(F5=Live) - 50+ Bejaardentrip naar de Alpen
Moderator:Beheerders
Deelname is open voor eenieder die aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Je geboortejaar is 1960
- Je hebt Alpine mountainbikevaardigheden
- Je wordt geschikt bevonden door Guigelmo12 en Lamberto
Bestemming: Scuol - Livigno - Bormio
Garantie: week lang waanzinnig mountainbiken
Programma: nu nog vertrouwelijk, maar waarschijnlijk ridicuul met net niet teveel hoogtemeters en kilometers
Wanneer: laatste week augustus/eerst week september
Tip van de sluier? Nu nog niet
- Je geboortejaar is 1960
- Je hebt Alpine mountainbikevaardigheden
- Je wordt geschikt bevonden door Guigelmo12 en Lamberto
Bestemming: Scuol - Livigno - Bormio
Garantie: week lang waanzinnig mountainbiken
Programma: nu nog vertrouwelijk, maar waarschijnlijk ridicuul met net niet teveel hoogtemeters en kilometers
Wanneer: laatste week augustus/eerst week september
Tip van de sluier? Nu nog niet
Humps are for camels
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Veel plezier Guigelmo12 en Lamberto!
Een goede voorbereiding is het halve werk, en daarmee is de trip nu al geslaagd. Ik heb de komende tijd veel tijd om te F5-en, dus keep it coming!
JJ
Een goede voorbereiding is het halve werk, en daarmee is de trip nu al geslaagd. Ik heb de komende tijd veel tijd om te F5-en, dus keep it coming!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Berichten:463
- Lid geworden op:zo jun 01, 2008 4:19 pm
- Locatie:Bennekom
1e dag Celerina - Magruns - Suvretta Pas - Val Bever - Bever - Celerina
Eindeloos omkleden, telkens wisselen tussen regen, wind en zon

Laatste meters naar de Suvretta Pas

Wel koud en nat, maar woeste natuur maakt veel goed.

Supersteile haarspeldbochten waar ik volgens mij met 29" voordeel had...

Eindelijk bereiken we Val Bever en zijn nu zover afgedaald dat de zon weer gaat schijnen.

Tjsa...en wie laat er z'n lichten aanstaan????? Na drie mislukte pogingen met Fiat, VW Touareg en Landrover kwm uiteindelijk de Zwitserse pannendienst met voldoende wattage om de moter te kunnen starten
Echte Alpendag, lekker hoog geweest, ruig terrein, rauwe natuur met grote temperatuurswisselingen. Morgen gaat de zon schijnen...zeggen ze.
Eindeloos omkleden, telkens wisselen tussen regen, wind en zon

Laatste meters naar de Suvretta Pas

Wel koud en nat, maar woeste natuur maakt veel goed.

Supersteile haarspeldbochten waar ik volgens mij met 29" voordeel had...


Eindelijk bereiken we Val Bever en zijn nu zover afgedaald dat de zon weer gaat schijnen.

Tjsa...en wie laat er z'n lichten aanstaan????? Na drie mislukte pogingen met Fiat, VW Touareg en Landrover kwm uiteindelijk de Zwitserse pannendienst met voldoende wattage om de moter te kunnen starten




Echte Alpendag, lekker hoog geweest, ruig terrein, rauwe natuur met grote temperatuurswisselingen. Morgen gaat de zon schijnen...zeggen ze.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
En ik maar de hele middag f5-en...
Ziet er goed uit, wish I was there
JJ
Ziet er goed uit, wish I was there

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Zondag 29/08. Ramosch - Martina - Samnaun - Viderjoch - Zeblaspas - Fuorclo Val Grunda - Fimberpass - Ramosch
Beetje ambiteus, maar mooi weer, dus je moet wat.
Langs de river naar Martina.

Onderweg nog wat foute routeskeuzes gemaakt dus veeeel te laat in Samnaun, tijd voor harde keuzes

Via Greitspitze richting Zeblas pas. Geen foto's, die Oostenrijkers zijn de zaak daarboven aan het volstorten met beton.
Dan komen we gelukkig op een stuk van Ischl Iron Bike


Op de Zeblaspas maar eens een statieportret gemaakt van de OnOne tegen de grenspaal. Mooi he ?

De doorsteek naar de Fuorcla Val Gronda is landschappelijk erg mooi. Maar wij konder er fietstechnisch geen soep van maken,
45 min "schieben" en nog steil ook! Je kan het hele pad naar de Zeblaspas terugzien.

Afdaling naar Heidelbergerhut is prachtig, in het begin elegant, later hard werken.

Gezien de tijd niet helemaal naar de Heidelbergerhut afgedaald, maar meteen linksaf naar Fimberpass gegaan. We komen op de originele Transalp (Heckmair) route en meteen druk, duitsers. Het schuifstuk naar de Fimberpas is een eitje vergeleken met Fuorcla Val Gronda, dus in een mum van tijd zijn we boven en Bert begint aan de afdaling, nog genietend van de late middagzon.

