MTB mee in de Thalys, wie heeft er ervaring mee ?

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rabies
MTB mee in de Thalys, wie heeft er ervaring mee ?

Bericht door Rabies » wo jan 11, 2012 9:42 am

Eind maart ga ik voor een paar dagen naar Parijs toe en ik wil deze keer mijn fiets (Surly Pugsley) meenemen.
En nu kwam in op de site van NS Hispeed het volgende tegen :

fiets mee in thalys
Fietsen zijn aan boord van Thalys uitsluitend toegestaan als het voorwiel is gedemonteerd en de fiets is verpakt in een speciale fietshoes (maximale afmetingen 120x90 cm). De fiets wordt dan als bagage gezien. Een vouwfiets is toegestaan mits deze is ingeklapt en verpakt.

Alles leuk en aardig, maar als ik even mijn meetlint pak en van as tot as meet kom ik al uit op een kleine 110cm, +/-150 inc achterwiel.
Heeft er hier iemand ervaring met het meenemen van een fiets die dus eigenlijk te groot is maar wel in een tas zit ?
Ik zou natuurlijk mijn achterwiel eruit kunnen halen, maar dan moet ik een XXXl tas hebben om mijn wielen (26x3.7) in mee te nemen. :roll:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jan 11, 2012 10:05 am

:o mag het eindelijk ?

ik heb hier een jaar of 2 geleden naar lopen kijken ..in de hoop op trials in paris..
maar toen was het nog echt niet toegestaan.. :ban:

ik denk dat niemand een meet lint bij zich heeft..
ik heb zo'n CRC bike-bag en die komt ook wel over die maten heen..

en ik neem aan dat een stadsfiets of een race fiets (die wel worden gedoogd in deze maatschappij)
ook wel wat groter zijn,,,

passen je wielen niet naast t frame in de tas ?

ik snap dat je een beetje bevestiging zoekt.. maar ik zou gewoon gaan..?
ik weet nu wel zeker dat ik er nu ook een tripje heen ga maken met de trial bike :D

Rabies

Bericht door Rabies » wo jan 11, 2012 10:31 am

Dit was wat ik van de NS Hispeed site had gevonden :
(Had ik er misschien even bij moeten vermelden)
fiets mee in thalys
Fietsen zijn aan boord van Thalys uitsluitend toegestaan als het voorwiel is gedemonteerd en de fiets is verpakt in een speciale fietshoes (maximale afmetingen 120x90 cm). De fiets wordt dan als bagage gezien. Een vouwfiets is toegestaan mits deze is ingeklapt en verpakt.
En de wielen mee met de fiets in de tas...
Ik denk eigenlijk dat dat weleens een probleem zou kunnen wezen, aangezien ze nogal groot zijn.

Ik ga er in m'n uppie naartoe om een optreden van Primus te zien en wat vrienden op te zoeken.
Helaas rijden hun alleen up een Velibe :lol: rond en niet op een fatsoenlijke fiets.
Dus een rondje door de stad zal ik waarschijnlijk wel alleen doen.

Op mijn lijstje met dingen om op de fiets te doen staan :

La petit ceinture. (oude spoorlijn)
De trappen van de Sacré Coeur op Montmartre.
En een ondergronds uitstapje naar de catacombes, en dan niet de versie waar alle toeristen naartoe gaan... :D
Alleen kan ik daar heel waarschijnlijk mijn fiets helaas niet mee naartoe nemen.

Rabies

Bericht door Rabies » wo mei 14, 2014 10:29 pm

Ruim 2 jaar later....

Tijdens een treinreis naar Parijs heb ik aan de hoofdconducteur gevaagd of hij me nou eens uit kon leggen hoe het zat met het meenemen van een fiets en de krappe maten die zijn toegestaan.
En zijn antwoord/uitleg was dat als de fiets goed ingepakt is en er niks uitsteekt en er geen spullen van anderen vuil of beschadigd kunnen raken, dat er dan niet moeilijk wordt gedaan als ie te groot is.

Ik heb uiteindelijk door een vriendin van me 2 tassen op maat laten maken voor mijn fiets en voorwiel.
de tassen zijn wat aan de ruime kant zodat ik verschillende fietsen en evntueel dikkere en/of grotere wielen mee kan nemen.
Ook heb ik ondervonden dat als je op het balkon van de Thalys uit het onderste vak van de bagagerekken even de bagage van anderen een verdiepingkje hoger plaatst, dat je dan net een 22" Surly Karate Monkey diagonaal in het vak kan plaatsen.
Ik heb tot nu toe 2x mijnKM megenomen naar Parijs, en dat was zeker de moeite waard, ik heb tijdens mijn 1e ritje door de stad volgens mij meer gezien dan in al mijn eerdere bezoekjes.

Met andere woorden :

Als je toch die kant op gaat, en je kan gratis je fiets meenemen, dan moet je dat zeker doen !

Plaats reactie