Heb even een vraagske.... vandaag voor de 2° maal naar de Edegemse Bergskes geweest (maandagavond was de eerste keer) en het bevalt er me wel, ik denk wel dat ik daar veel kan oefenen en bijleren.
Maar er was 1 irritant probleem: er waren 4 gasten met quad"s aan het racen. Dan bedoel ik niet rustig rondtoeren en wat techniek oefenen ofzo, maar echt voluit gas en scheuren maar! >:(
Nu vond ik dit eigenlijk een ronduit gevaarlijke situatie. Met al het opvliegend stof dat ze maakten, de hoge snelheden.... dan is een ongeval snel gebeurd als je met je MTB ergens een kruisend pad langskomt.
Wat mij ook opviel was dat ze zich niet tot 1 plaats beperkten, want dat zou je die nog kunnen vermijden. Ze leken ons echt wel te volgen bij momenten en weg te pesten door rakelings langs te scheuren.
Nu vraag ik mij af wat de "anciens" van dit terrein hiervan denken, ervaring mee hebben of ertegen doen?
Ik lees op veel MTB-review sites dat gemotoriseerde voertuigen niet toegelaten zijn. Bij het huiswaarts rijden zal ik idd aan de ingang langs de kant van het containerpark van Edegem ook effectief een bord staan dat het terrein verboden is voor "paarden en gemotoriseerd verkeer"
Hoe wordt hiertegen opgetreden? ???
De enkele motocrossers die ik ben tegen gekomen stoorden mij niet, omdat zij ook rustig waren en hun beurt afwachten als je met je MTB met een klim bezig bent.
Maar die roekeloze idioten op hun quad"s, die zijn echt gevaarlijk en verstoren echt wel een deel van de fun!
Edegemse Bergskes: Quad"s
Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.
Moderator:Beheerders
Plaats reactie
1 bericht •Pagina 1 van 1
Ga naar
- Algemeen
- ↳ Dirty Pages Café
- ↳ Showroom
- ↳ Nieuwsberichten reacties
- ↳ Kona LTD team
- ↳ Bastards of Gravity
- Mountainbiking
- ↳ Cross country / Marathon