1500hm puur afdalingsgenot. Heftige rotspassages afgewisseld met mooi "flow"stukken. Bert vond het wat minder, wil meer flow, ik wilde het maximale halen uit de 29" wielen. Hoe groter de rotsblokken hoe meer lol ik had
Aan het eind een racebaan naar Vna en dan om het af te leren nog even snel het wandelpad naar Ramosch misbruikt als downhill-piste.
Wij zijn nu total-loss en morgen wordt het slecht weer. Kat in het bakkie zou je denken, uitslapen en de was doen of....

Beetje ambiteus, maar mooi weer, dus je moet wat.
Langs de river naar Martina.

Onderweg nog wat foute routeskeuzes gemaakt dus veeeel te laat in Samnaun, tijd voor harde keuzes


Via Greitspitze richting Zeblas pas. Geen foto's, die Oostenrijkers zijn de zaak daarboven aan het volstorten met beton.
Dan komen we gelukkig op een stuk van Ischl Iron Bike


Op de Zeblaspas maar eens een statieportret gemaakt van de OnOne tegen de grenspaal. Mooi he ?

De doorsteek naar de Fuorcla Val Gronda is landschappelijk erg mooi. Maar wij konder er fietstechnisch geen soep van maken,
45 min "schieben" en nog steil ook! Je kan het hele pad naar de Zeblaspas terugzien.

Afdaling naar Heidelbergerhut is prachtig, in het begin elegant, later hard werken.

Gezien de tijd niet helemaal naar de Heidelbergerhut afgedaald, maar meteen linksaf naar Fimberpass gegaan. We komen op de originele Transalp (Heckmair) route en meteen druk, duitsers. Het schuifstuk naar de Fimberpas is een eitje vergeleken met Fuorcla Val Gronda, dus in een mum van tijd zijn we boven en Bert begint aan de afdaling, nog genietend van de late middagzon.

1500hm puur afdalingsgenot. Heftige rotspassages afgewisseld met mooi "flow"stukken. Bert vond het wat minder, wil meer flow, ik wilde het maximale halen uit de 29" wielen. Hoe groter de rotsblokken hoe meer lol ik had

Wij zijn nu total-loss en morgen wordt het slecht weer. Kat in het bakkie zou je denken, uitslapen en de was doen of....


Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Wegwezen !!!
Gisteren op de Fimberpass zag ik al de fraaie "fohn"-kappen op de bergen: regen, regen en nog eens regen.
Snel in de auto, en naar Italie, hopen dat de zon daar wel schijnt.

De zon schijnt er inderdaad, de bergen zijn wonderschoon maar de wind snijd door alles heen en de nul-graden-grens zit op 1800m. Oeps, vorige week 35 graden in Engadin, nu 6. In een keer van hoogzomer naar late herfst.

In volle winterkleding doen we een hele mooie route in Val Federia bij Livigno.
Heerlijke flow, niet dat vechten zoals in Zwitserland, die Italianen weten wat genieten is!!
Zoek de fietstert.

Verwachting voor de komende dag is mooi weer, veel zon, maar nul-graden grens kan zakken naar 1500m..... Dat betekent dat het programma in de prullenmand kan. Elke dag zouden we minimaal 2 keer ver boven de 2000m komen. Afnokken. Geen Passo Zebru, geen Bochetta di Forcolo, geen Eisjochl.
Morgen een posting vanuit een ander land !!
Gisteren op de Fimberpass zag ik al de fraaie "fohn"-kappen op de bergen: regen, regen en nog eens regen.
Snel in de auto, en naar Italie, hopen dat de zon daar wel schijnt.

De zon schijnt er inderdaad, de bergen zijn wonderschoon maar de wind snijd door alles heen en de nul-graden-grens zit op 1800m. Oeps, vorige week 35 graden in Engadin, nu 6. In een keer van hoogzomer naar late herfst.

In volle winterkleding doen we een hele mooie route in Val Federia bij Livigno.
Heerlijke flow, niet dat vechten zoals in Zwitserland, die Italianen weten wat genieten is!!
Zoek de fietstert.

Verwachting voor de komende dag is mooi weer, veel zon, maar nul-graden grens kan zakken naar 1500m..... Dat betekent dat het programma in de prullenmand kan. Elke dag zouden we minimaal 2 keer ver boven de 2000m komen. Afnokken. Geen Passo Zebru, geen Bochetta di Forcolo, geen Eisjochl.
Morgen een posting vanuit een ander land !!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Die kerk zag ik op weg naar Bormio. Dienst was toen net afgelopen..
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Hmm, de verschillen?
Koud water van redelijk dichtbij, koud water van ver weg en koud water van heel dichtbij... En die laatste ontsierd door haar, bah.
Koud water van redelijk dichtbij, koud water van ver weg en koud water van heel dichtbij... En die laatste ontsierd door haar, bah.

