fiets op het vliegtuig???

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Space Man Spiff
fiets op het vliegtuig???

Bericht door Space Man Spiff » zo aug 27, 2006 9:17 pm

ik hoorde vandaag van iemand dat je je fiets gratis op het vliegtuig mag meenemen. is dit waar of heb ik me iets laten wijsmaken?

Ik vertrek namelijk volgende week naar canada en mag eigelijk maar 23kg meenemen. maar hoe neem je dan je DH fiets mee die al 19kg weegt? daarbij nog je zak en bescherming en je zit er al dik over.

Iemand ervaring met vliegen met de fiets?

grts

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » zo aug 27, 2006 10:58 pm

Of je bij moet betalen ligt aan de vliegmaatschapij. Wij vliegen volgende week toevallig ook naar Caneda en nemen de fietsen ook mee. Toen we boekte werdt ons verteld dat het gratis is. Ik meende dat we 2 stuks baggage mee mochten nemen ieder a 20kg. Fiets zou dan dus net lukken. Morgen zal ik nog even ea navragen. Wij vliegen overigens met Air Canada.

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » ma aug 28, 2006 11:01 am

wanneer vertrek je en van waar? ik de 5den september vanuit zaventem.

ik vlieg met american airlines, en het klopt dus dat je 2 stukken van elk 23 kg moogt meenemen, alles gratis, alleen mijn eerste vlucht is met SN-brussels en daarvoor moet ik 47 euro bijbetalen voor een fiets, SMEIRLAPPEN!

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » di aug 29, 2006 8:12 pm

Ik vlieg ook 5 sept vanaf schiphol naar toronto en dan weer door naar calgary. Vanaf daar 2 weken een beetje bikeparks tot aan whistler. Planning ligt nog niet vast. We zien daar wel.

En wat betreft de fiets. Het bleek dat ik toch moest betalen.

antwoord
Naar aanleiding van ons telefoongesprek van vanmorgen betreffende de twee fietsen die u graag zou willen meenemen als extra bagage kan ik u het volgende informeren. Wij hebben contact met Air Canada of u een fiets mag meenemen en wat de kosten hiervan zijn. Zij gaven aan dat een fiets buiten de normale bagage valt( 2x 23 kilo per persoon) en dat hiervoor appart een bedrag moet worden betaald van CAD 50,-(euro 35,-) per fiets per enkele reis,zoals ik ook telefonisch aan u doorgaf. De fiets mag maximum 32 kilo(70 pounds) wegen.

Plaats reactie