Yooow gasten
Als t meezit ga ik binnen kort naar zuidfrankrijk mee de bike in t vliegtuig
Maar ik wil mn bike graag verzekeren voor beschadiging of kwijtraken je weet maar nooit.
Alleen ik krijg geen verzekering gevonden die een demo 9 voor pakweg 6000 euro wil verzekeren :"(
misschien dat dp ers het hier weten ?
thanx
Crash
Bike verzekeren tijdens vliegreis
Moderator:Beheerders
Re:Bike verzekeren tijdens vliegreis
Check even bij je inboedelverzekering, heb ik ook gedaan en de inboedel is verzekerd ongeacht of die in of buiten het huis is...
Specifiek nagevraagd voor mijn bike en daar geldt het ook voor. Detail is wellicht dat mijn verzekering in België loopt.
Specifiek nagevraagd voor mijn bike en daar geldt het ook voor. Detail is wellicht dat mijn verzekering in België loopt.
-
msxx schreef:
Check even bij je inboedelverzekering, heb ik ook gedaan en de inboedel is verzekerd ongeacht of die in of buiten het huis is...
In nederland zal die vlieger helaas niet opgaan, daar de inboedel zich niet op het op het (thuis)risicoadres bevindt.
Met uitzondering van inboedel gestolen uit de auto tot maximaal 250,= Euro gedekt.
Succes ermee.
Ps het zou kunnen dat er een inboedel verzekeraar is die volledig renuncieert aan de polisvoorwaarden en dat er(in overleg) dekking is zelfs in het buitenland. Dit verschilt per verzekeraar dus even checken.
Plezierige vakantie en veel bike plezier gewenst.
Een reisverzekering bied toch die optie wel?
-
Lees dan eerst de polisvoorwaarden door.
Ten eerste kan het zijn dat fietsen niet onder de dekking vallen, omdat dit wellicht niet als bagage gezien wordt.
Ten tweede de verzekerde som kan nog wel eens gemaximeerd zijn tot b.v. 2500,= Euro ( voor bagage) terwijl de nieuwwaarde van bovenstaande bike ongeveer 6000,= Euro is.
Dan zijn er nog tal van uitsluitingen wat betreft stalling/ opslag tijdens de vakantie.
Dus lezen is het advies veel succes.
Ten eerste kan het zijn dat fietsen niet onder de dekking vallen, omdat dit wellicht niet als bagage gezien wordt.
Ten tweede de verzekerde som kan nog wel eens gemaximeerd zijn tot b.v. 2500,= Euro ( voor bagage) terwijl de nieuwwaarde van bovenstaande bike ongeveer 6000,= Euro is.
Dan zijn er nog tal van uitsluitingen wat betreft stalling/ opslag tijdens de vakantie.
Dus lezen is het advies veel succes.