik hou je niet tegen!
Ik blijf het een goed idee vinden, maar het is gewoon VEEL werk om zo"n ding (goed) te maken.
Ruud schreef:
Zo zie je maar weer, newbies kennen de oude ideeen/topics niet![]()
Ik snap het "probleem" wel dat het veel werk is, maar dat is voor de moderatoren :P
Nee, zonder gekheid..... veel zaken zijn niet onderhevig aan nieuwe technieken e.d.
Denk aan het gangbare onderhoud van je onderdelen, een passende framemaat bij je lengte, is het verstandig om een helm te dragen of niet etc etc.
Daarom zei ik in het begin al dat we niet zonder de forums kunnen. Alleen die vragen die 50 keer per jaar gesteld worden en niet "moeilijk" of veranderlijk zijn zouden in de FAQ kunnen.
En op die manier denk ik dat het met het bijhouden/updaten ook wel meevalt. Toch?
-
Ja veel werk, maar er hoeft natuurlijk niet gelijk een compleet handboek te liggen, zo"n FAQ kan toch groeien mettertijd.
Verder staat er vaak redelijke goede uitleg in de topics, zou bijna direct in een FAQ kunnen worden gepleurd.
Verder staat er vaak redelijke goede uitleg in de topics, zou bijna direct in een FAQ kunnen worden gepleurd.
Leuk idee, maar telkens de link geven naar de FAQ is net zo veel werk als de link geven naar de zoekfunctie, of gewoon snel ff een antwoord geven. Als je geen zin hebt om voor de 9813459871 keer te vertellen dat je beter geen matra kan kopen dan doe je dat gewoon lekker niet, je hoeft niet alles te lezen eey....
ik kan me goed vinden in legions punt.
als er telkens mensen zijn die de draad vormen ahw, en dus de recente links doorgeven indien gewenst komt t wel goed toch? zo lijkt t nu redelijk goed te gaan. idd soms wat frustratie bij de zoveelste zelfde vraag, maar als t af en toe op die manier wordt voorzien van n nieuw/ander licht vind ik t goed genoeg.
zane
als er telkens mensen zijn die de draad vormen ahw, en dus de recente links doorgeven indien gewenst komt t wel goed toch? zo lijkt t nu redelijk goed te gaan. idd soms wat frustratie bij de zoveelste zelfde vraag, maar als t af en toe op die manier wordt voorzien van n nieuw/ander licht vind ik t goed genoeg.
zane
-
ik heb dit ook al eens gevraagd, eigenlijk was dat exact het zelfde als wat jij nu doet, met poll en alles. Echter vond niemand dit een goed idee, omdat dit veel tijd zou vergen om up to date te blijven met de nieuwste spullen van deze tijd, en omdat er natuurlijk steeds weer nieuwe technieken/onderdelen uit komen. Heb zelfs mezelf aangeboden om dit te onderhouden, zonder succes :"(
baquelappe schreef:
ik heb dit ook al eens gevraagd, eigenlijk was dat exact het zelfde als wat jij nu doet, met poll en alles. Echter vond niemand dit een goed idee, omdat dit veel tijd zou vergen om up to date te blijven met de nieuwste spullen van deze tijd, en omdat er natuurlijk steeds weer nieuwe technieken/onderdelen uit komen. Heb zelfs mezelf aangeboden om dit te onderhouden, zonder succes :"(
Ik had al zo"n vermoeden dat dit niet de 1e keer zou zijn dat het idee geopperd zou worden

Wel grappig dat we het op dezelfde manier doen qua opzet dan.
Als veel DP-ers alleen de nadelen zoals veel werk, moelijk up-to-date blijven etc ervan zien, komt het niet van de grond en zal het dus inderdaad niks worden. Maar als het idee al vaker naar voren is gebracht, denken blijkbaar ook veel DP-ers dat het handig kan zijn. We hoeven nu natuurlijk ook niet direkt een kant en klaar idee op tafel te leggen. Maar ik denk wel als een paar "slimme" personen even de koppen bij elkaar steken, er een goed plan te bedenken valt waarbij de positieve kanten de negatieve opzij schuiven.
En de opzet van de FAQ hoeft niet "standaard" te zijn zoals je over het hele Net kunt vinden. Misschien kan er hier op DP wel een hele orginele draai aan gegeven worden..... ::)
Creatievelingen zat in de ATB-wereld denk ik.....en hier op DP zeker!
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
lijkt het niet simpeler om gewoon de zoek functie te gebruiken? als er toch al een draad over is, dan zoek je die, en lees je die. makkelijk zat toch?
-
precies, het meeste stond al in het forum. Maar na de groote schoonmaak is er niet veel meer over gebleven van al die handige threads. Dus moeten er veel vragen weer gesteld worden, niet handig, maar altijd nog sneller dan een complete FAQ in elkaar draaien.
Dus mocht je dit echt heel graag willen hebben, denk ik dat er gewoon eens een persoon met te veel vrije tijd dit in elkaar moet epibreren thuis. Dit op zijn server zetten, en kijken of het wat is. Kunnen we altijd nog eens een speciaal draadje openen om diegene aan te spreken, en te corrigeren en/of een FAQ"je toe te voegen.
Ander idee is misschien wel net als "Reviews" gewoon een nieuw onderdeel toevoegen aan DP met formulier"tjes en daar kan men dan zelf een FAQ"je toevoegen, incluis de bij behorende foto"s.
Enfin, zijn maar wat ideetjes
Dus mocht je dit echt heel graag willen hebben, denk ik dat er gewoon eens een persoon met te veel vrije tijd dit in elkaar moet epibreren thuis. Dit op zijn server zetten, en kijken of het wat is. Kunnen we altijd nog eens een speciaal draadje openen om diegene aan te spreken, en te corrigeren en/of een FAQ"je toe te voegen.
Ander idee is misschien wel net als "Reviews" gewoon een nieuw onderdeel toevoegen aan DP met formulier"tjes en daar kan men dan zelf een FAQ"je toevoegen, incluis de bij behorende foto"s.
Enfin, zijn maar wat ideetjes

