New Zealand

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
TIthomas
New Zealand

Bericht door TIthomas » ma nov 14, 2011 11:40 am

Wie hier heeft persoonlijke ervaring met het fietsen in New Zealand?

Deze winter heb ik 6 weken NZ in de planning, een gaaf campertje is er al gehuurd, nu nog de tocht uitstippelen! De trip zal niet 100% fietsgerelateerd worden, maar ik wil zeker 5 tot 10 dagen mooie trails kunnen rijden. Dus:

- welke gebieden moet ik echt be-fietsen?
- trailcenters met upliftservice, bestaat dat in NZ?
- Fietsverhuur, goede of juist slechte ervaringen?

Benieuwd naar de verhalen!

groet Thomas

dale c

Bericht door dale c » ma nov 14, 2011 12:03 pm

Vorig jaar een maandje rondgetoerd door NZ.
Advies is vooral genieten...er is meer dan fietsen op deze planeet ;-)

Ik heb een middagje getoerd met Vertigo Bikes in Queenstown. Shuttle omhoog en paar keer Skippers Canyon gereden. Toppie! Prima materiaal. Wel $$$.

Afbeelding
er zijn meer toers te doen vanuit Queenstown
Verders geen ervaring aldaar.

Ook leuk is Queen Charlotte Track per ATB (http://www.qctrack.co.nz/track/bike/). Echter, "Track is open to mountain biking from March 1 to November 30 each year. The trip takes about 13 hours"
een deel ervan kun je wel doen hele jaar door. Prachtige route!

Oh ja, vergeet niet de beste burger op de planet in Queenstown te halen bij Fergburger :shock: ....die rij staat er niet voor niks!!

Veel plezier alvast!
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee

tettinx
Contacteer:

Bericht door tettinx » ma nov 14, 2011 1:24 pm

nut-case

Bericht door nut-case » ma nov 14, 2011 2:22 pm

was laatst een stukje over geschreven op pinkbike.. kan het nu alleen niet meer terug vinden
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Pieter#333

Bericht door Pieter#333 » ma nov 14, 2011 3:45 pm

Ik ben een paar jaar geleden in Rotorua geweest. Daar licht een groot bos met zeker 200 kilometer aan mtb single trails. Was echt leuk om te rijden daar, trails waren ook best technisch met veel bochten en hoogte verschil en goed uitgezet.

Pieter#333

Bericht door Pieter#333 » ma nov 14, 2011 5:01 pm

jojo

Bericht door jojo » ma nov 14, 2011 6:07 pm

Precies een jaar geleden was ik er.

Ben wezen biken in Rotorua (xc), erg veel mooie trails daar.
Er ligt ook een DH track, maar vorig jaar geen verhuur van DH bikes gevonden. Verhuur is er iedere dag op de parkeerplaats langs de grote weg. Elke woensdag of donderdag avond (weet niet meer exact) en zaterdag werd er een upride geregeld voor als je een DH bike hebt om de track daar te rijden.
ff google'n op Rotorua en mountainbikes en je vindt genoeg informatie over deze omgeving.

Queenstown is volgens mij ook zeker de moeite waard als je wilt DH'n. Tevens kun je er ook in de omgeving helikopter biken, vrienden van me hebben het gedaan en was zeker de moeite waard.

Have fun, erg mooi land!
keybone collector!!!

dale c

Bericht door dale c » do dec 22, 2011 10:38 am

Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee

Lars TB

Bericht door Lars TB » do dec 22, 2011 2:22 pm

Begin dit jaar in Rotorua (=noorder eiland) geweest. DH track is een aan één schakeling van kombochten. Na bocht 3 is de lol er wel af. De XC trails daar zijn inderdaad leuk. Redelijk technisch en redelijk bijgehouden en goed uitgepijld. Fiets gehuurd, matige kwaliteit. Maar Nieuw Zeelanders hebben dan ook niet veel geld... .

Liggen meer trails op het noorder eiland, maar niet aan toegekomen. Genoeg andere dingen te zien!

TIthomas

Bericht door TIthomas » di feb 14, 2012 1:30 pm

En ook terug van 7 weken New Zealand, wat een vakantiebestemming is dat zeg!
1 volle dag gereden in Queenstown bij de Gondola, leuke trails die genoeg variatie bieden om een aantal dagen plezier te kunnen hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Maar zoals vaak hierboven gezegd, New Zealand heeft zoveel toffe bestemmingen dat het bijna zonde is om je blind te staren op fietsen. Er is zoveel meer te doen daar!

Fergburger is de wachtrij zeker waard...

Plaats reactie