DH weekeinde >> waar??

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
DH weekeinde >> waar??

Bericht door Gast » wo jul 19, 2006 7:29 am

Ik wil samen met een vriend van me in augustus een midweek gaan Downhillen en Mountainbiken. Nu zit ik te denken aan:
1-Saalbach / Leogang
2-Morzine / Avoriaz
3-Les Gets

Nu ben ik bij de eerste geweest en wil me dus ook wel een keer richten op Frankrijk, wat is een vet DH Freeride gebied aldaar?

We hebben dus 2 DH bakken mee en 2 XC fietsen.
Laatst gewijzigd door Gast op zo aug 06, 2006 9:04 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Nami

Bericht door Nami » wo jul 19, 2006 8:31 am

Als je naar FR gaat, zou ik eens naar Les Gets gaan (das toch in FR? :lol: )...

jojo

Bericht door jojo » wo jul 19, 2006 9:25 am

dan zou ik naar frankrijk gaan!! portes du soleil, meer dan genoeg DH banen bij elkaar!!

eventueel andere opties: Todtnau, Bad Wildbad, Bischofmais?
keybone collector!!!

Gast

Bericht door Gast » wo jul 19, 2006 10:10 am

jojo schreef:dan zou ik naar frankrijk gaan!! portes du soleil, meer dan genoeg DH banen bij elkaar!!

eventueel andere opties: Todtnau, Bad Wildbad, Bischofmais?
Port du soleil, dat is een gebied of plaats?

jojo

Bericht door jojo » wo jul 19, 2006 10:18 am

portes du soleil is een gebied, op grens zwitserland frankrijk. o.a. de plaatsen Morzine, Les Gets, Avoriaz, Chatel, Morgins, Les Crosets

check o.a.

www.bikepark.ch
www.ridemorzine.com
www.portesdusoleil.com

voor de rest zijn er meer sites (adres ken ik niet uit mijn hoofd) van de banen in de desbetreffende plaatsen (o.a. Les Gets)
keybone collector!!!

Gast

Bericht door Gast » wo jul 19, 2006 10:20 am

jojo schreef:portes du soleil is een gebied, op grens zwitserland frankrijk. o.a. de plaatsen Morzine, Les Gets, Avoriaz, Chatel, Morgins, Les Crosets

check o.a.

www.bikepark.ch
www.ridemorzine.com
www.portesdusoleil.com

voor de rest zijn er meer sites (adres ken ik niet uit mijn hoofd) van de banen in de desbetreffende plaatsen (o.a. Les Gets)
Dat klinkt heel goed!! ik ga het onderzoeken, mijn dank is groot?

Chmod

Bericht door Chmod » wo jul 19, 2006 10:58 am

dit is in les gets:

Afbeelding

dit samen met morzine is echt hemels

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » wo jul 19, 2006 11:28 am

Morzine is wel een leuke baan. Les gets is alleen het fun gedeelte de moeite waard. Die downhill is een xc pad met wat remkuilen. Wat wel echt de moeite waard is is om een stukje verder in het gebied te kijken door met de skilift bij les lindarets omhoog te gaan richting zwitserland. Dat is echt een hele vette baan.

greetz Casper

Gast

Bericht door Gast » wo jul 19, 2006 12:08 pm

Steel Farmer schreef:Morzine is wel een leuke baan. Les gets is alleen het fun gedeelte de moeite waard. Die downhill is een xc pad met wat remkuilen. Wat wel echt de moeite waard is is om een stukje verder in het gebied te kijken door met de skilift bij les lindarets omhoog te gaan richting zwitserland. Dat is echt een hele vette baan.

greetz Casper
Morzine wordt het dus sowieso :D Waar licht er nog meer een leuke DH ?

jojo

Bericht door jojo » wo jul 19, 2006 12:54 pm

Morgins echte aanrader, tevens het zwitserse nationale DH parcours in Les Crosets (helaas lift gesloten toen wij er waren), Les Gets Mt Chery!!

eigelijk hele gebied ;)
keybone collector!!!