lep schreef:
[baquelappe schreef:
Ik had al zo"n vermoeden dat dit niet de 1e keer zou zijn dat het idee geopperd zou worden![]()
Wel grappig dat we het op dezelfde manier doen qua opzet dan.
Als veel DP-ers alleen de nadelen zoals veel werk, moelijk up-to-date blijven etc ervan zien, komt het niet van de grond en zal het dus inderdaad niks worden. Maar als het idee al vaker naar voren is gebracht, denken blijkbaar ook veel DP-ers dat het handig kan zijn. We hoeven nu natuurlijk ook niet direkt een kant en klaar idee op tafel te leggen. Maar ik denk wel als een paar [glow=red,2,300]"slimme" personen [/glow]even de koppen bij elkaar steken, er een goed plan te bedenken valt waarbij de positieve kanten de negatieve opzij schuiven.
En de opzet van de FAQ hoeft niet "standaard" te zijn zoals je over het hele Net kunt vinden. Misschien kan er hier op DP wel een hele orginele draai aan gegeven worden..... ::)
Creatievelingen zat in de ATB-wereld denk ik.....en hier op DP zeker!
Is dat geen mogelijk knelpunt........... :-X:P
Opzich goed idee, heb zelf ook nog wel eens een vraag waarvan bijna iedereen ook al heel lang het antwoord weet.
Dat heb je met domme mensen die Sylvie dissen >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(jojo schreef:
Opzich goed idee, heb zelf ook nog wel eens een vraag waarvan bijna iedereen ook al heel lang het antwoord weet.
baquelappe schreef:
Kijk, das dan wel weer een plan...
Ok, zo te zien zijn de meningen verdeeld. Volgende week bekijken we de uiteindelijke uitslag en zullen we een conclusie gaan trekken over de FAQ.
Greetzzz
Greetzzz
lep schreef:
Vandaag heb ik mijn ATB opgehaald. Het is een Bulls Race Pro 9000. Ik zal jullie even de details besparen qua onderdelen die erop zitten...hij fietst in ieder geval prima!
Dus...FAQ op DP...a..wel of niet mee eens??......
[/quoteasdasdasdadases
lep schreef:
Ok, zo te zien zijn de meningen verdeeld. Volgende week bekijken we de uiteindelijke uitslag en zullen we een conclusie gaan trekken over de FAQ.
Greetzzz
Zo werkt dat niet vrind...
-
Wel een newbie met veel potentieel als je nou al je vragen over je fiets hier op het forum stelt en de vragen en antwoorden nou mooi verwerkt tot een FAQ en is laat zien misschien dat er dan hier moderators zijn die het willen aanpassen aan DP styl en dan plaatsen.
Waar het denk ik om gaat is dat het opzetten van een FAQ een ongelooflijke bult tijd kost op een korte termijn. Als er nou iemand op het forum een vraagje heeft kan je dat even beantwoorden is 2 minuten tijd en je bent klaar misschien is het bij elkaar wel net zoveel of meer tijd maar men heeft liever ff die 2 minuten!
Waar het denk ik om gaat is dat het opzetten van een FAQ een ongelooflijke bult tijd kost op een korte termijn. Als er nou iemand op het forum een vraagje heeft kan je dat even beantwoorden is 2 minuten tijd en je bent klaar misschien is het bij elkaar wel net zoveel of meer tijd maar men heeft liever ff die 2 minuten!
legion schreef:
[lep schreef:
Greetzzz
Zo werkt dat niet vrind...
Uit je reaktie lijkt het alsof je een beetje ge-irriteerd bent door mijn laatste post. Misschien denk je dat ik daarmee bedoel dat ik de conclusie ga trekken of de FAQ er wel of niet komen. Klopt dat?
Even ter verduidelijking dan: met een conclusie trekken bedoel ik wat de UITSLAG van de poll is. Dus hoeveel luitjes er voor- en hoeveel er tegenstander zijn. Dat houdt wat mij betreft niet automatisch in dat er dan direkt actie wordt ondernomen ofzo...
Wie ben ik om te beslissen of er uiteindelijk FAQ komen??
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten....

Ik, geïrriteerd, neuh niet bepaald...
Ontroerend, die frisse energie an een newbie om dingen te verbeteren!
;D
;D
legion schreef:
Ik, geïrriteerd, neuh niet bepaald...
Ok, verkeerd begrepen door mij