Vrouw reeds gevonden, meer teams welkom!

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Urnyke
Contacteer:
Vrouw reeds gevonden, meer teams welkom!

Bericht door Urnyke » zo jan 30, 2005 2:54 pm

zie: http://www.atb26inch.nl/

Het parcours is een stuk beter dan vorig jaar. Zelfs een afdaling op een trap en het is een erg mooi bosgebied. Ook bij regen blijven deze naaldbossen droog.

Ik zoek dus een dame die met mij (man) de wedstrijd wilt rijden. Er zijn pas 2 gemengde teams dus altijd podium!

Een man is natuurlijk ook welkom maar ik heb deze wedstrijd nog nooit met een man gereden, dan gaat het weer meteen om de eerste plaats en dat hoefde voor mij niet zo!

Graag reageren via ernie.frieke@hetnet.nl

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Urnyke op vr mar 31, 2006 10:50 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Hubert !

Re:4 uurs estafette, gemengde teams welkom

Bericht door Hubert ! » ma jan 31, 2005 5:29 pm

Zojuist ingeschreven, wel met een andere man. Met vrouwen doe ik andere dingen dan fietsen ;)
Watch out for team Big"n Single !

michel2

Bericht door michel2 » do feb 03, 2005 10:28 am

VAST WEL,Hubert, wandelen in de bossen zeker in plaats van fietsen???

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za feb 12, 2005 11:08 pm

Helaas doen Jayron en ik dit jaar niet mee als singlespeed team (en JJ ook niet?), er schijnt een veel mooiere wedstrijd in Belgie te zijn.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » di mar 01, 2005 3:04 pm

Iemand die wat bekender is met dit parcours m.b.t. SS verzet. Veel heuvels en steile klimmen? Of vooral vlak en snel ?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mar 02, 2005 1:04 pm

vorig jaar 34-15 gereden, dat was voor mij precies goed (26" he!!), dus trek je conclusie ;)

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo mar 02, 2005 4:46 pm

Dit jaar hebben ze een ander parcours toch?
Kan iemand iets van een omschrijving geven?

Giesbro

Bericht door Giesbro » wo mar 02, 2005 7:44 pm

Schijnt een parcour in Bladel te zijn, maar niet het parcour bij de kamping van vroeger. Ik rijdt trouwens samen met mijn broer als "TEAM GIES". Niet met singelspeed daarmee doe ik de boodschappen.

Giesbro

Bericht door Giesbro » za mar 05, 2005 10:33 pm

Het parcours staat op www.26inch.nl onder parcours en plattegrond. Tot eind April, hopelijk weer zonnig zoals de laatste jaren.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di mar 08, 2005 8:07 pm

Giesbro schreef:
Ik rijdt trouwens samen met mijn broer als "TEAM GIES".

The notorious Team Gies wel te verstaan ;)

Giesbro

Bericht door Giesbro » wo mar 09, 2005 10:50 pm

Jawel, we hebben de 4-uurs estafette maar één jaar niet gereden.

jantjefox

Bericht door jantjefox » do mar 10, 2005 7:28 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
Giesbro schreef:
Ik rijdt trouwens samen met mijn broer als "TEAM GIES".

The notorious Team Gies wel te verstaan ;)
[/quote].
Yep, Team Gies, still alive and kicking. Don Leo en de Frank.
He Gies, kan ik nog wat team Gies auto stickers bestellen?
Member off the Team Gies fanclub. ;D

Giesbro

Bericht door Giesbro » wo mar 16, 2005 7:06 pm

Hoy Jan, daar moet je m"n broer over spreken, die zit alleen op mtb-sport. Maar volgens mij zijn z"n stickers op, ik krijg er ook geen voor m"n nieuwe helm ( Lazer Factory pilot full face) . Groetjes Giesbro (Leonard).

Nielz

Bericht door Nielz » wo mar 30, 2005 7:40 am

De inschrijving is inmiddels vol maar als er gemengde, jeugd en damesteams zich aanmelden geven we ze voorang.

Surf naar www.26inch.nl en geef je daarvoor op!

Ninko

Bericht door Ninko » vr apr 01, 2005 10:19 pm

JJ schreef:
vorig jaar 34-15 gereden, dat was voor mij precies goed (26" he!!), dus trek je conclusie ;)

Idd, vorig jaar kon je er goed mee vooruit komen :D :D :P

Hubert !

