verbier, zermatt,....

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
fredo
verbier, zermatt,....

Bericht door fredo » wo apr 25, 2007 9:17 am

iemand ervaring met die streken?

van verbier is wel wat te vinden in tegenstelling tot zermatt. Op de pics van Zermatt zien het er super lekkere tracks uit, maar k heb ook al gelezen dat het super duur is. Iemand ervaring?

We zullen wrs moeten kiezen tussen beiden....

Zermatt:

Afbeelding

ELVIS

Bericht door ELVIS » za apr 28, 2007 7:08 pm

Jah wij zijn 1x in Zermatt geweest om te fietsen. Ten eerste, bereid je voor op een bar slechte camping als je gaat camperen. Misschien nu wel verbeterd, http://www.zermatt.ch/d/unterkunft/camping.html , wij hadden de laatste voor Zermatt.
Vanaf de camping (laatste dorpje) moet je met de trein omhoog naar Zermatt. Dit treinkaartje is op zich best prijzig omdat je fiets daar ook nog bij komt.

Ik vond toen dat het slecht geregeld was, op het moment dat wij er waren hadden ze geen (fiets)kaarten of iets dergelijks. (4 jaar geleden)
Wel is er geloof ik een pas voor 7 dagen, hiermee kan je alle gondels pakken die je wil. Ik weet trouwens niet of er nog steeds een beperking is voor fietsers en gondels, toendertijd was niet alles voor fietsers open. Er lopen veel oudere bergwandelaars en die zagen ons liever gaan dan komen.
Je kan er inderdaad super rijden, bereid je alleen wel goed voor. Geldt tevens voor je kleding, de Matterhorn maakt zijn eigen weer hebben wij ondervonden, snelle omslag van mooi naar slecht. (whats new in de bergen eigenlijk)

Zermatt zelf is best gaaf, leuk plekkie met mooie uitzichten. Bizar kerkhof waar veel klimmers begraven liggen die van de Matterhorn zijn afgelazerd. :oops:

Ik zal eens snuffelen of ik nog relevante info op internet kan opsnorren. hier alvast twee linkjes, misschien had je ze al

http://www.allalpinesports.com/deutsch/ ... inbike.htm
http://www.tworide.com/features/zermatt/index.html

Er heeft een paar geleden een uitgebreide review gestaan van Zermatt als fietsgebied in een duits fietsblad.

fredo

Bericht door fredo » wo mei 02, 2007 11:23 pm

hah, thx voor de reactie. Ik heb al een paar dingen van die streek gelezen, maar ik kan er eigenlijk niet echt veel van vinden. Er zijn wel een verschillende georganiseerde reizen die er naartoe trekken, maar van de plaats zelf, is het maar magertjes.

Ik heb nu pas gezien dat die Verbier en Zermatt 130km uit elkaar liggen, wel wat kilometers, zeker in de bergen.
Dus zal het wrs eerst Verbier en dan een daguitstap naar Zermatt te worden. Als het de moeite is tenminste.
Eén dag lijkt me genoeg want ik zou eigenlijk toch enkel dat treintje eens willen nemen en oa die gletsjer aandoen. De streek lijkt me prachtig mooi, maar wel veel te duur om lang te blijven. 78zwitserse franken (=+/- 50€) voor een dagpas lift... zotten, veel te duur! Dus als het niet echt de moeite is, slagen we dit wel over.

Heb je toevallig de streek van Saas Fee al gedaan? Dat ligt er niet zover van. mss kunnen we dan Saas Fee aandoen ipv Verbier....

o ja, hoe zit het met het positief hoogteverschil? toch niet te veel, hoop ik....

ELVIS

Bericht door ELVIS » do mei 03, 2007 1:44 pm

Saas F ben ik nog niet geweest.

Hoogteverschil durf ik niet veel over te zeggen, wij zijn meer het type fietser omhoog met de lift en omlaag op de freeride bak.

Ik persoonlijk zou niet meer teruggaan naar Zermatt met de fiets. Wel om te hiken of iets dergelijks. Omgeving is werkelijk waar schitterend. de autoweg er naar toe trouwens ook.

Veel plezier in elk geval

fredo

Bericht door fredo » do mei 03, 2007 4:10 pm

we rijden vooral enduro/lichte freeride, dus eens 1000 pos hm op een dag is echt wel het maximum....

het zal dus een daguitstapje worden...

J.BL

Bericht door J.BL » do mei 03, 2007 6:05 pm

In de vorige Dirt stond een heel stuk over Verbier. Er zijn daar voor de liefhebber ook liften en (zo van de foto's te zien) erg gave trails.
Check ook: www.bikeverbier.com

Plaats reactie