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » vr jul 28, 2006 4:10 pm

nwolsink schreef:
Steel Farmer schreef:Morzine is wel een leuke baan. Les gets is alleen het fun gedeelte de moeite waard. Die downhill is een xc pad met wat remkuilen. Wat wel echt de moeite waard is is om een stukje verder in het gebied te kijken door met de skilift bij les lindarets omhoog te gaan richting zwitserland. Dat is echt een hele vette baan.

greetz Casper
Morzine wordt het dus sowieso :D Waar licht er nog meer een leuke DH ?
avoriaz, neem gewoon een porte du soleil liftpas. Dan kan je op alle liften in de porte...

alain

Bericht door alain » zo jul 30, 2006 10:34 am

Wij (fietsmaatje en ikzelf) zijn net een weekje terug van Les Gets en ik kan je als standplaats Les Gets aanraden boven de andere plaatsen (let wel, dit is mijn bevinding).
In les Gets heb je een compact dorpje waar alles kort bij mekaar ligt.
Morzine vonden we niet zo gezellig, en Avoriaz is een gesloten dorp (?) waar enkel wat hotels zijn.
Plus het feit dat het Kona park dan ook vlakbij ligt ;)
De afdaling van 'Les Chavannes' is een snelle en niet zo moeilijke, in het derde gedeelte kan je zelfs een bocht afsnijden door over de berm te jumpen.
Een mooi alternatief voor het tussenstuk (tussen de 2 'haltes') kan je vinden als je bij de eerste halte het paadje volgt dat net links van het officiele parcours ligt.
Dit stukje is niet zo snel, maar wel veel technischer en er is een leuke drop in gebouwd.

Ook kan je een rondje rijden (verschillende startplaatsen zijn mogelijk) in Les 2 Alpes van 73.5 km / 4650 negatieve hoogtemeters,
daar rij je dus van lift naar lift.
Helaas is / was mijn conditie niet zo goed om die ronde te rijden ;)
(volgend jaar beter)

Je zult je daar echt niet snel vervelen, en als je conditie goed genoeg is (beter dan de mijne in ieder geval :angelnot: ) dan is zelfs een week niet genoeg...

Gast

Bericht door Gast » zo aug 06, 2006 9:00 am

alain schreef:Wij (fietsmaatje en ikzelf) zijn net een weekje terug van Les Gets en ik kan je als standplaats Les Gets aanraden boven de andere plaatsen (let wel, dit is mijn bevinding).
In les Gets heb je een compact dorpje waar alles kort bij mekaar ligt.
Morzine vonden we niet zo gezellig, en Avoriaz is een gesloten dorp (?) waar enkel wat hotels zijn.
Plus het feit dat het Kona park dan ook vlakbij ligt ;)
De afdaling van 'Les Chavannes' is een snelle en niet zo moeilijke, in het derde gedeelte kan je zelfs een bocht afsnijden door over de berm te jumpen.
Een mooi alternatief voor het tussenstuk (tussen de 2 'haltes') kan je vinden als je bij de eerste halte het paadje volgt dat net links van het officiele parcours ligt.
Dit stukje is niet zo snel, maar wel veel technischer en er is een leuke drop in gebouwd.

Ook kan je een rondje rijden (verschillende startplaatsen zijn mogelijk) in Les 2 Alpes van 73.5 km / 4650 negatieve hoogtemeters,
daar rij je dus van lift naar lift.
Helaas is / was mijn conditie niet zo goed om die ronde te rijden ;)
(volgend jaar beter)

Je zult je daar echt niet snel vervelen, en als je conditie goed genoeg is (beter dan de mijne in ieder geval :angelnot: ) dan is zelfs een week niet genoeg...
Klinkt ook goed maar wij zoeken wel voornamelijk een DH vakantie, waar we ook een beetje XC willen doen

Gast

Bericht door Gast » zo aug 06, 2006 9:05 am

Kan je ook goed van Morzine naar Les Gets?

alain

Bericht door alain » zo aug 06, 2006 11:33 am

Jep, lift pakken in Morzine en afdalen naar Les Gets.
Of lift pakken in Les Gets en afdalen naar Morzine ;)

De afstand tussen beide dorpen is maar een paar km.

rideallday

Bericht door rideallday » ma aug 07, 2006 11:30 am

CHATEL !!!! in porte du sloleil

Gast

Bericht door Gast » ma aug 07, 2006 1:01 pm

alain schreef:Jep, lift pakken in Morzine en afdalen naar Les Gets.
Of lift pakken in Les Gets en afdalen naar Morzine ;)

De afstand tussen beide dorpen is maar een paar km.
Beter!!

Loeky

Bericht door Loeky » ma aug 14, 2006 9:25 am

net ook terug van weekje les gets. Veelzijdig gebied, je kunt er prima xc routes rijden maar ook zeker aardig DH/FR. Aan te raden is de Canyon (zwart freeride parcours), je pakt de lift op de chavannes en dan rijd je de DH daar naar beneden tot de eerste 'oversteekplaats' en dan volg je de weg naar rechts. Hierna links en meteen bochtje rechts en je komt bij de Canyon. Als je t niet weet dan lastig te vinden, jammer dat wij m pas de laatste dag vonden :(. Vermaken zul je je daar zeker 8)

Plaats reactie