Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.
Moderator:Beheerders
-
rob-ert - Berichten:667
Willingen campings
Bericht
door rob-ert » di jun 17, 2003 8:21 pm
Kan iemand wij vertellen welke campings in de buurt van willingen liggen en of ze goed zijn of niet.
THX
-
ELVIS - Berichten:1593
Bericht
door ELVIS » zo jun 29, 2003 8:56 am
er zit een camping in winterberg vlakbij de skischans(als je goed rijdt ongeveer 19 km verder), en er zitten er twee in heringhausen (Diemelsee 17 km verder), ik geloof dat er richting Korbach nog een camping te vinden is maar dat weet ik niet zeker.
Ik zie dat het al een tijd geleden is dat je dit topic poste, maar misschien heb je nog wat aan de info...sucses
oooooooooo en voordat ik het vergeet, achter de ijshal (dual parcour)in willingen is en gemeente camping. Heeft verder geen voorzieningen, kan je ook eigenlijk niets onbeheerd laten staan, ik ben daar twwe bikes kwijtgeraakt aan deliquente duitsertjes. Staan meer campers, soms een tentje.....
veel plezier
-
Bericht
door rob-ert » ma jun 30, 2003 7:59 pm
Thx , we gaan pas 11/12 augustus . weet er ook nog iemand iets over bescherming , soort banden, hoe de lift werk enz enz .
Totale newbie op het gebied van bikeparks ;D
-
k@tze
Bericht
door k@tze » ma jun 30, 2003 8:06 pm
de lift is totaal fucked... vriendelijkheid van de bedienden (onder) is ook ver te zoeken... en hij is traaaaaaaaaag..weird systeem met slotjes aan een bandje.. maja..
wel een aardig parcour, veel snel opelkaar volgende bochten, dus als je hard wilt gaan ben je halverwege flink verzuurd.
Anstrengend zullen de buren zeggen..
-
Gast
Bericht
door Gast » ma jun 30, 2003 8:12 pm
Urban Monkey schreef:
Thx , we gaan pas 11/12 augustus . weet er ook nog iemand iets over bescherming , soort banden, hoe de lift werk enz enz .
Totale newbie op het gebied van bikeparks ;D
Tis een downhill bmx-baan. Gravel als ondergrond, bescherming moet je zelf weten, wel verantwoordelijk blijven want hard vallen kun je altijd.
-
Bericht
door rob-ert » wo jul 02, 2003 6:30 pm
en wat voor banden grof , of semi ?
Ik heb nu 2,35 fast fred en zit te denken aan fat albert ofzo.
-
Sven
Bericht
door Sven » wo jul 02, 2003 10:18 pm
Probeer eerst es een big jim of een jimmy, want das niet zo"n grote stap... en met die band kun je ook heel goed wegkomen!!
-
Rodger - Berichten:2295
Bericht
door Rodger » do jul 03, 2003 12:53 pm
Man, je kan daar met semi"s makkelijk rijden, totaal geen noppen nodig.
Als je trouwens vanaf Willingen richting Korbach rijdt is er na
zo"n 14km ook een camping, ouwe lullen camping (dus prima
voor mij) weliswaar maar hij voldoet.
-
Bericht
door rob-ert » do jul 03, 2003 10:24 pm
Ow okee thx, dat komt weer mooi uit , er passen niet echt zulke brede banden in mijn fraampje . Nou nog eff af wachten en hopen dat mooi weer wordt heb geen zin ow met een modder stroom mee af te dalen , trouwens klinkt ook wel cool. ;D
-
Zane!
Bericht
door Zane! » zo jul 06, 2003 6:59 am
daar zal je in willingen niet zo een last van hebben, enkel van de remgaten kan je evt wat vies worden....
verder word je alleen maar hondsziek in de lift als t regent..
zane
-
Fred mtb-sport - Berichten:447
Bericht
door Fred mtb-sport » zo jul 06, 2003 9:00 am
eNaZnI schreef:
Naar boven fietsen is een optie om niet ziek te worden ;D ;D
-
T - Berichten:1496
-
Contacteer:
Bericht
door T » di jul 08, 2003 10:12 am
Fred mtb-sport schreef:
[
eNaZnI schreef:
Naar boven fietsen is een optie om niet ziek te worden ;D ;D
ik heb daar toch hele andere gevoelens bij gekregen...

dikke kuiten krijg je er in elk geval wel van...
