Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Heidi - Berichten:188
Re:samengestelde bike - jullie oordeel?
Bericht
door Heidi » di jun 03, 2003 1:19 pm
Ik sluit me aan bij Home, kijk even voor zo"n setje.
Kun je zelf ook de nodige reparaties uitvoeren en je hebt het zo weer terugverdient!
Ik zou gewoon lekker zelf sleutelen dan is de het ook echt JOUW fiets.
Succes
-
Gast
Bericht
door Gast » di jun 03, 2003 1:36 pm
HOME schreef:
de prijs van een balhoofdpers was toen 45 gulden.Balhoofdpers heb je niet vaak nodig maar waarschijnlijk heb je hem na 1keer al terug verdiend.
Ook die kan je voor een 10tje in guldens zelf maken....
draadeind van 0,5 m
3 moeren
2 stalen plaatjes
Boor een gat in de 2 stalen plaatjes (min. 5 mm dik!) en doe de plaatjes om het draadeind. 2 moeren onder (1 contra) en 1 moer boven, frame en balhoofd ertussen en persen maar...
Erikje
-
Enduro - Berichten:3266
Bericht
door Enduro » di jun 03, 2003 2:27 pm
Erikje schreef:
draadeind van 0,5 m
3 moeren
2 stalen plaatjes
Of gratis... als je al zulke zooi op voorraad hebt...
-
Heidi - Berichten:188
Bericht
door Heidi » di jun 03, 2003 2:45 pm
Of gratis... als je al zulke zooi op voorraad hebt...
Ja en als je alle onderdelen voor je bike al thuis hebt liggen heb je een gratis fiets??

???
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » di jun 03, 2003 9:13 pm
Heidi had me door. Ik vind Cannodale gewoon veel te duur voor het gebodene, bij andere merken krijg je meer waar voor je geld, of meer prestige voor het zelfde geld. Want zeg nou zelf, iedereen rijdt toch op een Cannondale

(sorry, beetje analogie met een uitspraak van een filmster die een Porsche te min vind omdat "iedereen er in rijdt").
/edit: wat Cannondale wel goed doet is ook de minder duure frames als kit uitbrengen, bij Specialized enzo heb je meestal alleen de duurste ter beschikking. Zelf opbouwen is het leukste wat er is (kijk maar op mijn bike).
-
NoShelter - Berichten:61
Bericht
door NoShelter » wo jun 04, 2003 7:13 am
Wat betreft het zelf maken v/d bike, zijn er ook mensen die hun eigen wiel in mekaar zetten? Of is het aan te raden dit niet zelf te doen of zelfs beter kant en klare wielen te kopen? En eventueel het inkorten van rem -en schakelkabels, en aanwezigheid van de nodige moertjes en spacers voor bevestigen wiel (naaf) op frame, zit zulks spul al bij "t besteld frame, wiel of naaf? Afijn, jullie zullen wel denken niet lullen maar bouweh! WIl ik ook, maar toch wil ik weten waar ik aan begin (dat ik dus niet constant heen en weer sjouw naar fiets/doe-het-zelf winkels voor allerlei accessoires (boutjes,moertjes,ringetjes) die ik nodig ben) ;D
~NoShelter
-
Wytze - Berichten:1309
Bericht
door Wytze » wo jun 04, 2003 11:24 am
Wielen zou ik laten doen, het is niet heel moeilijk om zelf te doen maar doe het dan voor een fiets waar het toch niet voor uitmaakt en gewoon voor de fun.
Om wielen te maken moet je denk ik gewoon veel geoefend hebben een goede fietsenmaker spaakt een wiel in no-time en gelijk ook zo mooi opgespannen dat het wiel veel stijfer en langer recht blijft.
PS: De wereld première van mijn zelf gebrouwen wiel (ik heb em zelf nog nooit eerder gezien)
Oh ja trouwens, DP heeft zijn eigen wielen bouwer: "Luc"
-
NoShelter - Berichten:61
Bericht
door NoShelter » wo jun 04, 2003 11:32 am
Wytze schreef:
Wielen zou ik laten doen, het is niet heel moeilijk om zelf te doen maar doe het dan voor een fiets waar het toch niet voor uitmaakt en gewoon voor de fun.
Om wielen te maken moet je denk ik gewoon veel geoefend hebben een goede fietsenmaker spaakt een wiel in no-time en gelijk ook zo mooi opgespannen dat het wiel veel stijfer en langer recht blijft.
PS: De wereld première van mijn zelf gebrouwen wiel (ik heb em zelf nog nooit eerder gezien)
Oh ja trouwens, DP heeft zijn eigen wielen bouwer: "Luc"
Stoer wieltje

(heeft wel iets van de 16-spaaks shimano). Denk toch dat dit niet binnen mijn budget valt, wel makkelijk te bouwen (niettan?) ;D
Hopelijk woont wielenbouwer Luc een beetje bij in de buurt (drenthe)
~NoShelter
-
Enduro - Berichten:3266
Bericht
door Enduro » wo jun 04, 2003 7:20 pm
Luc woont in Antwerpen...