Oostenrijk Mountainbike vakanties

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
edwardje
Oostenrijk Mountainbike vakanties

Bericht door edwardje » ma dec 25, 2006 1:39 am

Hallo allemaal,

Ik woon sinds c.a 5 jaar in de steiermark in Oostenrijk. Het is hier echt een te gek mountainbike paradijs, hoofdzakelijk voor toerrijders die veel van singletracks houden in een zeer bosrijke omgeving. De dalen liggen op c.a. 700 meter en je kunt met de fiets tot op 2300 tot 2500 meter komen. De bergen zijn hier niet zoals in tirol en Voralberg en salzburg (Steil) maar eerder minder steil en in vergelijking enorm breed en uitgestrekt. Omdat het zich in de zuidalpen bevind is het weer in vergelijking tot andere Oostenrijkse gebieden zeer droog, wat het biken echt super maakt. Ik hoef me nooit druk te maken over morgen of vandaaag rijden vanwege regen of zo. Tevens is de natuur hier ook nog veel wilder als in de andere bundeslander. omdat het hier niet door toeristen is overlopen. De meeste mensen kennen het niet en missen daarmee echt iets.
Ik zelf werk hier als Fysioterapeut en kan nu naar 5 jaar zeggen dat ik de omgeving echt super ken.
Wie zou zich interesseren in een mountainbikevakantie van een week in de Herfst van 2007 in dit gebied???

Groetjes,

Edward

Spunk

Bericht door Spunk » ma dec 25, 2006 12:59 pm

dat lijkt me wel eens het proberen waard!
heb je misschien fotos of zo om er een beeld van te kunne vormen?

me

Bericht door me » ma dec 25, 2006 9:29 pm

Dat moet nu eens zalig wonen zijn :o !

edwardje

Bericht door edwardje » ma dec 25, 2006 10:37 pm

Ik heb nog wel foto's maar die komen na 8ste januari, aangezien ik nu op vakantie ben.

Plaats reactie