Vakantie Italië, Dolomieten, San Vigilio di Marebbe

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Vakantie Italië, Dolomieten, San Vigilio di Marebbe

Bericht door BLRacing » wo aug 01, 2007 9:18 pm

Ik ben opzoek naar tips en routes voor deze plaats waar ik 13 dagen zal verblijven met een groep vrienden. Heeft iemand hier eerder gefietst en zo ja, wat zijn absolute aanraders? Het gaat dus om het gebied tussen Cortina d'Ampezzo en Bruneck in het plaatsje San Vigilio di Marebbe.

fredo

Bericht door fredo » di jan 15, 2008 9:21 pm

Ik heb ooit eens gelzen dat het door een bike-magazine is uitgeroepen tot 1 der mooiste xc-plaatsen te wereld. Ik heb da boekje wel niet meer liggen. Het is wel lang geleden da ik dat gelezen heb, maar ja trails moeten er nog wel liggen. Dus er moet wel iets van te vinden zijn....

endorphin

Bericht door endorphin » wo feb 27, 2008 10:43 pm

Ben inmidels een aantal keren daar geweest. Een van de mooiste plekjes daar. Maar voor routes kijk eens op bike-gps.com en zoek eens op mtb-news.de. Kijk en geniet alvast.
Succes

rcoenders
Contacteer:

Re: Vakantie Italië, Dolomieten, San Vigilio di Marebbe

Bericht door rcoenders » di mei 20, 2008 1:54 pm

BLRacing schreef:Ik ben opzoek naar tips en routes voor deze plaats waar ik 13 dagen zal verblijven met een groep vrienden. Heeft iemand hier eerder gefietst en zo ja, wat zijn absolute aanraders? Het gaat dus om het gebied tussen Cortina d'Ampezzo en Bruneck in het plaatsje San Vigilio di Marebbe.
Leuke omgeving, ben er een paar maal geweest en ook dit jaar zal ik daar beginJuni doorheen rijden met Vasa sport en eind augustus twee verblijven op een camping daar vlak bij..

Ik ben daar nooit echt op zoek gegaan naar routes. Ik neem meestal een gedetailleerde kaart en mijn gps en ga zelf aan de slag.
Houdt je van klimmen dan kun je eens proberen de Kronplatz op te fietsen. Bij mijn weten zijn er niet echt specifiek uitgezette MTB routes. de meeste wandelroutes zijn erg goed te fietsen en leuk . Pas wel op de de AlpenVerein routes. Die zijn lopend al een crime en op de MTB bijna niet te doen.

Gr Rob C
Rob Coenders

17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.

remco pardoel
Contacteer:

Bericht door remco pardoel » di jun 24, 2008 9:53 pm

We zijn in Val di Sole geweest.
daar was het helemaal te gek.

We hebben ons naar boven laten brengen, anders 18 kilometer klim over weg of je mag door de bossen, en een heel geweldige afdaling over super mooie paden en tussendoor een stuk onverhard.

Over de ski pistes was nog niet mogelijk maar die gaan rond deze tijd wel open

Smuss

Bericht door Smuss » ma jun 30, 2008 7:11 pm

fredo schreef:Ik heb ooit eens gelzen dat het door een bike-magazine is uitgeroepen tot 1 der mooiste xc-plaatsen te wereld. Ik heb da boekje wel niet meer liggen. Het is wel lang geleden da ik dat gelezen heb, maar ja trails moeten er nog wel liggen. Dus er moet wel iets van te vinden zijn....
deze toevallig?

http://www.dk-content.de/bike/pdf-archi ... n_0906.pdf

Ik ben zelf ook van plan die kant op te gaan dit jaar. Op de site staan echt een hele hoop reizen specials trouwens:

http://www.bike-magazin.de/bko/show.php ... 22&ps_lo=0

Zijn er nog meer goede tips?

Gr,

Smuss

Plaats reactie