mountainbiken ergens in europa ???

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
oudewesselink
mountainbiken ergens in europa ???

Bericht door oudewesselink » di okt 04, 2005 12:28 pm

Hallo, hallo

Wij ( 8 jongens ) willen in de zomervakantie weer ergens gaan mountainbiken, we kunnen al een aardig stukje fietsen ( het is ons niet snel te moeilijk ) dus klimmetjes boven de bomengrens enz houden we wel van. We gaan nu al een aantal jaar naar zwitserland ( interlaken ) met de fiets en hebben het daar allemaal wel gehad.
We willen wel met de auto, moet dus wel binnen Europa zijn ( camping ). We gaan altijd een dag of 20 dus kleine plaatsjes zullen dan niet in de aanmerking komen. Er moet wel het een en ander te doen zijn, en een zonnetje mag ook Â….

heeft er iemand goeie ideeen ??

foto"s zijn welkom!!

jojo

Re:mountainbiken ergens in europa ???

Bericht door jojo » di okt 04, 2005 12:42 pm

Dit jaar in Portes Du Soleil geweest, erg mooi. Zelf er wezen downhillen maar xc is daar ook prima te doen en ook genoeg routes daar.

Vorig jaar naar Oostenrijk geweest, ook erg mooi en ook veel xc mogelijkheden. Zaten in de omgeving van Kaprun / Zell am See.

Eigelijk zijn er veel mooie plekken. Frankrijk heb je meer kans op mooi weer dan Oostenrijk, maar beide plekken heb ik mij goed vermaakt (ook naast het biken).

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » wo okt 05, 2005 6:59 pm

k stem voor frankrijk,alleen als je al vaak in zwitserland bent geweest dan zal frankrijk er waarschijnlijk wel wat op lijken,als je in dta geval eens iets helemaal anders wilt,zou ik naar scandinavie trekken :P

oudewesselink

Bericht door oudewesselink » wo okt 05, 2005 7:21 pm

scandinavie lijkt mij ook gaaf ja, heb op mountainbike.nl ook al foto"s gezien van dit gebied. Misschien iemand hier die daar ook geweest is, en die ook toevallig een fototoestel mee heeft gehad?? ;D

foto"s zijn welkom!!

k@tze

Bericht door k@tze » wo okt 05, 2005 9:18 pm

Noorwegen is inderdaad zeker de moeite waard, ik denk dat DP-er bagheera je daar meer over kan vertellen, hij woont er immers.

Frankrijk is schitterend gewoon voor alles wat je je wenst eigenlijk, bevolking is een minpunt. Italie is al iets minder maar niet minder mooi, bevoling een groot pluspunt. Blijf in ieder geval in de buurt van bergen. En daar komt het al, Denemarken, een heel mooi land, maar alleen voor mtb geschikt in het noord-oosten - richting het Rolskov gebied. de rest is vrij vlak, maar wel een mooie natuur.

wat dacht je van Tjechië ? Noord Spanje of de kanten van Polen ?

succes met de keuze..

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma okt 10, 2005 12:15 pm

Beetje toeristisch misschien, maar Riva del Garda is ook heel mooi.
Is aan het noordelijkste stukje van het Gardameer.
Voor elk wat wils XC/marathon/down hill.
En op bepaalde stukken behoorlijk technisch.

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » ma okt 10, 2005 1:20 pm

k@tze schreef:

wat dacht je van Tjechië ?

Kijk dat is een goed advies. Goedkoop en lekker eten en super mountainbiken daar. Je kunt daar de hele dag rond fietsen zonder iemand tegen te komen. Vorige keer dat ik er was hebben we de wandelpaden genomen die zijn net iets ruiger als de MTB routes. Eind oktober gaan we weer.

qau party is het er mischien wel een beetje lauw. Of je moet in Praag gaan zitten maar dan kun je dat goedkoop wel shaken.

the joker

Bericht door the joker » do okt 13, 2005 7:19 pm

Je vergeet eigelijk de 4 grootste landen kwa downhill en freeride:Duitsland,Canada,Zwitserland,Schotland

the joker

Bericht door the joker » do okt 13, 2005 7:20 pm

Maar als ik uit die keuzes van jouw een land mocht kiezen dan werd het france 8)

Plaats reactie