Tilicho Lake (5200m) met de mountainbike in Nepal

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Moose
Contacteer:
Tilicho Lake (5200m) met de mountainbike in Nepal

Bericht door Moose » vr feb 03, 2006 8:49 am

Hoi bikers,

Awel, een site naar mijn hart ! Sjiek gedaan ! Mijn eerste bijdrage is mijn laatste vakantie in Nepal. Met een team zwitsers en italianen ben ik als belgje naar Nepal vertrokken om daar naar het Tilicho Lake te fietsen. Dit is eigenlijk een wandeltocht/trekking van het Annapurna Circuit en brengt je over de wandelpaden eerst door mooie groene valleien en daarna over grillige bergen. Van -15 tot +40°. Van 800m tot 5400m en terug naar 800m. Hellingen tot 30°. Afdalingen met een dichtgeknepen bilnaad. 8)
De foto's heb ik eindelijk samengezet in een gallerij. Voor de liefhebbers van het extremere werk :
http://www.mountainleaders.be/tilichomo ... index.html

Groeten,
Moose
... ride the lightning ...

Bash

Bericht door Bash » vr feb 03, 2006 11:50 am

Wat ongelovelijk gaaf, ik heb echt met op bek naar de foto's zitten kijken ...

Hoe hebben jullie dat allemaal geregeld??

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr feb 03, 2006 12:03 pm

Ongelofelijk mooie foto's!

Vanwege het aziatische eten en het comfort zou ik eerder voor een Canadavakantie kiezen, maar de Himalaya is echt verschrikkelijk mooi!

Moose
Contacteer:

Bericht door Moose » vr feb 03, 2006 2:07 pm

Hey,

geregeld ? 35 dragers, 4 gidsen (nr 1 tot 4 van het Nepalese mountainbike) en een stevige portie "extreme spirit" :o

Ik ben bergbeklimmer en had de trekking al gedaan. Tot ik op een avond een biertje ging drinken met de Nepalezen in Kathmandu en ik kennismaakte met de mountainbikers. Gevolg : de dag erna zat ik op de fiets dood te gaan in de klimmetjes in de Kathmandu Vallei.
Uiteindelijk na veel zwanzen dan elkaar uitgedaagd voor een nieuwe expeditie : de annapurna circuit met de mountainbike. En dan onmiddellijk naar het Tilicho Lake met de fiets.

U ziet, zet een paar mafkezen bij elkaar en er komt een klein wonder tevoorschijn :D

Canada : heel mooi, maar wat je in Nepal meemaakt zal je daar niet tegenkomen ;)

Groeten,
Moose

Moose
Contacteer:

Bericht door Moose » ma mei 28, 2007 1:48 pm

Hoi mannen,

even melden dat nu, een jaar later, we 2 belgische teams hebben die deze tocht ondernemen 8)

Cheerio,
Moose

http://www.himalayanleaders.be/new/inde ... &Itemid=43

Er staan ook lhasa naar kathmandu fotoreeksen op, dat is 1000km over een stuk of 5 passen boven 5000m...

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma mei 28, 2007 8:15 pm

toen wij in Nepal waren heeft de heer Moose ons overtuigd van zijn diepgaande kennis van t gebied!
wij hebben t toen te voet gedaan, maar wie zin heeft in deze unieke tocht per fiets: he's da man!
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di jun 26, 2007 10:00 pm

Ik zou zowat zo gelijk vrij nemen om mee te gaan
Wat ontzettend gaaf zeg !
Petje af.
E

Rubenio

Bericht door Rubenio » di jun 26, 2007 11:15 pm

Waanzinnig vet!

Zoiets wil ik ook gedaan hebben in mn leven.

Plaats reactie