Op zondag 23 oktober vindt de eerste Bart Brentjens Challenge, onderdeel van de T-Mobile Tour, plaats. Een mountainbike uitdaging voor iedereen. Men kan deelnemen aan spectaculaire marathons van 80, 60 of 40 kilometer.
Iedereen rijdt met tijdsregistratie. Hierdoor krijgen ook de niet-licentiehouders de kans om zich te meten met de wedstrijdrijders. Op een viertal tussenpunten wordt de tijd geregistreerd, zodat iedereen een duidelijk overzicht krijgt over de opbouw van de marathon in vergelijking met de toppers.
De start en finish zijn in de Diepstraat in Eijsden. De trajecten lopen door het Limburgse heuvelland en de Belgische Voerstreek. Naast veel natuurschoon moeten er behoorlijk wat hoogtemeters worden overbrugd.
De trajecten zijn door Bart Brentjens persoonlijk uitgestippeld. Regelmatig traint hij in de Limburgse heuvelzone. Hij kent dan ook ieder weggetje. Om tien uur "s ochtends start iedereen gezamenlijk met de wedstrijdrijders van de 80 kilometer tocht voorop. De complete Nederlandse mountainbiketop en diverse buitenlandse kanjers zullen aan de wedstrijd deelnemen. Zowel de wedstrijdrijders als de deelnemers aan de toertochten rijden met een bike chip zodat van iedereen de tijden worden geregistreerd. Voor iedere deelnemer is er een goodybag met daarin onder meer een uniek t-shirt, een bidon en diverse andere interessante producten.
Voor meer informatie over de tocht kun je kijken op www.bartbrentjenschallenge.com.
bron: T-Mobile intranet
Zelf zal ik niet deelnemen, ondanks dat mijn werkgever hoofdsponsor is, ik moet nameijk gewoon werken die dag (nacht). Ook mijn aanhoudende knieproblemen werken niet echt mee...
1ste Bart Brentjens Challenge
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:221
- Lid geworden op:vr jun 10, 2005 7:44 pm
-
- Berichten:59
- Lid geworden op:do okt 28, 2004 5:42 am
- Locatie:Mestreech
- Contacteer:
Re:1ste Bart Brentjens Challenge
Ik ben er bij! heb de route nu twee keer (bijna)helemaal verkend ,moet zeggen als het droog blijft zullen de eerste om de 3uur rijden! het zwaarste is na Camerig richten voerstreek route,het eerste deel is vrijwel buitenblad en flink door rijden (als het niet te nat is) bij nattigheid is het eerste deel ondanks de 650H/M ook zwaar...