-
Oz - Berichten:453
Bericht
door Oz » do jul 10, 2003 7:16 pm
Neem een Pension in Willingen (zoek via Willingen.de), is vaak ook vrij goedkoop (€ 25,- per nacht met ontbijt moet lukken)
Eerste camping ligt inderdaad (erg) ver van Willingen af.
Succes
Oz
-
surfstad - Berichten:2572
Bericht
door surfstad » do jul 10, 2003 7:23 pm
Willingen = Cool
Hebben ze gratis camping, toiletten bij der Kino, douches in het subtropisch zwemparadijs.
Verder de baan supersmoootttttttthhhh Zelf met slicks gereden en ging perfect!
-
Bericht
door Oz » do jul 10, 2003 7:33 pm
surfstad schreef:
Willingen = Cool
Hebben ze gratis camping, toiletten bij der Kino, douches in het subtropisch zwemparadijs.
@Surfstad,
Alleen met het Bike-festival is er een gratis camping! In alle andere gevallen wordt de "gratis" camping, na een bezoek van de lokale agent, even duur als een suite in een mooi hotel aldaar. En oom agent is niet blij met vrij camperen (is dus NIET toegestaan)
@Urban Monkey
Kijk op
www.willingen.de bij unterkunft of bel met de lokale VVV voor een goedkoop fruhstuck-pension op 0049-5632401180.
Succes
Oz
-
ELVIS - Berichten:1593
Bericht
door ELVIS » do jul 10, 2003 8:40 pm
@Surfstad,
Alleen met het Bike-festival is er een gratis camping! In alle andere gevallen wordt de "gratis" camping, na een bezoek van de lokale agent, even duur als een suite in een mooi hotel aldaar. En oom agent is niet blij met vrij camperen (is dus NIET toegestaan)
Nee niet waar, Willingen heeft een gemeente Camping Achter de IJshal, Ga nou niet vertellen dat het niet zo is want ik sta er al jaren. Surfstad heeft er ook gestaan met en hoop anderen. Officieel mocht je er niet met een tent staan en wel met een camper, ik heb de plaatselijke verordening gelezen die er verleden jaar nog hing. (nu niet meer). Ten tweede, als jij buiten het Bike festival een agent ziet in willingen dan ben jij de gelukkige winnaar. Het dichtsbijzijnde bureau is 3o km verder en die lui komen nog niet eens als je snachts bent beroofd van twee bikes. Verder staat die Gemeente camping altijd vol met Campers, zo ook ik met mijn volkswagen Campertje. verleden jaar stonden er zelfs groepjes party tenten op de parkeerplaats bij de lift, niets aan de hand en die lui stonden er al een week of 2.
Groetjes
Elvis
-
surfstad - Berichten:2572
Bericht
door surfstad » vr jul 11, 2003 8:51 pm
´k heb vriendjes gemaakt met de locals en die supporten ons ook!!
Vinden het ook helemaal te tof als er Nederlanders zijn!
-
Bericht
door Oz » za jul 19, 2003 2:30 pm
@Elvis
Ik kan uit ervaring bevestigen dat vrij camperen daar duur is (4 jaar geleden 75 mark boete, contant te betalen). Politie kom je er inderdaad niet echt heel veel tegen; toch zie je ze daar geregeld rijden; zeker met evenementen als het bike-festival. En een capmer-plaats (die je in duitsland wel veel hebt) is heel wat anders als een camping. Zoals je al zegt; daar mag je niet met een tent staan.
Gr.
Oz
[
ELVIS schreef:
Nee niet waar, Willingen heeft een gemeente Camping Achter de IJshal, Ga nou niet vertellen dat het niet zo is want ik sta er al jaren. Surfstad heeft er ook gestaan met en hoop anderen. Officieel mocht je er niet met een tent staan en wel met een camper, ik heb de plaatselijke verordening gelezen die er verleden jaar nog hing. (nu niet meer). Ten tweede, als jij buiten het Bike festival een agent ziet in willingen dan ben jij de gelukkige winnaar. Het dichtsbijzijnde bureau is 3o km verder en die lui komen nog niet eens als je snachts bent beroofd van twee bikes. Verder staat die Gemeente camping altijd vol met Campers, zo ook ik met mijn volkswagen Campertje. verleden jaar stonden er zelfs groepjes party tenten op de parkeerplaats bij de lift, niets aan de hand en die lui stonden er al een week of 2.
Groetjes
Elvis
-
Bericht
door rob-ert » za jul 19, 2003 7:28 pm
Ja ok , dat was ik ook niet van plan ;D