Fietsvakantie Denemarken, zuiden van Zweden en Bratwurstland
Moderator:Beheerders
zoals titel al aangeeft, ik ben deze vakantie hooguit een maand op de fiets te spotten ergens in de ietwat koudere regionen van ons mooie west-europa.
hiervoor heb ik een fiets nodig natuurlijk. Nou zou je zeggen, iemand op een forum over fietsen heeft fietsen zat. Ja, dat klopt, maar niet een fiets die fijn is voor fietsvakantie. Nu wil ik natuurlijk niet al te truttig voor de dag komen, en twijfel ik ook nog tussen een bobyak en tassen naast m'n wielen (dus ook voor).
Wie o wie weet er iets in formaat hekwerk te staan dat een reis van die kilometers zonder problemen door kan, niet al te veel kost (blijf student he), een beetje knap is, en ooit wil ik ook wel naar landen waar ze wel bergen hebben.
dus, wie o wie?
hiervoor heb ik een fiets nodig natuurlijk. Nou zou je zeggen, iemand op een forum over fietsen heeft fietsen zat. Ja, dat klopt, maar niet een fiets die fijn is voor fietsvakantie. Nu wil ik natuurlijk niet al te truttig voor de dag komen, en twijfel ik ook nog tussen een bobyak en tassen naast m'n wielen (dus ook voor).
Wie o wie weet er iets in formaat hekwerk te staan dat een reis van die kilometers zonder problemen door kan, niet al te veel kost (blijf student he), een beetje knap is, en ooit wil ik ook wel naar landen waar ze wel bergen hebben.
dus, wie o wie?
Ik heb nog een koga terraliner 57 staal met drager en HS11 met horizontaal achterpad, compleet in onderdelen (lees opknapper), hij heeft een aantal keer goed dienst gedaan. PB me als je het wat vindt of meer info, voor weggeefprijs 

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Leuke optie, alleen zit ik meer richting formaat TBB, JJ en andere wandelende zendmasten, ohja, en ik ben ook nog dik-ishott schreef:Ik heb nog een koga terraliner 57 staal met drager en HS11 met horizontaal achterpad, compleet in onderdelen (lees opknapper), hij heeft een aantal keer goed dienst gedaan. PB me als je het wat vindt of meer info, voor weggeefprijs
Watvoor budget heb je in gedachte?
Ik krijg het wel warm van het Karate Monkey / Deore groep / vakantieland-idee.
Deze fiets zal later, wellicht in een andere configuratie, ook als XC machine gebruikt kunnen worden.
Voor vakantie zou ik dragers (Old Man Mountain is goed te monteren als je niet álle drager-nokjes op je frame het) met tassen opteren ipv Bob Yak.
Deze fiets zal later, wellicht in een andere configuratie, ook als XC machine gebruikt kunnen worden.
Voor vakantie zou ik dragers (Old Man Mountain is goed te monteren als je niet álle drager-nokjes op je frame het) met tassen opteren ipv Bob Yak.
budget in de betaalbaar, betrouwbaar tweedehands, is toch maar een fiets voor erbij. Normaal rij ik alleen op sneller spul zeg maar...Hubert ! schreef:Watvoor budget heb je in gedachte?
Ik twijfel zelf tussen een cyclocrosser, een beetje luie mtb en een echte tourfiets (rechtop en oude mannen houding zeg maar)
Giant Expedition
Deze Giant Expedition :
X post van Wereldfietser.nl (overigens niet mijn advertentie) Je moet wel het een en het ander vervangen aan deze fiets. Misschien dat er in het te koop gedeelte van wereldfietser ook wel een gebruikte tassenset/Bob te koop staat.
X post van Wereldfietser.nl (overigens niet mijn advertentie) Je moet wel het een en het ander vervangen aan deze fiets. Misschien dat er in het te koop gedeelte van wereldfietser ook wel een gebruikte tassenset/Bob te koop staat.
Doubt Kills Dreams
-
- Contacteer:
Ik ben in een zeer ver verleden wel eens de door de Pyreneen getrokken en een gruwelijke hekel overgehouden aan tassen op de voorwielen. Ik wil graag dat mijn stuur draait als ik eraan trek en niet door de traagheid nog 100m rechtdoor fietsen. Slim idee van Pino: Oude Mtb op slicks + Huur-Bob. Als ik later een sabbatical neem, dan een Surly BigDummy.Pino schreef:Bob is waarschijnlijk voordeliger dan al die dragers met fatsoenlijke tassen.
(hoor graag argumenten voor de tassen)
Geen gezicht 1978:

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- didadunlop
Big Dummy solves your problems..
Wat ik heb gedaan is op marktplaats voor 50 euro een oude Koga gevonden. Die opgebouwd met nieuwe wielen etc. Voor 200 euri nette fiets met goed achterdrager. Of een bob. Maar ik ben niet zon fan van aanhangers.
Ik zou marktplaats afstruinen. Veel mensen die het nieuwste van het nieuwste willen en zodoende van goed bruikbare fietsen afwillen.
Zoeken op Koga /Giant expedition en je vindt altijd wel wat. setje ortliebs zijn tweede hands ook zo gevonden.

Wat ik heb gedaan is op marktplaats voor 50 euro een oude Koga gevonden. Die opgebouwd met nieuwe wielen etc. Voor 200 euri nette fiets met goed achterdrager. Of een bob. Maar ik ben niet zon fan van aanhangers.
Ik zou marktplaats afstruinen. Veel mensen die het nieuwste van het nieuwste willen en zodoende van goed bruikbare fietsen afwillen.
Zoeken op Koga /Giant expedition en je vindt altijd wel wat. setje ortliebs zijn tweede hands ook zo gevonden.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.