mtb routes Stavelot en omgeving, België
Moderator:Beheerders
welke vaste route mag ik in de directe omgeving van Stavelot niet overslaan?
(ik zit in stavelot van 2 tot en met 9mei)
(ik zit in stavelot van 2 tot en met 9mei)
Re:mtb routes Stavelot en omgeving, België
Vaste routes weet ik niet.
Heb nog wel een kaartje met zelf gereden routes in de buurt incl hoogtemeters (met GPS).
Kan ik wel evt. naar je toesturen. Stukje Coo en Malmedy krijg je erbij.
Ook heb ik een gescande route die ooit in de O2 bikers heeft gestaan.
C.
Heb nog wel een kaartje met zelf gereden routes in de buurt incl hoogtemeters (met GPS).
C.
Kaartje kopen en zelf het bos in gaan. Er is genoeg te beleven. Stavelot, Trois-Pont, Vielsalm.
Trois Ponts en Vielsalm hebben een aantal routes, beetje tam en veel asfalt.
Bij Coo is 1 off. route. De andere is gesloten, landeigenaar deed moeilijk, bijzonder onprettig persoon, vast goed fout geweest in de oorlog. Geen prettige herinneringen aan dit heerschap.
Er is ook een mooie illegale route (wit), zelfde probleem, gaat over mijnheer z"n "stukje" grond.
Trois Ponts en Vielsalm hebben een aantal routes, beetje tam en veel asfalt.
Bij Coo is 1 off. route. De andere is gesloten, landeigenaar deed moeilijk, bijzonder onprettig persoon, vast goed fout geweest in de oorlog. Geen prettige herinneringen aan dit heerschap.
Er is ook een mooie illegale route (wit), zelfde probleem, gaat over mijnheer z"n "stukje" grond.
-
- Forumbeheerder
is toch ook niet zover van theux?
rij naar t kasteel, vandaar vertekt een toer van 38 en 57 km.
Heb die 38 s gedaan omdat ik ni optijd uit mn bed geraakte voor de 53. Was wel goed. Passeert langs afwisselend landschap, ondergrond en technische stukken, is stevig zonder echt zwaar te zijn.
rij naar t kasteel, vandaar vertekt een toer van 38 en 57 km.
Heb die 38 s gedaan omdat ik ni optijd uit mn bed geraakte voor de 53. Was wel goed. Passeert langs afwisselend landschap, ondergrond en technische stukken, is stevig zonder echt zwaar te zijn.
coccobill schreef:
Vaste routes weet ik niet.
C.
kaartje ontvang ik graag. helaas geen gps
Als je in Stavelot de helling naar boven crosst (die helling waar de remmen van de camions al eens dienst durven weigeren) vindt je, wanneer je bijna boven bent, een wegje naar rechts. Als je daarin invliegt en dan een het eerste singletrackje naar rechts neemt heb je een leuk afdalinkje om je dag af te sluiten. Voor de rest zijn er redlijk wat leuke singletracks, maar om die terug te vinden moet ik ne copain van me in een enveloppe steken en je toesturen. ;D
Als je toch in de buurt van Malmedy bent kan je net zo goed de Tro Marets opsporen (riviertje) zeer leuke en technische afdaling. Als je helemaal boven begint (op het plateau) heb je afwisselend knuppelpaden, root-sections, rotsen, af en toe ne toerist,.... Zeer veel fun bij droog weer. het enige dat ik je kan vertellen is dat de afdaling stopt in een haarspeldbocht op de baan tussen Malmedy en Xhoffraix.
Have Fun.
Als je toch in de buurt van Malmedy bent kan je net zo goed de Tro Marets opsporen (riviertje) zeer leuke en technische afdaling. Als je helemaal boven begint (op het plateau) heb je afwisselend knuppelpaden, root-sections, rotsen, af en toe ne toerist,.... Zeer veel fun bij droog weer. het enige dat ik je kan vertellen is dat de afdaling stopt in een haarspeldbocht op de baan tussen Malmedy en Xhoffraix.
Have Fun.
goed zoeken dus.
ik heb er zin in!
ik heb er zin in!
Roadbook van Coo welke in een o2bikers heeft gestaan is de moeite. 33km en 1000hm.
De witte, niet legaal uitgezette, mtb route van Coo is de moeite waard.
De afdaling vanaf de uitkijktoren boven Trois Ponts naar het dorp is leuk, helling is in het tweede deel ruim 35%.
De witte, niet legaal uitgezette, mtb route van Coo is de moeite waard.
De afdaling vanaf de uitkijktoren boven Trois Ponts naar het dorp is leuk, helling is in het tweede deel ruim 35%.
Vandaag ook rode route 3 gaan rijden in Malmedy. Ik vond het echt super mooie rit.
IN het begin veel asfalt, maar dit wordt na één derde ruimschoots goed gemaakt.
Mooie beklimmingen en heerlijke afdalingen.
Onderweg enkele riviertjes tegengekomen die ook gerkuist moeten worden, al dan niet over een brug.

Hier kom ik zeker nog eens terug.
Een ruim verslag met vele foto's staan op onze website
http://www.mtb-freak.be
IN het begin veel asfalt, maar dit wordt na één derde ruimschoots goed gemaakt.
Mooie beklimmingen en heerlijke afdalingen.
Onderweg enkele riviertjes tegengekomen die ook gerkuist moeten worden, al dan niet over een brug.

Hier kom ik zeker nog eens terug.
Een ruim verslag met vele foto's staan op onze website
http://www.mtb-freak.be