EBBT 2006

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
EBBT 2006

Bericht door Gène » zo jan 22, 2006 7:37 pm

Mensen het progamma van 2006 is bekend,

Ardenne trophey
Raid de Hautes Fanges

Dit zijn enkele namen van geweldige wedstrijden die onze zuiderburen organiseren. Kijk eens op de site: [url]www.ebbt.be[url]
Het zijn wedstrijden die georganiseerd worden door enkele mountainbike clubs en ik ben al enkele jaren naar hun wedtrijden aan het gaan. Ze zijn geschikt voor mensen die de toertocht moe is. Aan de andere kant zijn niet te druk, enkel bovenstaande wedstrijden.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Z-Blocker

Bericht door Z-Blocker » za jan 28, 2006 7:05 pm

Vorig jaar was het niet mogelijk maar dit jaar zou ik graag meedoen.
De streek daar is de moeite waard.
Is dat met een groeps start of chrono?

Z.

vettigen tarzan2

Bericht door vettigen tarzan2 » ma jan 30, 2006 10:24 pm

ebbt staat voor east belgian bike trophy, het gaat dus niet om één enkele wedstrijd maar om een serie van 12. 2 van die 12 zijn duo raids waarvoor je dus met 2 moet zijn, het exacte principe ken ik niet. De Andenne trophy is de oudste marathon van België (even oud als de cristalp) en staat ieder jaar garant voor puur mtb'en (80km en 2200 hm's). Dit is voor mij toch wel de uitschieter in de ebbt serie. Hier wordt gestart in groep die ze laten vertrekken in golven. Andere xc wedstrijden in lijn zijn natuurlijk ook groepsstart.

Ik ga op een aantal wedstrijden ook van de partij zijn, dus tot dan zeker ;)

cheers
I used to be a senior member here!

Gène

Bericht door Gène » wo feb 01, 2006 5:01 pm

Nee je hoeft niet met z'n tweeen te zijn. Er is wel een duo wedstrijd opgenomen. Je rijd dan met z'n tweeen drie uur lang een rondje en welk koppel het meest rijd heeft gewonnen.

De wedstrijden zijn gewoon leuk om te rijden. De wat kleinere zijn zeker ook de moeite waard. Zo is de Raid de Haute fagnes niet echt bekend maar had afgelopen jaar een heel mooi parcours met toch zeker 500 starters aan de massa start.

De Ardenne trophey is inderdaad zo ongeveer de oudste wedstrijd met een heel goed verloop. Sinds afgelopen jaar starten ze in groepen, waardoor de files zijn terug genomen. Zo heb ik afgelopen jaar geen file gehad.

Beide parcours zijn zwaar te noemen. Beide 80km, vaak warm weer, soms modder, 2000+ positieve hoogte meters, enkele zwaare klimmen. Kortom idiaal om jezelf een keer te testen en een goede voorbereiding op andere marathons later in het jaar.

mzzl
Gene

Gène

Bericht door Gène » vr apr 14, 2006 2:09 pm

komende maandag:

Grand Halleux

wie gaat nog?

mzzl
Gene

Plaats reactie