Banden voor Gardameer e.o.
Moderator:Beheerders
Ga over weekje of twee richting Gardameer, kan ik daar wegkomen met m"n Schwalbe Hurricanes? Of heeft iemand ervaring met die omgeving en tips qua banden die daar nodig zijn? Muchos gracias alvast.
Re:Banden voor Gardameer e.o.
ZOu ik dus niet doen. Het meest wat je daar tegen kunt komen is harde ondergrond . Een schwalbe blak Jack of Fast fred is dar gewoon DE IDEALE band, beter geeft het daar niet.
Oja als je gaat: fiets de Tremalzo en de Monte Altissimo, superroutes!!!
Oja als je gaat: fiets de Tremalzo en de Monte Altissimo, superroutes!!!
Gracias, zal die Fast Freds dan ook maar ff inslaan, Hoe staat het trouwens met de chickas daar? ;D
Be prepared. Ze zijn daar very nice, en ook heel aardig tegen je. Ga maar eens in Riva lekker rondcruisen, dan zie je genoeg. Veel plezier daaro!!
Een dagje aan het meertje liggen in Riva is de moeite waard om es een bike dag aan op te offeren, ge gaat daar nogal "bergen" zien!! :P Neem alvast ook fijne wegbandjes mee, een dagtrip rond het meer is ook super mooi!! Wel lang zunne !! Doe ook es de 611 en de 601....zijn ook super. Realiseer dat je naar"t bike paradijs gaat. En inderdaad, kan er nogal hard aan toe gaan so als je een fully hebt ga je hem er goe kunne gebruiken!! Zoniet, wel veel schokken gewenst!!, hihi ;D
Met Fast Fred"s Passo Tremalzo, 601 (Altissomo), Monte Brione, Passubio, Monte Velo, 901// No-Way Rey Speciale (Arco), Adrenalina, Malga Grassi, etc. af???
SUC6 met bibu plakken... ;D
Of rijden we alles andersom omhoog & gaan we via asfalt terug naar beneden?
Specialized Team Master & Control is mijn keuze al jarenlang voor Garda.
Ciao,
SUC6 met bibu plakken... ;D
Of rijden we alles andersom omhoog & gaan we via asfalt terug naar beneden?
Specialized Team Master & Control is mijn keuze al jarenlang voor Garda.
Ciao,
Black JAck"s dus :-*
-
Ik ga daar volgende maand ook op vakantie, in die omgeving. Ik rij nu op Hutchinson Mosquito"s, zijn die een beetje geschikt?
Nee. die zijn ietwat te grof voor die omgeving. Een semislick vind ik daar gewoon DE ideale band, zoals een Fast fred, zoals eerder is gezegd...
Koop ook zeker de Duitse Bike van deze maand. Daarin staan 4 nieuwe routes bij het Garda meer. Zien er erg gaaf uit....
Tremalzo is inderdaad een topper. Heb hem op een hardtail gedaan, maar dat is niet fijn.... :P
Tremalzo is inderdaad een topper. Heb hem op een hardtail gedaan, maar dat is niet fijn.... :P
Tremalzo niet op een hardtail? ::)
Ok dan... waarom dat niet?
En die 4 routes zijn sowieso zeer sjiek!!
Ok dan... waarom dat niet?
En die 4 routes zijn sowieso zeer sjiek!!
Voor diegenen die willen gaan rijden rondom riva en torbole en de GR routes aldaar... pak vooral banden die stootvast zijn en een stevige wand hebben want de rotsen wijken niet. En die zijn daar in overvloed.

en dan zijn dit nog kleintjes.

en dan zijn dit nog kleintjes.
idd volgend jaar ga ik weer, no matter what!!
Ben net terug, errug vet ;D Duizend jeer gestorven op m"n hardtail. Volgend jaar een fully! Tremalzo is errug mooi, maar hakt er behoorlijk in met 33 graden.
Kan nu alleen ff geen puinsteen meer zien. Idd ook wel wat lek gereden, had de fast freds 2.25 mee. Genoeg grip!
Kan nu alleen ff geen puinsteen meer zien. Idd ook wel wat lek gereden, had de fast freds 2.25 mee. Genoeg grip!

Jammer dat ze lek zijn gegaan, maar ik zei het je toch, FF does the job there!!!
Welke routes heb je nog meer gereden?
Ik weet niet hoe al die routes verder mogen heten ??? Heb daar bij de vvv een mtb en wandelkaart gescoord en een aantal van die routes gereden, wel allemaal in de omgeving van Limone en Riva, ook vanuit Vesio en Tignale wat gereden. Vooral uit Tignale was er een hele mooie route met een erg vette afdaling
Zeker waard om daar wat te rijden.

Zeker waard om daar wat te rijden.
Dn Helle schreef:
Jammer dat ze lek zijn gegaan, maar ik zei het je toch, FF does the job there!!!
Ik zeg nog zo... steek nen noppenbaand! ::)
Meningsverschilletje....
kheb er met jimmy"s (duidelijk noppen) en met FF gereejen.... vond ze allebei super, de FF had alleen minder rolweerstand....
Maja tis nu te laat he?
kheb er met jimmy"s (duidelijk noppen) en met FF gereejen.... vond ze allebei super, de FF had alleen minder rolweerstand....
Maja tis nu te laat he?
Eej Milo,
Nog ff ook nog Altissimo / Sentiero Seicento uno gereden op je HT?
(in Torbole omhoog naar het Parco Sportivo en dan verder Monte Altissimo)
Da"s pas een UIT-DA-GING!
Passo Tremalzo is een makkie op een HT met nietige V-brakes en maar 65mm.
Ja, een Fully dat roep ik ook al jaren als ik weer terug kom uit Garda! ;D ;D ;D
Ciao,
Nog ff ook nog Altissimo / Sentiero Seicento uno gereden op je HT?
(in Torbole omhoog naar het Parco Sportivo en dan verder Monte Altissimo)
Da"s pas een UIT-DA-GING!

Passo Tremalzo is een makkie op een HT met nietige V-brakes en maar 65mm.
Ja, een Fully dat roep ik ook al jaren als ik weer terug kom uit Garda! ;D ;D ;D
Ciao,