Re:Hoe vaak vallen jullie?
Moderator:Beheerders
Welkom, dit is het meest suffe, actief blijvende topic op deze site, het spijt me...
Zelf rijd ik voornamelijk xc, ik heb optie 7 gekozen hoewel dat afgelopen jaar helaas hetzelfde zou zijn als optie 5½.

ik heb gekozen voor: elke rit vaker dan eens, omdat ik de laatste tijd vaak val omdat ik een sukkel ben (en dan zit ik mezelf nog omhoog te halen hoor :-[), mijn discipline: xc.
(meestal glad houten voetgangerbrug over rivier of omdat ik niet uitgeklikt kom of tegen boom aanrijdt of iets dergelijks).
(meestal glad houten voetgangerbrug over rivier of omdat ik niet uitgeklikt kom of tegen boom aanrijdt of iets dergelijks).

ik elke 5 ritten , domme dingen, of stevig onderstuur(is vaak op dezelfde plek bij ons op de route, namelijk een scherpe bocht met modder, waar ik bijna altijd te scherp door ga, maar als je langzaam gaat ister weer nix aan)
Ben redelijk handig met m"n fiets wat wil zeggen dat"k weinig of niet val...
Maar ja, je weet nooit wat er kan komen of wat anderen gaan doen.
En als je wat vermoeider bent worden de reflexen ook wat trager.
Remember...You never know what"s behind a tree
Maar ja, je weet nooit wat er kan komen of wat anderen gaan doen.
En als je wat vermoeider bent worden de reflexen ook wat trager.
Remember...You never know what"s behind a tree
Ik sta bekend dat ik veel val maar dan ook hard. Hier voor heb ik ge judod en daar leer je een rol waaar door je je nek niet breekt. Dus ik sta meestal gelijk op na mijn crash. Als ik val dan val of vlieg ik
over de kop
schuiver
dat was het zo een beetje.
Maar ik merk wel dat ik steeds minder val dan een tijd terug niet omdat ik minder waag maar ik weet niet waarom Maar ik zeg maar zo
crashen hoort er bij. En meestal doet het geen bij mij.
over de kop
schuiver
dat was het zo een beetje.
Maar ik merk wel dat ik steeds minder val dan een tijd terug niet omdat ik minder waag maar ik weet niet waarom Maar ik zeg maar zo
crashen hoort er bij. En meestal doet het geen bij mij.
doorgaans ga ik iedre rit minimaal 1 keer op mn bakkes. hard dan wel minder hard. maar eerlijk gezegd heb ik dr geen problemen mee. t heeft wel wat, het hoort dr gewoon bij.
dat geldt dan eigenlijk met alles xc, fr, dj, ua.
een aantal keer gerden met mensen die echt bang zijn op hun bakke ste gaan en maar afstappen bij t minste of geringste. GA DAN SJOELEN OFZOW!! kom op, pijn = fijn maar geniet met mate
dat geldt dan eigenlijk met alles xc, fr, dj, ua.
een aantal keer gerden met mensen die echt bang zijn op hun bakke ste gaan en maar afstappen bij t minste of geringste. GA DAN SJOELEN OFZOW!! kom op, pijn = fijn maar geniet met mate

Het ligt eraan hoe ik me voel die dag. Als ik onzeker ben ga ik eerder op m"n bek dan als ik me lekker voel ;D
(ik doe trouwens ook aan XC)
Ik ga meestal wel op mijn bek als ik een hoge jump heb gevonden en die ik dan een paar keer achter mekaar ga doen.

Soms schiet ik wel eens uit de bocht maar dan heb ik wel geluk, dat ik net een :oboom!!
weet te ontwijken. ;D
(ik doe trouwens ook aan XC)
Ik ga meestal wel op mijn bek als ik een hoge jump heb gevonden en die ik dan een paar keer achter mekaar ga doen.

Soms schiet ik wel eens uit de bocht maar dan heb ik wel geluk, dat ik net een :oboom!!

