eerste wedstrijd

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
flits
eerste wedstrijd

Bericht door flits » wo nov 12, 2003 1:57 pm

Na een tijdje mijn trainingsrondjes en tourtochtjes gereden te hebben wil ik toch wel eens graag een wedstrijdje rijden. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb hoe er het daar aan toe gaat... Is er een klasse waar iedere idioot (zonder licentie) kan opstappen? Licentie kopen is op zich geen probleem maar ik heb geen zin om in een één of andere profronde terecht te komen...

Flits

FREAKaZOID
Contacteer:

Re:eerste wedstrijd

Bericht door FREAKaZOID » wo nov 12, 2003 5:00 pm

Er is bij de meeste wedstrdijden een fun klasse, hier heb je geen licentie voor nodig. Vaak kun je voor inschrijven of het nog op "de"dag zelf doen. Of je wat presteert moet je afwachten, de een is snel de ander verre van dat. Leuk is het wel

The Flying V

Bericht door The Flying V » wo nov 12, 2003 10:14 pm

En een beetje doorzettingsvermogen heb je nodig.

V.

flits

Bericht door flits » vr nov 14, 2003 7:55 am

Mooi, ik kom zeker een keer rijden!! Is er een funklasse bij de meeste van de wedstrijden die in de kalender staan?? Gewoon ééntje eruit pikken dus en rijden...

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr nov 14, 2003 10:24 am

Wat je t beste ff kan doen is: kijken wanneer je wilt rijden. Dan naar de website gaan waaar je je in kan schrijven, meestal word er wel een link gegeven. Kun je meteen zien hoe laat de fun-klasse moet rijden (meestal vroeg) en dan inschrijven. Als je je vooraf inschrijft heb je een mooiere startplaats, en hoef je niet helemaal achteraan te starten :)

The Flying V

Bericht door The Flying V » vr nov 14, 2003 9:22 pm

www.mtb-sport.nl, handig!

V.

Spook-E

Bericht door Spook-E » za nov 15, 2003 8:56 pm

FREAKaZOID schreef: Als je je vooraf inschrijft heb je een mooiere startplaats, en hoef je niet helemaal achteraan te starten :)

Dat is (helaas) niet altijd zo. Funklasse blijft voor sommige organisaties een beetje een ondergewaardeerde klasse. Het is mij regelmatig overkomen vorig jaar dat ineens het startschot viel terwijl je stond te wachten op de opstelling.....

The Flying V

Bericht door The Flying V » za nov 15, 2003 10:42 pm

Spook-E schreef:
Dat is (helaas) niet altijd zo. Funklasse blijft voor sommige organisaties een beetje een ondergewaardeerde klasse. Het is mij regelmatig overkomen vorig jaar dat ineens het startschot viel terwijl je stond te wachten op de opstelling.....

Klopt. En daar kan je jezelf toch zo de $%$%$^$^@$#@ aan ergeren.

V.

<OO>

Bericht door <OO> » ma nov 17, 2003 4:48 pm

Probeer in je eerste wedstrijd ergens achteraan te starten... Zo hinder je de anderen niet en voel je jezelf ook minder opgejaagd... Zo een start lijkt wel een op hol geslagen kudde wilde buffels...

flits

Bericht door flits » wo nov 19, 2003 9:34 am

Bedankt, ik ben heel benieuwd of ik een beetje mee kan komen...

themaniac

Bericht door themaniac » ma nov 24, 2003 11:39 am

zijn er leeftijdseisen aan die funklasses? Kost ongeveer 10 euro of zo om mee te mogen doen?

Plaats reactie