Wedstrijd Landgraaf afgelast dankzij KNWU

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bionicman
Wedstrijd Landgraaf afgelast dankzij KNWU

Bericht door bionicman » wo sep 28, 2005 11:22 am

Helaas moeten we als vereniging bekendmaken dat onze westrijd voor mtb en cyclecross van de Rob Akkermanscup niet doorgaat.
Reden is dat na verwoede pogingen van onze kant en van de wedstrijdcommissie van de Rob Akkermanscup de consul en keurder van de parcoursen,dhr W Schreurs de bekende afdaling te gevaarlijk acht. Wij als vereniging zijn hier zeer zeker niet blij mee.
Na 4 jaar deze afdaling in het parcours en in de OPENBARE MOUNTAINBIKRROUTE te hebben vinden wij het absurd dat deze nu er uit moet worden genomen,het parcours is niet meer sluitend te maken zonder deze afdaling. Er blijft dan een parcours over dat wij niet "mountainbike"-waardig achten. De reden van afkeuring moet gezocht worden in een enkele huilebalk die vorig jaar stennis gemaakt heeft over de afdaling.
Mag je je wel mountainbiker noemen als je deze afdaling als wedstrijdrijder niet afrijd terwijl in elke willekeurige toertocht in de ardennen de afdalingen moeilijker zijn! Dat de KNWU ons parcours afkeurd geeft ons te denken hoe men bij de KNWU met mountainbiken bezig is.
Een zwarte dag voor al die deelnemers die elk jaar met veel plezier hun wedstrijd bij ons gereden hebben. In 1992 was hier zelfs nog een wereldbeker wedstrijd op ongeveer hetzelfde parcours!
KNWU BEDANKT!
Mountainbikeclub Discovery

Steelboy
Contacteer:

Re:Wedstrijd Landgraaf afgelast dankzij KNWU

Bericht door Steelboy » wo sep 28, 2005 11:48 am

Als ik me het parcours van 92 herinner kan ik geen stuk bedenken wat ik destijds niet had durven rijden of wat te gevaarlijk zou zijn. Dikke BS dus van de KNWU...

Nederland moet eens af van "het is te gevaarlijk".. het is namelijk helemaal niet te gevaarlijk, maar men neemt teveel risico... En wat moet je dan als Nederlander? Rondjes om het voetbalveld rijden en bij de eerste beste wedstrijd in het buitenland (Spa-Francorchamps) 10 kleuren stront in je broek scheiten omdat je nog nooit zoveel en zosteile afdalingen meegemaakt hebt... kom op zeg!

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » wo sep 28, 2005 8:20 pm

tja,as ik soms wedstrijden zie denk ik ook dat de bonden bij het woord mountainbike meteen denken richting cyclo-cross :-X want als je zoals sven nys belgisch kampioen kan worden op relatief dunne banden en een starre voorvork(niet dat ik het erg vind dat HIJ wint maar wel de manier waarop) dan heb ik mijn twijfels of je het nog wel een mtb-wedstrijd kan noemen ::)
gelukig zijn er nog omlopen zoals houffalize das tenminste MTB.
Trouwens komend weekend is het BK DH in neupré :P georganiseerd door de belgische bond,alleen,nergens info te vinden, zelfs niemand in het dh-circuit(lenssen en co)weten waar dit parcours ligt,of er uberhaupt wel een ligt,maar ja :?

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo okt 09, 2005 9:56 pm

Toen ik in "92 meedeed in de open klasse van de wereldbeker in Landgraaf kon ik alles rijden. Let wel, toen nog volledig ongeveerd dus met een starre sjaak en een loeizware fiets. Tegenwoordig rijdt een beetje wedstrijdrijder met een fiets die minimaal 5 kilo lichter is en vaak behalve voorvering ook nog eens achtervering heeft. Daarnaast zijn de remmen zoveel beter dan 13 jaar terug....

Tsja, de KNWU............ Mensen die me kennen weten wat ik van ze vind.

TBB

walter

Bericht door walter » ma okt 10, 2005 5:19 pm

Bram, ik ken je nauwelijks, maar ik snap je helemaal.
Toch ben ik de knwu dankbaar.
Dankzij dat stelletje sigarenpaffende ouwe sokken ben ik jaren geleden gestopt met wedstrijdjes, en begonnen met genieten.
Voor de knwu staat toch alles in dienst vd racefiets, mtb"en is een tijdsverdrijf voor wielrenners in de winter.
Hoed u voor de ijsmutsen.

Oz

Bericht door Oz » wo mei 10, 2006 11:20 pm

Och; 't is weer zoveer. Een of andere prutser die niets van ATB afweet en een veredelde molshoop ziet schiet in de stress en roept dat het gevaarlijk is. ATB-wedstrijden zouden weer moeilijk moeten worden; de echt snelle én vooral behendige mannen onderscheiden zich dan van de mannen die alleen maar verschrikkelijk hard kunnen trappen. Citaat (paar jaar terug) van een lokale wedstrijdrijder hier "je mag niet inhalen in bochten"...............

Feit is dat de KNWU steeds minder (geen!) toegevoegde waarde heeft buiten het publiceren van een race-(!)kalender op de web-site.

Niets van aantrekken dus. Ze begrepen het niet, ze begrijpen het niet én ze zullen het niet gaan begrijpen.

Exar

Bericht door Exar » do mei 11, 2006 9:40 am

Leuk dat je ook weer eens komt kijken, maar dit is wel een oud topic onderhand.

Plaats reactie