Re:wheelie

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ninko

Bericht door Ninko » di mei 27, 2003 3:05 pm

Ik ben nu al ff aan het oefene een paar dage maar als je gewoon serieus ff iedere dag een paar keer oefend dan gaat het echt heel goed. Ik kan al ongeveer 5 huizen ver...

Gast

Bericht door Gast » di mei 27, 2003 4:19 pm

Ninko schreef:
Ik ben nu al ff aan het oefene een paar dage maar als je gewoon serieus ff iedere dag een paar keer oefend dan gaat het echt heel goed. Ik kan al ongeveer 5 huizen ver...

Als je het echt goed wordt kom je er ook achter dat afstand niet belangrijk is ;)
No offence, keep on going zou ik zeggen!

GFORCE

Bericht door GFORCE » do mei 29, 2003 5:41 pm

ik ben vandaag wezen wheelyen naja voor zover dat lukte.....
ik kom denk ik in de buurt van de 7 meter ver :-X ik begin in bijna de lichtste versnelling(1-4) dan sta ik bijna stil en trek mijn stuur op en geef vol gas en blijf zitten op het zadel en trap door....... maar verder als 7 meter gaat het niet.... (als het al niet inder is )??? Misschien moet ik een zwaardere versnelling kiezen.??? iemand tips voor mij...
ik krijg na lang wheelen ook last van mijn handen weet iemand hoe ik dit een btje kan verhelpen???

GFORCE

Gast

Bericht door Gast » do mei 29, 2003 6:08 pm

Begin eens met dit topic lezen? Daar komen de tips zoals: niet uit (haast) stilstand beginnen wel 10x voorbij.

Succes.

GFORCE

Bericht door GFORCE » do mei 29, 2003 7:36 pm

heb ik gedaan hoor maar als ik sneller rijd lukt het me niet ::)

Enduro

Bericht door Enduro » do mei 29, 2003 9:30 pm

OK, ik heb nu 3 weken lang elke dag geoefend. Ik kon er eerst helemaal niks van, na een week nog niet. En dan moet je juist doorzetten, niet denken ik kan het niet, ik stop ermee. Nu wheelie ik dus heel de straat uit. Dacht eerst ook altijd dat een lichtere versnelling beter was, maar dat is dus niet. Begin eens met 2-4. Beetje later met 2-5 en straks zul je merken dat 2-6 zelfs nog lekkerder gaat.

Wilde dus paar uur geleden schakelen tijdens de wheelie. Gevolg: keihard achterover op me bek, ellebogen open en pijn in m"n rug en stuitje. K*tzooi... :?

Wytze

Bericht door Wytze » do mei 29, 2003 10:02 pm

Enduro schreef:

Wilde dus paar uur geleden schakelen tijdens de wheelie. Gevolg: keihard achterover op me bek, ellebogen open en pijn in m"n rug en stuitje. K*tzooi... :?

beetje Todtnau déja-vu dus ;D

Enduro

Bericht door Enduro » do mei 29, 2003 10:03 pm

;D

Toen was wel klein beetje erger, maar goed, gelijk weer op de fiets stappen :D.

flippie flink

Bericht door flippie flink » do mei 29, 2003 10:22 pm

je moet ook niet schakelen, dat doe je op een motor ;)

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » do mei 29, 2003 10:37 pm

Enduro schreef:
OK, ik heb nu 3 weken lang elke dag geoefend. Ik kon er eerst helemaal niks van, na een week nog niet. En dan moet je juist doorzetten, niet denken ik kan het niet, ik stop ermee. Nu wheelie ik dus heel de straat uit. Dacht eerst ook altijd dat een lichtere versnelling beter was, maar dat is dus niet. Begin eens met 2-4. Beetje later met 2-5 en straks zul je merken dat 2-6 zelfs nog lekkerder gaat.

als je nou zorgt dat je precies op het punt dat je in balans schakelt.... (als je al moet schakelen) is der nix aan het handje/stuitje ;D :D

Gast

Bericht door Gast » vr mei 30, 2003 9:07 am

Od je moet gripshit hebben, bedacht ik me laatst toen een gast voorbij kwam wheelien en ik klikklik hoorde :P

WHEELIE BOY

Bericht door WHEELIE BOY » di jun 17, 2003 2:37 pm

Hallo waarde mede forumleden.

Ik weet hoe je een wheelie moet maken. Maar hoe moet je sturen als je scheef gaat, met je knieen naar ik aanneem. Zou iemand zo amicaal willen zijn om mij een digitale verwoording van de te ondernemen acties willen sturen zodat ik deze penibele situatie de baas zal zijn in de toekomst?

Met vriendelijke groet, latexboy521@hotmail.com

Gast

Bericht door Gast » di jun 17, 2003 5:03 pm

Wauw wat een vriendelijk toon! ::)

Je stuurt inderdaad met je knieen en wanneer je beweert te kunnen wheelien vind ik het hoogst frappant dat je zelf nog niet tot de conclusie bent gekomen. Maar vrees niet, ik zal mijn uiterste best doen deze situatie zo duidelijk mogelijk voor u te mogen maken!