Als ik op mijn bek ga is het meestal met drops of zo !
Nou drop ik niet zo hoog hoor Max 1 mtr / 1 mtr 50 .
En meestal is dat dan met het aanzetten voor zo"n drop , dan trapt mijn ketting in een keer door of zo .
En duik je naar voren in plaats van naar achteren , eigenlijk zou ik er een chain device op moeten zetten maar ja da komt nog wel.
Nou drop ik niet zo hoog hoor Max 1 mtr / 1 mtr 50 .
En meestal is dat dan met het aanzetten voor zo"n drop , dan trapt mijn ketting in een keer door of zo .
En duik je naar voren in plaats van naar achteren , eigenlijk zou ik er een chain device op moeten zetten maar ja da komt nog wel.
-
met dual ga je hard en soms te hard, meer dan 1x per rit dus
-
ik ben nu ongeveer 7 maand aan het biken en ik denk dat ik max.2 keer gevallen ben.(zonder klikpedals).nu heb ik ongeveer 1 maand klikpedals en ben ik al 4 keer gevallen.beginnersfoutjes zeker ???[
-
Het kan zijn dat als mij te veel lukt dat ik dan overmoedig wordt en vanzelf te rare dingen ga doen, die gedoemd zijn om te mislukken. En dan val je hard, maar sta je wel weer met beide benen op de grond....
Vallen is grensen verleggen, maar niet te vaak (vallen kost ook weleens materiaal en das wel klote)
Ik ben trouwens xc"er
Vallen is grensen verleggen, maar niet te vaak (vallen kost ook weleens materiaal en das wel klote)
Ik ben trouwens xc"er
iedere 10 x ofzo meestal op de lulligste momenten, op hele suffe stukkies die je net ffuh te hard wilt nemen omdat het "lekker makkelijk" is.
Vorig jaar echt op een heel simpel stuk; achterwiel glijd weg over een natte boomwortel -boem- heup gebroken. Echt een valletje wat te lullig voor woorden was. Gewoon net verkeerd gevallen.
Ik HAAT boomwortels >:( >:( >:( >:( >:(
Vorig jaar echt op een heel simpel stuk; achterwiel glijd weg over een natte boomwortel -boem- heup gebroken. Echt een valletje wat te lullig voor woorden was. Gewoon net verkeerd gevallen.
Ik HAAT boomwortels >:( >:( >:( >:( >:(
specialized schreef:
ik ben nu ongeveer 7 maand aan het biken en ik denk dat ik max.2 keer gevallen ben.(zonder klikpedals).nu heb ik ongeveer 1 maand klikpedals en ben ik al 4 keer gevallen.beginnersfoutjes zeker ???[
Ja het is vrij normaal dat je ff moet wennen aan je klikpedalen, als je spd hebt kan je ze wat losser zetten, dan wen je er sneller aan. Vooral als je achterovergaat (te hoog met een wheely bijv.) wil je met klikpedalen nogal eens vallen (ik wel tenminste

Maar he, van vallen en opstaan leert men!
Hoewel, van net niet vallen en op tijd reageren leer je het meest (en heb je de meeste lol)
Ik denk dat xc"ers met klikpedalen toch nog het meest vallen?? ???
Klikpedalen zijn fijn, alleen als je iets moet ontwijken wil ik soms wel eens mijn pootje uitsteken, maar dat gaat dan niet :P
Maar hoelanger je al met klikpedalen fiets hoe sneller je eruit klikt als er wat gebeurd. ;D
Klikpedalen zijn fijn, alleen als je iets moet ontwijken wil ik soms wel eens mijn pootje uitsteken, maar dat gaat dan niet :P
Maar hoelanger je al met klikpedalen fiets hoe sneller je eruit klikt als er wat gebeurd. ;D

