vaart houden en andere race tips
Moderator:Beheerders
Mijn oplossing voor het vaart houden heb ik nog niet helemaal gevonden... in ieder geval licht het niet aan de opbouw van de scc 03
Op klimmetjes heb ik de verleiding van het 22 blaadje verwijderd en dit bevalt best goed, tot nu toe overal rijdbaar scheelt overschakelen en dus winst in snelheid
geeft ruimte in geval van modder dus minder problemen tijdens baggerfestijnen waar je zo u zo wegslipt op een licht verzetje
ik heb mijn zadel ruim 7 millimeter hoger staan als vorig jaar, dit geeft ook een beter rijgedrag
stuurpenkeuze, nu 110 /17 met 2 cm spacer, ook 120/6 aan twee kanten geprobeerd, ga nu proberen met 110/6 graden om toch wat aerodynamischer te zitten, stuur waarschijnlijk wat zenuwachtiger maar goed sneller gaan is het doel
banden worden ipv ff 2.35 de michelin xcr dry 2.0 die erg lekker reden tijdens het ecss in arnhem, latex bibs zitten er al in
dan weer wat rijvaardigheden, beter anticiperen lijkt me zelf aandachtspunt nummer 1 en daaropvolgend minder remmen
verder ben ik dus erg benieuwd naar jullie tips en tricks!
Op klimmetjes heb ik de verleiding van het 22 blaadje verwijderd en dit bevalt best goed, tot nu toe overal rijdbaar scheelt overschakelen en dus winst in snelheid
geeft ruimte in geval van modder dus minder problemen tijdens baggerfestijnen waar je zo u zo wegslipt op een licht verzetje
ik heb mijn zadel ruim 7 millimeter hoger staan als vorig jaar, dit geeft ook een beter rijgedrag
stuurpenkeuze, nu 110 /17 met 2 cm spacer, ook 120/6 aan twee kanten geprobeerd, ga nu proberen met 110/6 graden om toch wat aerodynamischer te zitten, stuur waarschijnlijk wat zenuwachtiger maar goed sneller gaan is het doel
banden worden ipv ff 2.35 de michelin xcr dry 2.0 die erg lekker reden tijdens het ecss in arnhem, latex bibs zitten er al in
dan weer wat rijvaardigheden, beter anticiperen lijkt me zelf aandachtspunt nummer 1 en daaropvolgend minder remmen
verder ben ik dus erg benieuwd naar jullie tips en tricks!
Re:vaart houden en andere race tips
Bochten leren rijden en fiets drukken...
Re:vaart houden en andere race tips
bochten is idd een punt, met lenzen zie ik al een stuk meer,
drukken?
drukken?
Re:vaart houden en andere race tips
o drukken umm nee maar fiets plassen tijdens een ecss was misschien een beter plan geweest
een betere voorbereiding, zorgen dat ik alles klaar heb de middag van te voren ofzo ipv sochtends gehaast
een betere voorbereiding, zorgen dat ik alles klaar heb de middag van te voren ofzo ipv sochtends gehaast
Re:vaart houden en andere race tips
die roesten toch allemaal weg...
drukken in de bocht... daardoor wordt het voor degene die achterop komt lastiger om de ideale lijn te rijden
drukken in de bocht... daardoor wordt het voor degene die achterop komt lastiger om de ideale lijn te rijden

Re:vaart houden en andere race tips
okay drukken, das iets wat ik wel eens heb meegemaakt idd ik hou er nie echt van maar misschien dat dit iets wat van pas gaat komen als ik niet funklasse ga rijden en voor strandracen natuurlijk is leuk als er iemand naast je gaat rijden, de zee in drukken of het zand
dacht ook aan starten, helaas niet altijd lemans style maar wel altijd druk, dus daar dan maar meer drukken in het begin en in het begin wat meer geven, dan heb ik die eerste klap maar alvast gehad, daarna voelt alles zo u zo beter over het algemeen dus dat kan ik maar gehad hebben
meer aansluiting zoeken bij stipjes in de verte
dacht ook aan starten, helaas niet altijd lemans style maar wel altijd druk, dus daar dan maar meer drukken in het begin en in het begin wat meer geven, dan heb ik die eerste klap maar alvast gehad, daarna voelt alles zo u zo beter over het algemeen dus dat kan ik maar gehad hebben
meer aansluiting zoeken bij stipjes in de verte
Re:vaart houden en andere race tips
blijven doortrappen in de bocht
Re:vaart houden en andere race tips
Ik rij de komende tijd vooral op het strand, niet veel bochten, maar bedankt voor de tip
