Coast 2 Coast in 2007

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:
Coast 2 Coast in 2007

Bericht door BOSS » do feb 02, 2006 8:46 pm

Een maat van mij heeft het idiote idee opgevat om in 2007 de C2C te gaan rijden.............. :evil: :evil:

Mij lijkt het ook geweldig uiteraard en natuurlijk ga ik mee, maar het lijkt mij geen kattepis!!!

vragen:
Iemand ervaringen, tips, truuks, of andere welkome informatie?
Of nog meer mensen die hem gaan doen wellicht?
Poco Loco of col d'Extreme?
Red ik het met HS-33 op ceramische velgen of is schijven een must?

alvast bedankt

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Nelizzz

Bericht door Nelizzz » ma feb 06, 2006 10:11 pm

Schijven zijn zeker geen must (alhoewel ik ze wel heb); van de ongeveer 15 deelnemers van afgelopen jaar 2005 hadden er ongeveer 5 HS33 dacht ik zo uit 't blote hoofd, en die hadden alles prima onder controle. Er was er slechts 1 met normale V-brakes, en die had af en toe kramp in de handen, dus dat raad ik iedereen wel af!

Tja, Poco Loco of Col d'Extreme... Ik kan ze niet vergelijken met elkaar; Ik ben met de laatste vd twee gegaan en ik kan je alleen maar zeggen dat dat zeer goed bevallen was; goed verzorgd, maar vooral het persoonlijke kleinschalige karakter sprak me aan. De pyreneeen en het organiseren van de C2C is voor George echt een hobby, en dat merk je gewoon.
Col d'Extreme doet het met kaart en beschrijvingen; Poco Loco doet het met GPS.

Tips: je uren maken op de fiets; nieuwe steenbestendige, niet al te dunne bandjes, zorg dat je granny in orde is (wordt meestal verwaarloosd in NL en B), voorvorkje moet soepel lopen.

Nog een tip: je spullen niet in een plunjebaal doen, daar wordt Ad chagrijnig van :lol:

Als je meer wilt weten, stuur maar een berichtje.

Nelizzz

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » zo feb 26, 2006 11:53 am

Vraag Jurriaan, die heeft hem gereden.

Rinse
Whoop Whoop!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma feb 27, 2006 1:58 pm

Rinse Appelstroop schreef:Vraag Jurriaan, die heeft hem gereden.

Rinse
ik heb al contact

dusssss©
DE site

Maarten VTT

Transpirinaika

Bericht door Maarten VTT » ma mar 06, 2006 7:15 pm

In 2003 heb ik de Transprikanka gereden met www.col-d-extreme.nl
Goed bevallen want dit jaar ga ik het weer doen...
Als ik het vergelijk met tochten in de Franse en Zwitserse Alpen bieden met name de Spaanse Pyreneeën mijns inziens nog meer avontuur en afwisseling.

Qua training moeten er natuurlijk ook best wat kilometers afgelegd worden, maar ook hardlopen, fitness (buik- en rugspieren) en zelfs spinning (voor de winter) kunnen goede aanvullingen bieden.

Gewone cantilevers kunnen goed, hydralische schijfremmen geven denk ik toch wel het meeste comfort. Qua groep zou ik minstens Deore LX nemen. Persoonlijk had ik een mix van Deore XT met Be One XLC onderdelen. Be One XLC zijn absoluut inferieure onderdelen en ik zou adviseren eigen merk onderdelen als bijvoorbeeld ook Trek Bontrager te vervangen door echt materiaal. Ik heb zowel in de Pyreneeën als in de Alpen een XLC body kapot gereden en het is niet leuk als je dan nog 30 kilometer verder moet! En dan een compleet wiel moeten kopen in een bergdorpje omdat het wiel ook nog eens niet Shimano compatabile is. Let verder op de bekende reserve onderdelen als, remblokken, achterpat etc.

Succes met de voorbereidingen!
Maarten
hoe meer regen, hoe meer je de zon waardeert

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo jun 21, 2006 8:22 am

Nou heb ik ook in m'n hoofd om volgend jaar de Coast to Coast gaan rijden. Dus zal's ff gaan zoeken/rondkijken.

Rinse
Whoop Whoop!

fonzie

Bericht door fonzie » wo sep 27, 2006 2:54 pm

Ben net terug van de transpirinaika met col d extreme was erg goed bevallen, paar dagen slecht weer gehad wat wel wat jammer was maar dat maakte het ook weer wat spannender in de afdalingen, schijfremmen, de blokken gingen hard met het natte weer.
wat een leuk detail is, is dat ik dus in 2001 van oost naar west gegaan ben met pocoloco en dit jaar van west naar oost met col d extreme.
groet Fonzie
Laatst gewijzigd door fonzie op zo okt 01, 2006 7:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo okt 01, 2006 11:57 am

Qua training zit ik nu op:
zaterdag/zondag MTB 70km
soms zondag nog 100km op de racer
doordeweeks nog een keer 70 op de MTB.

Hoe staat dat in verhouding met de mensen die hem al gereden hebben?

Verder twijfel ik nog of ik hem wel ga rijden, dit zijn een beetje zeurpietargumenten maar toch......
-de busreis heen, ik heb mij na een bijna doodervaring in een bus in de alpen voorgenomen om NOOIT meer in een bus te stappen, vrijdag vertrek
-> zaterdagochtend aankomst en gelijk op de fiets. Lijkt mij verrre van ideaal.
-eenmaal aan de andere kant moet je weer terug met de bus of vliegen, maar je hebt niets om je fiets in te stoppen.......verre van ideaal weer.

Het liefst kachel ik er met de auto heen, maar ja dan staat je auto op een gegeven moment aan de andere kant van het land.........terugfietsen dan maar :cry: :cry:

Kan je tijdens zo'n tocht nog een beetje genieten of is het gewoon de hele dag afzien/stoempen om voor donker binnen te zijn? (hangt uiteraard van je conditie af.....maar toch)
Ik fiets nl. voor mijn plezier en ik weet zeker dat ik in de pyreneeen zo af en toe wel even wil stoppen om van het uitzicht te genieten/fotootje te maken.

ik ben benieuwd!
o ja, hoe hou je je reet heel met elke dag zo'n 8-10 uur in het zadel?

dussssss©
DE site

fonzie

Bericht door fonzie » do okt 05, 2006 7:48 am

Dat trainen zit wel goed dacht ik zo, das toch heel individueel, als je goed duurvermogen hebt gaat dat best wel lukken,over dat reizen je kan met de tgv en ook vliegen, ik weet dat col-d-extreme tegen een vergoeding ook je fiets kan vervoeren dus dat probleem is dan ook weer weg.En ja het is iedere dag genieten van de omgeving en er is tijd genoeg, ik ben zelf een trage fietser en was iedere dag ruim voor het donker binnen,en ja af en toe doet je kont zeer maar dat heeft iedereen,. groet fonzie

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr okt 06, 2006 4:00 pm

@Fonzie, nog bedankt voor je PM, leuk!
Maar zou je nog wat meer kunnen vertellen over een aantal praktische dingen:
-hoe lang per dag je op de fiets gezeten heb?
-hoe was het eten?
-hoe was de routebeschrijving?(veel fout gereden)
-uit de foto's leek het alsof jullie altijd met de gehele groep reden, klopt dat?
-moest je veel lange stukken lopen?
-zat er veel asfalt in?
-hoe doe je de was?
-hoe ben je er naar toe gereist en weer terug?(en hoe beviel dit?)

alvast bedankt

dussssss©
DE site

fonzie

Bericht door fonzie » vr okt 06, 2006 4:58 pm

gemiddeld een uur of 6 a 7 op de fiets, soms een uurtje langer
Eten was goed verzorgd vooral veel en er werd veel aandacht aan besteed door de organistie, ontbijt in spanje is matig maar ook dat werd zo nodig aangevuld door org.
Route beschrijving was goed, slechts 2 keer verkeerd gereden maar was ook eigen schuld.
we hadden meestal 2 groepen, de snelle en de minder snelle, maar dat wisselde ook,dat selecteerd zichzelf en als je graag alleen rijdt kan dat natuurlijkook, de afspraak is wel dat de laatste nooit alleen fietst, daar is altijd iemand van de org bij die met de laatste mee fietst, veiligheid.
in de eerste etappes wel wat moeten lopen, maar het meeste is goed te fietsen.
de eerste 2 etappes hebben behoorlijke stukken asfalt, maar dat is omdat je van het Franse het spaanse ingaat en dan moet je wat kilometers maken, maar dit is niet vervelend, wel gruwlijk stijle asfalt klimmen in die eerste 2.
er was 3 keer mogelijkheid om van een wasmachine gebruik te maken, en tussendoor met de hand dus.

pocoloco

Bericht door pocoloco » di okt 10, 2006 2:06 am

Toch een woordje van waarschuwing voor de mensen die aan onze tocht zouden willen meedoen: de CTC is dit jaar volledig veranderd (10e jubileum editie :D !). Er is geen meter van hetzelfde gebleven, de oude tocht is volledig overboord gegooid.

Onze oude tocht en alle andere spin-offs probeerden altijd zo hoog mogelijk te blijven in de bergen: voor de nieuwe tocht zijn we met een schone lei begonnen en hebben de mooiste mtb-plekken van de Pyreneeën aan elkaar geregen.

