DH weekeinde >> waar??
Moderator:Beheerders
Ik wil samen met een vriend van me in augustus een midweek gaan Downhillen en Mountainbiken. Nu zit ik te denken aan:
1-Saalbach / Leogang
2-Morzine / Avoriaz
3-Les Gets
Nu ben ik bij de eerste geweest en wil me dus ook wel een keer richten op Frankrijk, wat is een vet DH Freeride gebied aldaar?
We hebben dus 2 DH bakken mee en 2 XC fietsen.
1-Saalbach / Leogang
2-Morzine / Avoriaz
3-Les Gets
Nu ben ik bij de eerste geweest en wil me dus ook wel een keer richten op Frankrijk, wat is een vet DH Freeride gebied aldaar?
We hebben dus 2 DH bakken mee en 2 XC fietsen.
Laatst gewijzigd door Gast op zo aug 06, 2006 9:04 am, 2 keer totaal gewijzigd.
portes du soleil is een gebied, op grens zwitserland frankrijk. o.a. de plaatsen Morzine, Les Gets, Avoriaz, Chatel, Morgins, Les Crosets
check o.a.
www.bikepark.ch
www.ridemorzine.com
www.portesdusoleil.com
voor de rest zijn er meer sites (adres ken ik niet uit mijn hoofd) van de banen in de desbetreffende plaatsen (o.a. Les Gets)
check o.a.
www.bikepark.ch
www.ridemorzine.com
www.portesdusoleil.com
voor de rest zijn er meer sites (adres ken ik niet uit mijn hoofd) van de banen in de desbetreffende plaatsen (o.a. Les Gets)
keybone collector!!!
Dat klinkt heel goed!! ik ga het onderzoeken, mijn dank is groot?jojo schreef:portes du soleil is een gebied, op grens zwitserland frankrijk. o.a. de plaatsen Morzine, Les Gets, Avoriaz, Chatel, Morgins, Les Crosets
check o.a.
www.bikepark.ch
www.ridemorzine.com
www.portesdusoleil.com
- Steel Farmer
- Contacteer:
Morzine is wel een leuke baan. Les gets is alleen het fun gedeelte de moeite waard. Die downhill is een xc pad met wat remkuilen. Wat wel echt de moeite waard is is om een stukje verder in het gebied te kijken door met de skilift bij les lindarets omhoog te gaan richting zwitserland. Dat is echt een hele vette baan.
greetz Casper
greetz Casper
Morzine wordt het dus sowiesoSteel Farmer schreef:Morzine is wel een leuke baan. Les gets is alleen het fun gedeelte de moeite waard. Die downhill is een xc pad met wat remkuilen. Wat wel echt de moeite waard is is om een stukje verder in het gebied te kijken door met de skilift bij les lindarets omhoog te gaan richting zwitserland. Dat is echt een hele vette baan.
greetz Casper

- King Zeus @ DirtE19
avoriaz, neem gewoon een porte du soleil liftpas. Dan kan je op alle liften in de porte...nwolsink schreef:Morzine wordt het dus sowiesoSteel Farmer schreef:Morzine is wel een leuke baan. Les gets is alleen het fun gedeelte de moeite waard. Die downhill is een xc pad met wat remkuilen. Wat wel echt de moeite waard is is om een stukje verder in het gebied te kijken door met de skilift bij les lindarets omhoog te gaan richting zwitserland. Dat is echt een hele vette baan.
greetz CasperWaar licht er nog meer een leuke DH ?
Wij (fietsmaatje en ikzelf) zijn net een weekje terug van Les Gets en ik kan je als standplaats Les Gets aanraden boven de andere plaatsen (let wel, dit is mijn bevinding).
In les Gets heb je een compact dorpje waar alles kort bij mekaar ligt.
Morzine vonden we niet zo gezellig, en Avoriaz is een gesloten dorp (?) waar enkel wat hotels zijn.
Plus het feit dat het Kona park dan ook vlakbij ligt
De afdaling van 'Les Chavannes' is een snelle en niet zo moeilijke, in het derde gedeelte kan je zelfs een bocht afsnijden door over de berm te jumpen.
Een mooi alternatief voor het tussenstuk (tussen de 2 'haltes') kan je vinden als je bij de eerste halte het paadje volgt dat net links van het officiele parcours ligt.
Dit stukje is niet zo snel, maar wel veel technischer en er is een leuke drop in gebouwd.
Ook kan je een rondje rijden (verschillende startplaatsen zijn mogelijk) in Les 2 Alpes van 73.5 km / 4650 negatieve hoogtemeters,
daar rij je dus van lift naar lift.
Helaas is / was mijn conditie niet zo goed om die ronde te rijden
(volgend jaar beter)
Je zult je daar echt niet snel vervelen, en als je conditie goed genoeg is (beter dan de mijne in ieder geval
) dan is zelfs een week niet genoeg...
Morzine vonden we niet zo gezellig, en Avoriaz is een gesloten dorp (?) waar enkel wat hotels zijn.

De afdaling van 'Les Chavannes' is een snelle en niet zo moeilijke, in het derde gedeelte kan je zelfs een bocht afsnijden door over de berm te jumpen.
Een mooi alternatief voor het tussenstuk (tussen de 2 'haltes') kan je vinden als je bij de eerste halte het paadje volgt dat net links van het officiele parcours ligt.
Dit stukje is niet zo snel, maar wel veel technischer en er is een leuke drop in gebouwd.
Ook kan je een rondje rijden (verschillende startplaatsen zijn mogelijk) in Les 2 Alpes van 73.5 km / 4650 negatieve hoogtemeters,

(volgend jaar beter)
Je zult je daar echt niet snel vervelen, en als je conditie goed genoeg is (beter dan de mijne in ieder geval

Klinkt ook goed maar wij zoeken wel voornamelijk een DH vakantie, waar we ook een beetje XC willen doenalain schreef:Wij (fietsmaatje en ikzelf) zijn net een weekje terug van Les Gets en ik kan je als standplaats Les Gets aanraden boven de andere plaatsen (let wel, dit is mijn bevinding).
(volgend jaar beter)
Je zult je daar echt niet snel vervelen, en als je conditie goed genoeg is (beter dan de mijne in ieder geval) dan is zelfs een week niet genoeg...
-
net ook terug van weekje les gets. Veelzijdig gebied, je kunt er prima xc routes rijden maar ook zeker aardig DH/FR. Aan te raden is de Canyon (zwart freeride parcours), je pakt de lift op de chavannes en dan rijd je de DH daar naar beneden tot de eerste 'oversteekplaats' en dan volg je de weg naar rechts. Hierna links en meteen bochtje rechts en je komt bij de Canyon. Als je t niet weet dan lastig te vinden, jammer dat wij m pas de laatste dag vonden
. Vermaken zul je je daar zeker