-val je naar recht, beweeg je je benen naar link
-visa versa

Ik moet u echter wel op het feit wijzen dat een laag zadel het effect dermate verbeterd dat het bedenkenswaardig is hier over te denken.

Nog een prettige voorzetting van uw dag nog en tot latex!

rob-ert

Bericht door rob-ert » di jun 17, 2003 8:24 pm

als jullie al de tijddie jullie in dit forum steken hadden gestoken in het oefenen kon je nu wheelien tot het einde van de wereld(als dat er is) en daarna achter uit weer terug.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;) :D

WHEELIE BOY

Bericht door WHEELIE BOY » wo jun 18, 2003 7:36 am

MAAR HOE MOET JE PRECIES MET JE KNEEIEN STUUREN ALS JE RECHTS VAL DAN MOET JE LINKS MAAR HOE KAN IEMAND MIJN UITLEGGEN MAIL ME LATEXBOY521@MSN.COM

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo jun 18, 2003 10:12 am

door je caps-lock uit te zetten, :-[

Gast

Bericht door Gast » wo jun 18, 2003 10:31 am

Dirty-Harry schreef:
door je caps-lock uit te zetten, :-[

Afbeelding
EN hij kan aan z"n ellebogen likken! ;)

Smax
Contacteer:

Bericht door Smax » wo jun 18, 2003 12:10 pm

WHEELIE BOY schreef:
MAAR HOE MOET JE PRECIES MET JE KNEEIEN STUUREN ALS JE RECHTS VAL DAN MOET JE LINKS MAAR HOE KAN IEMAND MIJN UITLEGGEN MAIL ME LATEXBOY521@MSN.COM

ik zal je eens helpen kerel....

ik leid uit je zin af dat je begot niet weet hoet te beginnen aan je knieen te verplaatsen?

oefening 1:

kijk:
als je op je fiets zit
zet je eens je linkervoet op de grond, stilstaand, je rechtervoet op de pedaal...
dan tracht je je rechtervoet op het pedaal te laten rusten terwijl je je moeder die die op 20 cm rechts van je rechterknie staat een kniestoot te geven...(let wel: de spelregels zijn dat je je rechtervoet niet van het pedaal mag halen...

van het moment dat moederlief "a" roept, of je een klap geeft, mag je jezelf 10 punten op deze oefening geven en er zeker van zijn dat je weet hoe je je knie naar buiten beweegt ....

(voor de slimmen onderons, je kan deze oefening zelf bedenken voor de beweging voor de linkerknie ;))

oefening 2

begin te wheelien...
tracht nu tijdens de wheely je rechterknie naar buiten te brengen, trap maar rustig door, en wacht tot je met je rechterzijde het wegdek raakt...

vanaf dit moment mag u er op rekenen dat u ook het sturen naar rechts doorhebt...

oefening 3
herhaal oefening 2 maar nu met je linkerknie naar buiten...
vanaf het moment dat ook je linkerschouder geschaafd is, mag u stellen dat u zowel naar rechts als naar links kan sturen tijdens een wheely....

voor de geavanceerden ....
oefening 4:

tracht een slalom te maken tijdens de wheely... links rechts links rechts links rechts en u zal doorkrijgen dat dit al wat moeilijker is dan een wheelie te maken....

jongens en meisjes, vergeet niet te strechen na deze inspanningvragende oefeningen of u zal morgen last hebben van de beentjes :-*

ik hoop u een dienst te kunnen bewezen hebben...
graag tot de volgende keer...

Kindest Regards ( mailde N Gudex me ooit )
Robin

Gast

Bericht door Gast » wo jun 18, 2003 2:00 pm

Whehehe, lol. Je bent vergeten erbij te zetten dat ze geen watten voor de wonden moeten gebruiken want die blijven plakken :-*

Gast

Bericht door Gast » wo jun 18, 2003 7:47 pm

Huh? Beetje vage reactie denk je niet?

Q....

Bericht door Q.... » wo jun 18, 2003 10:06 pm

Surry verkeerde quote
Luft out de band laten lope.
Dan hoef je niet zo vaak met de knietjes te corrigeren

Gast

Bericht door Gast » wo jun 18, 2003 10:09 pm

Q..... schreef:
Luft out de band laten lope. Beter zo?

Jah dat snap ik, maar waarom quote je een antiek bericht van mij toen ik nog niet kon wheelien?

Q....

Bericht door Q.... » wo jun 18, 2003 10:11 pm

Ach kan het zelf ook nog niet goed.
Was maar een tippie

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » wo jun 18, 2003 10:22 pm

Ruud schreef:
[
Q..... schreef:
Luft out de band laten lope. Beter zo?

Jah dat snap ik, maar waarom quote je een antiek bericht van mij toen ik nog niet kon wheelien?

eej ruud waarom wheelie je eigenlijk ??? je zegt zelf dat dat iets is voor mensen die niet kennen posen..... ;D ;)

Gast

Bericht door Gast » wo jun 18, 2003 10:35 pm

Damn, heb je me daar ff ::) ;)

Plaats reactie