Bericht door Hubert ! » di apr 26, 2005 5:27 pm

Estafette was top!
Rondje was vlak, weinig hoogteverschil, weer was prachtig, organisatie was goed!
Ons team (Cloxxki en ik) is 25ste geworden van de 150 teams die meededen. We reden beide singlespeed en trokken redelijk wat bekijks! Velen herinnerden zich dat er vorig jaar ook "een paar zonder versnellingen" meededen ; )

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di apr 26, 2005 10:27 pm

Met een matige start (eerste doorkomst na 1km nog 58e, dus toen al ruim een minuut achter), toch nog opgeknokt naar 25e. Conclusie is ofwel dat Hubert een fietsgod is, ofwel dat Singlespeed stiekem sneller is.
Het was ondanks het vlakke parcours weer typisch singlespeeden : op rechte stukken balen dan je niet groter gestoken hebt, en op singletrackjes balen dat je met zo"n grote plaat zo traag voort moet ploeteren. Al met al is 13min achterstand op 4u19 natuurlijk heel weinig, zeker na een start uit het middenveld.

Aan het eind van mijn 2e rondje, voor ik overgaf aan Hubert, had ik me volgens mij even opgewerkt tot 20e ofzo, maar dat kosste wel heel veel inspanning (spinnen als een malloot en toch willen inhalen). Volgende keer toch maar een nóg) wat zwaarder verzet dan maar, als het parcours onveranderd blijft?

Volgend jaar gaan we gewoon voor de winst. Hubert stond op heel grove noppenbanden die ik alleen gebruik voor parcoursen met grindafdalingen, terwijl er team waren die met Supermoto"s nog goed rond kwamen....

Nog andere DP"ers die hun uitslag en ervarningen durven delen?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo apr 27, 2005 7:50 pm

Cloxxki schreef:
Nog andere DP"ers die hun uitslag en ervarningen durven delen?

Zeker wel,

Voor ons noordelingen de eerste keer. Zaterdag vanuit Assen richting bladel gereden, daar "s avond"s na het eten nog het parcours verkent, daar sliepen we praktisch naast. :)
in een super mooie trekkershut overnacht (zat zelfs stromend water in 8). Volgende ochtend inpakken/wegwezen (1km gereden en we mochten weer parkeren) Daar even rondgekeken, hoe het wisselen nou precies in zijn werk ging.

Ik vond de wedstrijd ontzettend goed geregeld, alleen het lusje achter de blokhut had wel de eerste ronde uit het parcours gehaald mogen worden. Verzorging was prima op orde. Voor de volgende keer de wisselzone wat ruimer op zetten en het is perfect.

Het parcours was vlak. Zoals we het in het noorden gewend zijn, prima dus, voor een wedstrijd als deze goed geschikt. Al mag er wel wat meer bospaden/singletrack in. Iets te veel fietspaden...
Ook kon je de door de organisatie geplaatste hindernissen perfect gebruiken om weg te rijden bij iemand. Parcours was qua lengte precies lang genoeg.

De wedstrijd opzet was voor ons helemaal nieuw. Dus het was afwachten hoe de wissels zouden gaan en of het wachten je op zou breken. Dat bleek allemaal goed te verlopen. En we hebben uiteindelijk een hele constante wedstrijd kunnen rijden, na de eerste ronde welke Legion verreden heeft zijn we in blokken van 2 rondes gaan rijden, iets wat in de praktijk goed beviel. Na 3.57u toen ik mijn laatste blok reed, mocht Legion nog een rondje wat hij niet meer had verwacht..;)

Uiteindelijk 69/150 geworden, gestart 133e. Voor een eerste keer, waren wij tevreden.

Rinse Appelstroop

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr apr 29, 2005 3:34 pm

Rinse Appelstroop schreef:
Na 3.57u toen ik mijn laatste blok reed, mocht Legion nog een rondje wat hij niet meer had verwacht..;)

Jaaaa, dat was echt heel grappig :"(
Ik vond trouwens dat de finish op het rechte stuk had moeten zijn naar dat festival, niet naast die blokhut waar het veel te krap was voor een degelijke eindsprint. (maakte voor mij niet uit, ik finishte niet bij een groepje). Voor de rest een ok rondje niets speciaals, maar er reden wel erg veel mensen wat langzaam over die singletracks ook de kerels voorin... Die mislukte dirtjumps waar je over moest halverwege waren m.i. niet erg geslaagd, vooral dat eerste stukje liep gewoon niet. En wij gaan volgend jaar uiteraard ook voor de winst, want zo zijn we.

Liwald

Bericht door Liwald » zo feb 05, 2006 8:01 am

ondanks alle gezelligheid moet ik dit jaar passen ga naar oldenzaal die is dat weekend ook. precies dezelfde dag ook nog he. dat de organisatie in oldenzaal daar eigenlijk geen rekening mee heeft gehouden. :o :o

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma feb 06, 2006 7:19 pm

Liwald schreef:ondanks alle gezelligheid moet ik dit jaar passen ga naar oldenzaal die is dat weekend ook. precies dezelfde dag ook nog he. dat de organisatie in oldenzaal daar eigenlijk geen rekening mee heeft gehouden. :o :o
Of andersom, vermoed dat het eerder andersom zal zijn. Knwu moet volgens mij de data al heel vroeg weten.

Rinse
Whoop Whoop!

Plaats reactie