How to lurch?
Moderator:Beheerders
Ok, pedal kicken begint al aardig te lukken, maar nu?
Hoe lurch ik ???(vanuit stilstand pedal kicken, zonder eerst te hoppen dus)
(vraag me tevens af waarom ikj van triallen altijd zere voeten krijg)
Kom maar, kom maar, kom maar.....
JD
Hoe lurch ik ???(vanuit stilstand pedal kicken, zonder eerst te hoppen dus)
(vraag me tevens af waarom ikj van triallen altijd zere voeten krijg)
Kom maar, kom maar, kom maar.....
JD
Re:How to lurch?
misschien moest je maar eens een paar manuals lezen. Ik denk dat je http://www.biketrials.com wel als startpagina kan gebruiken, staat vol met links en tips. Of zoek met google naar "trials how-to" of zo
Woohoo! Ik kan nu ook lurchen...ik begin onderhand de basis wel aardig door te krijgen...
- Eerst lessen beter contoleren volgen
- Daarna? eh...overal vanaf donderen misschien? of manual? ;D
JD (in z"n nopjes)
- Eerst lessen beter contoleren volgen
- Daarna? eh...overal vanaf donderen misschien? of manual? ;D
JD (in z"n nopjes)
omdat je met een manual rijdt misschien
Urban Monkey schreef:
omdat je met een manual rijdt misschien
Ik vind fietsen makkelijker dan stilstaan op de fiets, jij dan?
als je trials rijdt, vind je een lurch veel simpeler dan een manual: bij trial gaat het bij het bewegen vooral over 1 bepaalde explosieve beweging, verder is het stil staan.. Een manual daarentegen is eerder iets dynamisch.
Daarom wil ik nu ook over gaan op het oefenen van de manual...Ik merk af en toe dat als ik erg ver achterover zit ik door kleine kickjes (niet los van de grond komend) vooruit kan komen...Kortom ik ben m"n balans punt aan het vinden. Als ik nu nog een schuine weg heb wordt het feest.
JD
(btw. stino heeft helemaal gelijk, stilstaan vind ik makkelijker dan bewegen)
JD
JD = Real schreef:
vond ik vroeger dus ook... Toen ontdekte ik de sensatie van het ss street/park rijden.. No more trials for me...
Een schuine weg? Dude, jij komt vast uit Twente.
Btw, waarom op een helling oefenen? Het is misschien wel makkelijker maar op een vlak stuk kun je het ook gewoon oefenen hoor, hoef je niet steeds omhoog te rijden!
Btw, waarom op een helling oefenen? Het is misschien wel makkelijker maar op een vlak stuk kun je het ook gewoon oefenen hoor, hoef je niet steeds omhoog te rijden!
allebei wel makkelijk
Ik snap nog steeds weinig van die lurch is dat nou gewoon vanuit stilstand op beide wielen pedal kicken en op 1 wiel (achterwiel) terecht komen
of is het vanuit stilstand op beide wielen eerst 2 m(kan ook een andere afstand zijn) rijden en dan vanuit rijdende positie pedal kicken en ergens op springen?
of is het vanuit stilstand op beide wielen eerst 2 m(kan ook een andere afstand zijn) rijden en dan vanuit rijdende positie pedal kicken en ergens op springen?