Laatst gewijzigd door mateis op vr sep 03, 2010 7:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Lago di Pedro, Moe..
Gisteren naar het zuiden gevlucht, naar Riva, Lago di Pedro.
Midden in middeleeuws dorpje een goedkoop appartement gevonden.
Drie dagen in zonnig Riva moet de kou uit ons lichaam kunnen halen.
We zijn op weg.

Cappuchino "fail", Rigugio Garribaldi dicht.

Oude mannen op reis hebben Cappuchino nodig!
We zijn begonnen met E4.90 per kopje in Duitsland,
maar hier zitten we op E1.60. We nemen er twee

Weer volle bak verder omhoog.

Eindelijk licht aan het eind van de tunnel.

Weten jullie nu waar we zijn?

Tremalzo!!

Wat een mooie berg, wat een drukte, wat veel Tedesci (duitsers)
Het lijkt Little Germany am GardaSee wel.
Ik blijf in het Italiaans groeten...lekker puh.
Meer dan 100 man komt ons tegemoet, de Tremalzo op.
Leuk. Goed idee. Tijd voor bammetjes. Coca-cola bij de lunch was geen goed idee.

Weg van de Tedesci! Bert had in oude Bike gelezen dat de
Pregasina trail (422) helmaal Da Bomb zou zijn.
Eerste deel was steil, maar net te doen. Elke drop kwam er 10cm
meer ervaring bij, je verlegt je grenzen (te) snel,
drops worden pas eng bij meer dan 70cm en als er wortels
achterliggen. Wortel in bochten is me te moeilijk, maar we
probeerden soepel te blijven dalen.
Na het eerste deel van de 422 gaat men meteen rechtsaf
naar Pregasina. Wisten wij veel. We begonnen aan deel twee
van de 422. Al snel werden de drops meer dan een meter en
lagen de bochten direct na een drop. Oeps. Ik verlegde weer
wat grenzen, kwam steeds harder neer, maar moest steeds
vaker afstappen. Bert ging nog volledig op z'n plaat en als
helden reden we Pregrasina in, waar we hoorden dat het laatse
deel van 422 te moeilijk was, gesloten voor bikers, met 60E
boete. Kunnen jullie dat controleren?

Doet hij het..of doet hij niet? Hij niet, ik wel, maar achteraf...brrrrrr

Daarna via Pregasina naar de oude weg naar Ledro en weer naar huis.
P.s.
Sorry voor late post. Open wifi is hier niet te vinden en ik had
datalimiet issues.
Gisteren naar het zuiden gevlucht, naar Riva, Lago di Pedro.
Midden in middeleeuws dorpje een goedkoop appartement gevonden.
Drie dagen in zonnig Riva moet de kou uit ons lichaam kunnen halen.
We zijn op weg.
Cappuchino "fail", Rigugio Garribaldi dicht.
Oude mannen op reis hebben Cappuchino nodig!
We zijn begonnen met E4.90 per kopje in Duitsland,
maar hier zitten we op E1.60. We nemen er twee

Weer volle bak verder omhoog.
Eindelijk licht aan het eind van de tunnel.
Weten jullie nu waar we zijn?
Tremalzo!!
Wat een mooie berg, wat een drukte, wat veel Tedesci (duitsers)
Het lijkt Little Germany am GardaSee wel.
Ik blijf in het Italiaans groeten...lekker puh.
Meer dan 100 man komt ons tegemoet, de Tremalzo op.
Leuk. Goed idee. Tijd voor bammetjes. Coca-cola bij de lunch was geen goed idee.
Weg van de Tedesci! Bert had in oude Bike gelezen dat de
Pregasina trail (422) helmaal Da Bomb zou zijn.
Eerste deel was steil, maar net te doen. Elke drop kwam er 10cm
meer ervaring bij, je verlegt je grenzen (te) snel,
drops worden pas eng bij meer dan 70cm en als er wortels
achterliggen. Wortel in bochten is me te moeilijk, maar we
probeerden soepel te blijven dalen.
Na het eerste deel van de 422 gaat men meteen rechtsaf
naar Pregasina. Wisten wij veel. We begonnen aan deel twee
van de 422. Al snel werden de drops meer dan een meter en
lagen de bochten direct na een drop. Oeps. Ik verlegde weer
wat grenzen, kwam steeds harder neer, maar moest steeds
vaker afstappen. Bert ging nog volledig op z'n plaat en als
helden reden we Pregrasina in, waar we hoorden dat het laatse
deel van 422 te moeilijk was, gesloten voor bikers, met 60E
boete. Kunnen jullie dat controleren?
Doet hij het..of doet hij niet? Hij niet, ik wel, maar achteraf...brrrrrr
Daarna via Pregasina naar de oude weg naar Ledro en weer naar huis.
P.s.
Sorry voor late post. Open wifi is hier niet te vinden en ik had
datalimiet issues.
Laatst gewijzigd door willem12 op do sep 02, 2010 6:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl