Begin september: Gardameer?

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
msxx
Contacteer:
Begin september: Gardameer?

Bericht door msxx » di jan 24, 2006 7:55 am

Van 9 tot 19 september ben ik te vinden aan het Gardameer.

Aangezien ik met mijn vrouw ga staat het biken niet centraal, maar één of twee goede biketrips moet toch wel te doen zijn.

Zijn er in die periode Dp'ers in die regio te vinden? Liefst Dp'ers met een voorkeur voor Enduro/All Mountain, en die het gebied enigszins kennen?

Zou leuk zijn als ik dan samen met jou/jullie kan rijden :)

bettes

Bericht door bettes » di jan 24, 2006 9:50 pm

Je bent te laat... ik ben er van 10 juli tot 27 juli om er enduro en trail te rijden met een voorkeur voor gemechaniseerd of gemotoriseerd omhoog en zwaartkracht gewijs naar beneden.

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo jan 25, 2006 5:28 am

Hmm, dat is wel spijtig maar ik denk niet dat ik er iets aan wil veranderen.

September is voor ons de ideale vakantiemaand, niet te druk op de camping (bungalow gehuurd) en wat minder warm :)

Nelizzz

Bericht door Nelizzz » ma jan 30, 2006 10:32 pm

Regel een Moser. Of GPS routes downloaden naar je GPS :D
De MTB routes van de tourist office zijn een beetje saai: 1.5 tot 2 uur over asfalt omhoog rijden en dan weer naar beneden, en dan ook nog eens slecht uitgepijld.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo feb 01, 2006 12:04 pm

Ach en anders kun je nog in Torbole met een Shuttle bus omhoog en dan onder begeleiding van een locale gids ongeveer 40 km. afdalen van de Tremalzo.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo feb 01, 2006 12:21 pm

Jumping Hansje schreef:Ach en anders kun je nog in Torbole met een Shuttle bus omhoog en dan onder begeleiding van een locale gids ongeveer 40 km. afdalen van de Tremalzo.
Klinkt goed, zijn daar contactgegevens van in de vorm van een website of emailadres?

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo feb 01, 2006 12:27 pm

Op de volgende website heb ik in ieder geval al nuttige info gevonden:

http://home.wanadoo.nl/huubc/frames/mtb ... ameer.html

Is er toevallig iemand die zijn Moser boeken (deel 11 en 12) wil verkopen?

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo feb 01, 2006 2:26 pm

msxx schreef:
Jumping Hansje schreef:Ach en anders kun je nog in Torbole met een Shuttle bus omhoog en dan onder begeleiding van een locale gids ongeveer 40 km. afdalen van de Tremalzo.
Klinkt goed, zijn daar contactgegevens van in de vorm van een website of emailadres?
Probeer het hier eens......
http://www.gardaonbike.com/staff.html
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

bettes

Bericht door bettes » wo feb 01, 2006 6:57 pm

Dat is een jaarlijks gebeuren bij ons... Alleen doen wij het zelf, hebben twee jongens bij die al een tiental jaar daar rondrijden. Supermooie afdaling, alleen gaan we er dit jaar voor om OVER de tremalzo te rijden. Met de fiets vanuit torbole erop en dan er terug af via pregasina http://www.gardaonbike.com/kt.html

Bij Carpentari is er ook dagelijks een shuttle, die om de dag een andere plek aandoet (tremalzo, baldo,...)

Wij hebben de wandelkaart van de regio gekocht en daar kan je mooie routes op vinden, gewoon goed hoogtelijnen kijken.

Die moser guides kan je daar altijd en overal vinden... En dan nog staat er volgens mij niet zoveel extra spul in dan dat er op de wandelkaart staat (die meestal nog meer up-to-date is)

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do feb 02, 2006 11:27 am

bettes schreef:
Dat is een jaarlijks gebeuren bij ons... Alleen doen wij het zelf, hebben twee jongens bij die al een tiental jaar daar rondrijden. Supermooie afdaling, alleen gaan we er dit jaar voor om OVER de tremalzo te rijden. Met de fiets vanuit torbole erop en dan er terug af via pregasina http://www.gardaonbike.com/kt.html

greetz
bettes
Hmm via de verharde weg omhoog dus als ik het goed begrijp.
Als dit zo is dan petje af en vroeg vertrekken zou ik zo zeggen.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do feb 02, 2006 11:34 am

Bedankt voor alle tips!

Nu nog een bikemaat voor die periode zien te vinden :)

bettes

Bericht door bettes » vr feb 03, 2006 8:13 am

Jumping Hansje schreef:Hmm via de verharde weg omhoog dus als ik het goed begrijp.
Jup is zo, gaan over de weg naar boven. Vroeg vertrekken zal wel moeten om niet halverwege van je fiets te koken... Alleen de bandenkeuze ligt nog op men maag, ik wil wel een beetje lopende banden voor de weg maar toch hard naar beneden over de stenen...

greetz
bettes

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma feb 06, 2006 4:35 pm

Maar Bert jij bent dus als ik het goed begrijp weer van de partij van 10 tot 27 juli?!?
Hmm ik zit namelijk er nog aan te denken om rond die tijd een week te gaan biken aldaar.
Zit je wel weer op dezelfde camping want vorig jaar heb ik je niet kunnen vinden ondanks dat ik toch meerdere keren de camping over ben gelopen/ gefietst.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

bettes

Bericht door bettes » ma feb 06, 2006 6:11 pm

Jup camping bellavista!

Tegen die tijd zal ik je even mijn gsm geven dan kan je me bellen als je me niet vindt. Kan bijna niet missen... grijze passat belgische nummerplaat... veel oranje(nieuwe clubkleuren) biketruitjes aan de waslijn.

greetz
bettes

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di feb 07, 2006 4:40 pm

Dat heb ik vorig jaar al van je gekregen samen met een foto op de Monte Baldo in gezelschap van nog 2 of 3 mensen als ik mij niet vergis.
Tenzij je ondertussen een nieuw nummer hebt........
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo mei 03, 2006 1:57 pm

bettes schreef:
Jumping Hansje schreef:Hmm via de verharde weg omhoog dus als ik het goed begrijp.
Jup is zo, gaan over de weg naar boven. Vroeg vertrekken zal wel moeten om niet halverwege van je fiets te koken... Alleen de bandenkeuze ligt nog op men maag, ik wil wel een beetje lopende banden voor de weg maar toch hard naar beneden over de stenen...

greetz
bettes
Hmmm (Little) Albert, stevig/ hard oppompen voor de klim over het asfalt.
Voor de afdaling een beetje (veel) laten aflopen en voila.
Overigens zijn Alberts na een week of 2 op die rotsen daar wel aan vervanging toe.
Zelf zijn mij de Alberts daar altijd goed bevallen.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

Ant

Bericht door Ant » zo mei 28, 2006 7:02 pm

Hee...

De tremalzo heb ik een paar jaar geleden gefietst. Had toen nog geen vering op mijn fiets. We zijn toen ook tegen de berg opgefietst (lekker frusterend als die busjes met fietsen langsscheuren terwijl jij 10 rijdt). Daarna op top gegeten en iets lucht uit de banden gelaten. Werden door paar Duitsers (die zijn er massa's daar) voor gek verklaard, maar is toch goedgekomen.

Jammer dat we alleen halverwege de verkeerde afslag namen om terug te komen bij het startpunt (Ledro meer). Kwamen toen aan de verkeerde kant van de berg uit. Niet fijn dus. Uiteindelijk liftend terug gekomen (leve de Duitsers...)

Kei mooie rit en absoluut een aanrader. Ik wil in de zomer ook nog weekje gaan fietsen. Zit ook te overwegen weer naar Garda te gaan. Kom ik de rest misschien nog tegen, want dat wordt waarschijnlijk ook begin juli.

Mazzel

Zocco

Bericht door Zocco » do jun 08, 2006 10:55 am

Ik hoorde via de ANWB dat het in Italië en Oostenrijk verboden is dat fietsen op een fietsdrager uitsteken, m.a.w. de fietsen zijn breder dan de auto. Wat is jullie ervaring hiermee?
Wordt hier op gecontroleerd?

We gaan van 19 augustus t/m 2 september naar het Gardameer.

EH
Contacteer:

Bericht door EH » vr jun 09, 2006 11:54 am

Zocco schreef:Ik hoorde via de ANWB dat het in Italië en Oostenrijk verboden is dat fietsen op een fietsdrager uitsteken, m.a.w. de fietsen zijn breder dan de auto. Wat is jullie ervaring hiermee?
Wordt hier op gecontroleerd?
Wij zijn eind mei een weekje in Riva wezen fietsen. Het zag daar zwart van de Duiters, Oostenrijkers en Zwitsers met fietsen op fietsendragers. Ook wij hadden de fietsen achterop staan en zijn daar door niemand op aangesproken. Het zal dus wel loslopen.

Het was trouwens onze eerste keer in Riva. Het is daar werkelijk prachtig fietsen!

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » za jun 10, 2006 9:17 pm

hier moet je zeker even langs als je in Torbole bent! Ze organiseren ook shuttle's.

http://www.mecki.com/intro.htm

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma jun 19, 2006 1:39 pm

Heb zojuist begrepen dat de mogelijkheid bestaat dat ik medio augustus nog een weekje ga biken in Riva.
Misschien wel 2 weekjes. :D
Misschien een keer een idee om een DP meeting te houden aldaar?!?
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma jun 19, 2006 9:05 pm

Jumping Hansje schreef: Misschien een keer een idee om een DP meeting te houden aldaar?!?
Altijd gezellig, maar dan wel graag in september ;)

Plaats reactie