Dat resulteerde in een tocht die een héél stuk zwaarder is dan de voorgaande: langer (1200 km in 15 etappes), zwaarder (zwaarste etappe 3500 hoogtemeters), hoger (hoogste punt 2400 m) en vooral veel technischer. Het is een echte "all mountain" tocht geworden, dat betekent geregeld een eind je bike duwen of dragen en bijna dagelijks zeer ruwe stukken voor je wielen. En we rijden door veel afgelegener streken dan het hooggebergte waar je tegenwoordig "jan en klein pierke" tegenkomt :?. Op de één na langste etappe (100 km, bijna 3000 hoogtemeters) kom je zelfs geen énkel dorp tegen !

We merkten dat goed aan het uur van aankomst: op de vorige tocht kwamen de rappe mannen rond 14-15.00 u binnen, de laatste groepjes tegen 18-19.00 u. Op deze tocht was er zelden iemand voor 17.00 u binnen en we zijn "de laatste trein" een paar keer 's nachts uit de bergen moeten gaan plukken.

Voor 2007 gaan we de tocht zoals gewoonlijk verder bijschaven maar de essentie blijft: transport bikes h/t inbegrepen, all-in formule behalve transport heen (Ryanair), navigatie op gps, logies gaande van berghutten tot ***hotels, zéér zware tocht door en over schitterende massieven (en soms er effe uit).

Ons uitgangspunt met de oude CTC was een keiharde en schitterende tocht uit te werken, dat was na 10 jaar wat aan het verwateren dus zijn we met de nieuwe tocht "back to the roots" gegaan. Niet voor superatleten maar voor bikers met karakter en uithoudingsvermogen die de bike-ervaring van hun leven willen meemaken.

Er zijn door de deelnemers dit jaar meer dan 6000 foto's (!) genomen en we hebben ongeveer 25 uur videobeelden waarvan de helft "live" met een helmcamera gefilmd. Een uitgebreide fotoreportage en een gemonteerde film wordt binnen een paar weken op onze website gezet.

In afwachting kan je hier al de "preview" zien van de foto's die we tijdens de verkenningen en het inloggen van de gps tracks gemaakt hebben:

http://www.canyoning.be/gallery/main.ph ... itemId=408

En hier komen de dag-per-dag filmpjes beetje bij beetje erop, door een deelnemer gefilmd en gemonteerd - wel nog zonder de helmcamerabeelden:

http://www.fonsmtb.be/

Enjoy !

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma okt 16, 2006 11:49 am

BOSS schreef:@Fonzie, nog bedankt voor je PM, leuk!
-hoe lang per dag je op de fiets gezeten heb?
zes, zeven, acht of negen uur
-hoe was het eten?
helemaal top, ik wist niet dat ik 2 diner maatlijden achter elkaa rop kon en daarna dacht, komt er nog meer
-hoe was de routebeschrijving?(veel fout gereden)
weinig, maar soms de route zoeken hoort bij het avontuur
-uit de foto's leek het alsof jullie altijd met de gehele groep reden, klopt dat?
In 2004 reden we soms in groepjes, soms met 2 man, soms alleen
-moest je veel lange stukken lopen?
weing lopen, een uur verdwaalt en dat wel gelopen of een niet bestaand pad, maar ach dat was sávonds weer goed voor sterke verhalen
-zat er veel asfalt in?
nee veel niet, maar je komt het wel tegen. hard door fietsen dan is het zo weer weg
-hoe doe je de was?
met de hand in een wasbak, daarna hopen dat het nog droog wordt
-hoe ben je er naar toe gereist en weer terug?(en hoe beviel dit?)
met de bus heen, was klote maar na 100km fietsen de eerste dag ben je dat al weer vergeten. Terug was met de taxi die door de Or. was geregeld naar het vliegveld, fiets werd naar NL vervoert met een bus van de Or. Contact col d'extreem of ze de heen weg ook je fiets willen meenemen en vlieg zelf die kant op
alvast bedankt
de redne die jij noemt zijn kul redenen om niet te gaan. Als je de tocht gereden hebt weet je waarom je enkel ja moet zeggen
ik was na 2 weken niet extreem veel afgevallen, dat viel mee erg mee. ook had ik niet het gevoel voedingsstoffen, vitaminen en mineralen gemist te hebben.
alcohol heb ik daar ginter niet gedronken en ook niet gemist.
tijd om een foto te maken is er genoeg, de vraag is of je die tijd ook neemt. zorg dat je foto camera echt direkt voor het grijpen is, in je rugzak is al te ver weg. je vergeet echt foto's te maken. het landschap is mooier om te zien ter plekke dan achteraf op een foto
dussssss©