Radical schreef:
Ik denk dat xc"ers met klikpedalen toch nog het meest vallen?? ???
ik ben een xc-er maar vallen doe ik (gelukkig) niet vaak. Alleen als ik gekke dingen aan het doen ben wil ik nog wel eens op mijn bek gaan...
-
Ik heb op "een keer in de 10 ritten" gestemd. Laatste wedstrijd nog in Soest.. het was erg mul in een bocht, tja, dan wil je achterkant wel eens wegglijden en dan val je nog wel eens.. ;D
Vin
Vin
Steelboy schreef:
ik ben een xc-er maar vallen doe ik (gelukkig) niet vaak. Alleen als ik gekke dingen aan het doen ben wil ik nog wel eens op mijn bek gaan...
En soms wil je dan ook nog wel eens wat breken.

Ik vrij weinig, ja, als je eens je achterrem vergeet te gebruiken bij een wheelietry.....
ik ongeveer 1x per wedstrijd (gemiddeld)
soms wat meer, soms wat minder, hangt er van af of ik er zin in heb of niet
soms wat meer, soms wat minder, hangt er van af of ik er zin in heb of niet

- litespeed.ocoee.fs
eens in de 10 keer, maar dat ligt meestal aan de ondergrond/weersomstandigheden.
Wheelien was tot 2 jaar geleden de grootste boosdoener, maar hier ben ik sinds een aantal vieze klappers met de toen nieuwe bike(litespeed, had een compleet andere zit,nerveus op 1 wiel) & spd pedalen maar mee gestopt, Nadat het bijna m"n rug gekost heeft. we hebben het dan over 25 km/u plus wheelies, met uitschieters tot 38km/u, over afstanden waarbij je jezelf gaat afvragen waarvoor een voorwiel eigenlijk dienst doet.
das dus vragen om vallen :-[
Wheelien was tot 2 jaar geleden de grootste boosdoener, maar hier ben ik sinds een aantal vieze klappers met de toen nieuwe bike(litespeed, had een compleet andere zit,nerveus op 1 wiel) & spd pedalen maar mee gestopt, Nadat het bijna m"n rug gekost heeft. we hebben het dan over 25 km/u plus wheelies, met uitschieters tot 38km/u, over afstanden waarbij je jezelf gaat afvragen waarvoor een voorwiel eigenlijk dienst doet.
das dus vragen om vallen :-[
XC 1 tot meerde keren per rit, 50/50 OTB/Onderstuur
Aanklooien met de ss, zo een 25 keer per rit.
Aanklooien met de ss, zo een 25 keer per rit.
iedere rit gemiddeld wel eens, of nou ja eh rit?
iedere keer dat ik bike val ik één of meerdere keer.
een keer per rit op een DH/Dual is toch vaak, dat zou betekenen dat je nooit foutloos beneden komt.
en met XC wat ik, meer dan een jaar niet gedaan heb,val ik heel sporadig.
iedere keer dat ik bike val ik één of meerdere keer.
een keer per rit op een DH/Dual is toch vaak, dat zou betekenen dat je nooit foutloos beneden komt.
en met XC wat ik, meer dan een jaar niet gedaan heb,val ik heel sporadig.
Iedere +- 5 ritten denk ik wel met XC, door stomme fouten
Wegschuiven voorkant gebeurt wel het meeste, daar moet ik nog op trainen. Ook gebeurt dit meestal op modderige stukken
Greetz, Sven

Wegschuiven voorkant gebeurt wel het meeste, daar moet ik nog op trainen. Ook gebeurt dit meestal op modderige stukken
Greetz, Sven
- Xircuit
- Contacteer:
ik kan zo goed sturen.................
en toch ga ik steeds op me bek :-X
en toch ga ik steeds op me bek :-X
+/- iedere 5 ritten een mooie klapper (meestal in modder of glad hout) maar wel vaker ff voetje aan de grond. En dit komt meestal door domme fouten, of doordat je niet zit op te letten (bijvoorbeeld als er een lekkere chick staat te kijken, ook vaker dan eens gebeurt)