downhill/freeride route montventoux of bike park in de buurt

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bikeboyjur
downhill/freeride route montventoux of bike park in de buurt

Bericht door bikeboyjur » do jul 01, 2010 1:44 pm

Weet er iemand een downhill/freeride route op de mont ventoux of een bikepark in de buurt van de ventoux.
Op internet staat dat er in apt een bikepark is iemand ooit geweest?

J.BL

Bericht door J.BL » do jul 01, 2010 2:46 pm

U vraagt, wij draaien (dit heb ik ooit op MTB.be gepost.

Just follow this sign, The Official Team Trailjunkies Approved Ventoux Descent :-D

Afbeelding

Deze vertrekt vlak onder de top richting een kapelletje. Bij dit kapelletje kom je bovenstaand bordje tegen en begint de pret. Het eerste stuk van de afdaling is RUW met grote scherpe stenen (We've got the dents in our frames to prove it!)

Pikey-Filip (Rec) op het eerste stuk. (De foto geeft niet echt de juiste indruk van hoe grof het daar is.)
Afbeelding

D'n Tuup:
Afbeelding
Afbeelding

Nog eens Pikey, eens stukje verder naar beneden:
Afbeelding

Daarna wordt het langzaamaan minder grof en kan er ècht gevlamd worden.
Afbeelding
Afbeelding

Dan begint een stuk singletrail op topspeed en hebben we niet meer willen stoppen voor foto's. Volle bak vlammen, tussen de boompjes door schieten, driftend de bochten door...
Door de hoge snelheden moet er wel goed opgepast worden voor wandelaars. Het is best deze afdaling zo vroeg mogelijk op de dag te rijden, niet alleen omdat er dan minder wandelaars dit pad onveilig maken, maar ook tegen de middagwarmte.

Na dit stuk kom je op een bredere veldweg uit en kun je de bordjes volgen richting Bedoin. Dit stuk is redelijk vlak met af en toe een kort klimmetje. Daarna gaat het over asfalt terug naar Bedoin. Dit zal al met al een kilometer of 2/3 zijn schat ik.

Met een hardtail wordt het redelijk flink afzien op het bovenste gedeelte van de track. En niet alleen afzien, maar ook veel lekrijden. De stenen zijn daar enorm scherp en van een behoorlijk formaat. Je moet constant blijven trappen om je voorwiel licht te houden.
Natuurlijk is een SX-Trail the preferred Weapon of Choice 8)

Afbeelding

Bescherming is hier geen overbodige luxe. Niet alleen voor crashes, maar zo'n grote steen tegen te schenen aan krijgen is niet lollig. En believe me: de stenen kunnen je daar om je oren vliegen!

Rest mij nog te zeggen dat ik dit een van de sjiekste afdalingen vind die ik tot nu toe gereden heb! :-) [/b]

J.BL

Bericht door J.BL » do jul 01, 2010 2:58 pm

Apt:
Het bikepark in Apt is niet bijster interessant. Van een "park" is ook niet echt te spreken, kleine dual en wat dirts, thats it. Ik vraag me zelfs af of het eigenlijk nog open is.

In de streek van Apt liggen wel veel natuurlijke singletrails, maar die moet je weten te vinden. In Kranked 3 of 4 zitten stukken die in deze streek zijn opgenomen.
Mocht het park in Apt open zijn, dan is er kans dat Taillefer zelf wel enkele trails op de kaart wil intekenen.

In Gargas (vlak bij Apt) kun je het decor van Tuup z'n mega-jump gaan bekijken.

Ventoux:
Hier heb ik nog helmcam opnames van, geschoten afgelopen mei, maar daar moet nog een en ander aan geedit worden.
Op de Ventoux liggen waarschijnlijk nog bergen (pun intended) andere singletrails. Je moet alleen de sjiekste zien te vinden. Een stafkaart zou je daar wel biji moeten helpen. Die zijn daar verkrijgbaar bij elke zichzelf respecterende tabac/tijdschriftenwinkel/boekhandel etc.

bikeboyjur

Bericht door bikeboyjur » do jul 01, 2010 8:48 pm

ziet er goed uit ga zeker ff rijden.

Mellieville

Bericht door Mellieville » wo jan 26, 2011 7:48 pm

Vorig jaar rond de Ventoux gereden. Ik vondt het erg tegenvallen. Slecht aangegeven routes maar ook weing liften. Erg droog, veel rotsen.
Veel mensen dalen af op de wandelpaden, dat is wel aardig.
Je kan beter richting Alpduez gaan

Melvin

madrista666

Bericht door madrista666 » di mar 08, 2011 12:30 pm

zalig bikepark in "de buurt" ( denk ergens 2.30u rijden ) is Les Orres. Vette pistes daar!

Plaats reactie