floepert

Bericht door floepert » wo okt 25, 2006 10:05 pm

BOSS schreef:@Fonzie, nog bedankt voor je PM, leuk!
-hoe lang per dag je op de fiets gezeten heb? -- de hele dag haha!
-hoe was het eten? -- perfect (al moet je wel van pasta, kip en friet houden)
-hoe was de routebeschrijving?(veel fout gereden) -- perfect, het gaat mis door verminderde concentratie en doordat je de aanwijzingen niet goed leest
-uit de foto's leek het alsof jullie altijd met de gehele groep reden, klopt dat?-- je gaat vanzelf een groepje opzoeken
-moest je veel lange stukken lopen? -- soms wel, maar dat hoort erbij
-zat er veel asfalt in?-- soms wel maar dat hoort erbij
-hoe doe je de was? -- met de hand en dan is het de volgende morgen net niet droog...2 setjes dus!
-hoe ben je er naar toe gereist en weer terug?(en hoe beviel dit?) -- met de bus, lange heenreis maar dan leer je vast de anderen kennen dus dat is zeker de moeite waard, terug zou je makkelijk met het vliegtuig kunnen.

alvast bedankt

dussssss©
Ik heb dit jaar ook gereden, veel met Fonzie (Fonzie = Frits toch ?) in de groep. Kan het alleen maar aanraden, het is een unieke ervaring. Ik zat vooraf ook met veel vragen, veel om advies vragen en dan kom je een heel eind. Naast je conditie is ook het materiaal belangrijk, zorg dat je de juiste kleding meeneemt en dat je fiets echt 100% in orde is. Het is verder belangrijk dat je met de juiste instelling aan dit avontuur begint: het is niet alleen presteren maar vooral genieten van de omgeving, een beetje spoorzoeken, je medebikers helpen als het nodig is en het niet erg vinden dat de overnachtingsplekken back to basic zijn (dus niet zeuren!)

Je r**t hou je heel door er al het vet op te smeren wat je kunt vinden: nivea, vaseline,uierzalf enz! in combinatie met een Assos zeem moet je het vol kunnen houden. Ziet er overigens niet uit als 20 man sochtends uitgebreid de boel aan het insmeren zijn.

Er zijn filmpjes op Youtube te vinden, typ in 'search for' de tags 'MTB ATB Sport' en je ziet er een aantal staan.

Emiel

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jan 18, 2007 10:49 pm

We gaan!!!
We twijfelen alleen nog tussen Poco Loco & Col d'extreme, de eerste heeft lichte voorkeur.

dussssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr feb 09, 2007 7:42 am

Poco Loco is het geworden.
Reis is geboekt en ook de tickets naar Girona, terugweg wordt wellicht ook vliegen.....lekker luxe!

Nu het trainingsschema afwerken en op zoek naar een 2dehands Rohloff..........

dussssssss©
Laatst gewijzigd door BOSS op vr feb 09, 2007 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
DE site

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » vr feb 09, 2007 9:52 am

:thumbsup:

Ich Heisse Super Fantastisch!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr feb 09, 2007 2:23 pm

Xircuit schreef::thumbsup:

Dat gaat wel lukken, ik heb mijzelf nl. verwend met iets lekkers........

Binnenkort meer hierover in dit theater
:angelnot:

dusssss©
DE site

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » vr feb 09, 2007 2:24 pm

In de zin van een nieuwe bike ofzo?
Ich Heisse Super Fantastisch!

Erikje

Bericht door Erikje » vr feb 09, 2007 2:42 pm

Xircuit schreef:In de zin van een nieuwe bike ofzo?
BOSS schreef:en op zoek naar een 2dehands Rohloff..........

dussssssss©
Zal wel een nieuwe geworden zijn...

Erikje

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr feb 09, 2007 2:46 pm

Nee, nee het is zwart en sommige noemen het nichterig..........
Ik kan het volgende week ophalen en het gaat snoeihard!!!!! :angelnot:

dussssssss©
DE site

Sven

Bericht door Sven » vr feb 09, 2007 2:51 pm

BOSS schreef:Nee, nee het is zwart en sommige noemen het nichterig..........

dussssssss©
Je nieuwe ISAAC-roadie?

Direct foto's schieten he!!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr feb 09, 2007 3:08 pm

Sven schreef: Direct foto's schieten he!!
jammer dat die hier op het forum niet getolereerd worden ;)
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr feb 09, 2007 3:09 pm

Sven schreef:
BOSS schreef:Nee, nee het is zwart en sommige noemen het nichterig..........

dussssssss©
Je nieuwe ISAAC-roadie?

Direct foto's schieten he!!
Wie weet 8)

dusssss©
DE site

fonzie

Bericht door fonzie » zo feb 11, 2007 6:34 am

Gaat er ook nog iemand die transpirinaika doen eigenlijk???

Plaats reactie