L.S.,
Misschien wel het grootste geheim van iedere mountainbiker, maar ik ga het toch vragen. Ik twijfel de laatste tijd over de druk in mijn banden. Ik ben namelijk 68kilo en ik rij met een combinatie Schwalbe Rocket Ron en Schwalbe Thunder Burt. ik rij meestal tussen de 2.0 en 3.0 bar, afhankelijk van hoeveel modder er is.
Welke banden druk zouden jullie adviseren op een redelijk droog parcours? Denk aan een zomerdag in op het parcours in Zeist of Amerongen.
Bandendruk
Moderator:Beheerders
Re: Bandendruk
Korte antwoord: dat hangt er vanaf. Bandenspanning is om te beginnen afhankelijk van de bandbreedte (+velgbreedte) . Bij tubeless kun je wat lager, als het karkas heel stijf is beter wat hoger. Met vering kun je je ook iets meer permitteren. Gewoon proberen dus, stuurt de band zwaar, dweilt de fiets, veert de band bij iedere trap of slaat de band door dan zit je te laag en moet er wat bij. Uiteindelijk zoek je een gevoel dat bij jou en jouw rijstijl past, wat een ander er van vindt is niet jouw probleemBasvis99 schreef:L.S.,
Misschien wel het grootste geheim van iedere mountainbiker, maar ik ga het toch vragen. Ik twijfel de laatste tijd over de druk in mijn banden. Ik ben namelijk 68kilo en ik rij met een combinatie Schwalbe Rocket Ron en Schwalbe Thunder Burt. ik rij meestal tussen de 2.0 en 3.0 bar, afhankelijk van hoeveel modder er is.
Welke banden druk zouden jullie adviseren op een redelijk droog parcours? Denk aan een zomerdag in op het parcours in Zeist of Amerongen.
/Marten