Verbod van PWN op MTB in Schoorl, dat kan toch niet???
Moderator:Beheerders
Via de site www.schoorl.tk kwam ik bij een ingezonden brief met de reactie met een verbod dat waterleidingbedrijf PWN uit wil vaardigen in het duingebied van Schoorl.
Komt er in het kort op neer dat je enkel op maandag t/m zaterdag van zonsopgang tot 10:30 gebruik mag maken van de routes en op andere tijden een boete riskeert!
Wat vinden DP-ers hier nu van???
Het is toch te gek voor woorden???
Komt er in het kort op neer dat je enkel op maandag t/m zaterdag van zonsopgang tot 10:30 gebruik mag maken van de routes en op andere tijden een boete riskeert!
Wat vinden DP-ers hier nu van???
Het is toch te gek voor woorden???
Re:Verbod van PWN op MTB in Schoorl, dat kan toch niet???
Het gedrag van een aantal "bikers" is te gek voor woorden.
De genomen maatregelen alleen een logisch gevolg :"(
De genomen maatregelen alleen een logisch gevolg :"(
Cubeman heeft het gelukkig verkeert begrepen!
Het verbod gaat niet over de vaste MTB-route Schoorl maar om een stuk duingebied even verderop.
Ik maakte me al ongerust!
Het verbod gaat niet over de vaste MTB-route Schoorl maar om een stuk duingebied even verderop.
Ik maakte me al ongerust!
Cubeman schreef:
maar om een stuk duingebied even verderop.
...met net zo veel potentie als het gebied waar de Schoorl-route ligt! Bedenk wat je mist, man!
Exar schreef:
[Cubeman schreef:
maar om een stuk duingebied even verderop.
...met net zo veel potentie als het gebied waar de Schoorl-route ligt! Bedenk wat je mist, man!
understatement!!!!
met minstens zoveel potentie als Schoorl!!!
Het betreft het gebied ten zuiden van Bergen/Bergen aan Zee t/m Heemskerk oid (de zuidelijke kennemerduinen blijven wel open).
Dit is een gigantisch groot gebied met enorm veel mogelijkheden en een zeer gevarieerd terrein; bossen met singletracks afgewisseld met duinen en straffe klimmetjes.
Die regeling slaat nergens op, wie ow wie kan er nu voor 10:30, in de winter betekent dit dus dat je 1,5 uur de tijd hebt om daar te biken......
Maar ik vraag mij af of het zo"n vaart zal lopen met die boetes, ik heb een paar maanden geleden 2 boswachters gesproken die het een bout regeling vonden en zoiets hadden van: Die "overlast" valt reuze mee en die tijden slaan echt nergens op en zijn zonder enig fatsoenlijk overleg besloten"
Dus ik moet nog zien of de soep net zo heet word gegeten als ze word opgediend.
dusssss©
Ik denk dat ik daar maar eens moest gaan kijken als het echt zo bruut is!
En aangezien een boete me weinig tot niks doet denk ik dat dit na 1 januari gaat worden.
Hoe groot zal nu werkelijk het risico op een boete zijn???
Ik heb wel een officieele klach ingedient bij PWN, maar daar waren ze niet echt gevoelig voor:)
Kreeg een juridisch praatje dat het afgekaart is met de officier van justitie en dat er hard opgetreden gaat worden tegen bikers die de regel aan hun spd-schoen lappen!
Ik zou zeggen "laat maar komen"
Ik heb daar in de buurt nog nooit een boswachter tegen mogen komen!
Zal dus idd wel los lopen!
En aangezien een boete me weinig tot niks doet denk ik dat dit na 1 januari gaat worden.
Hoe groot zal nu werkelijk het risico op een boete zijn???
Ik heb wel een officieele klach ingedient bij PWN, maar daar waren ze niet echt gevoelig voor:)
Kreeg een juridisch praatje dat het afgekaart is met de officier van justitie en dat er hard opgetreden gaat worden tegen bikers die de regel aan hun spd-schoen lappen!
Ik zou zeggen "laat maar komen"
Ik heb daar in de buurt nog nooit een boswachter tegen mogen komen!
Zal dus idd wel los lopen!
Boete is 28 euri als je een toegangskaart hebt, heb je deze niet dan valt hij waarschijnlijk wat hoger uit.
Tip: leer een vals adres uit je hoofd en schrijf dit ook op je PWN jaarkaart (zorg wel dat postkode en huisnr. korresponderen)
dusssss©
Tip: leer een vals adres uit je hoofd en schrijf dit ook op je PWN jaarkaart (zorg wel dat postkode en huisnr. korresponderen)
dusssss©
Ohhh, dat valt me 100% mee!
Het is dus ongeveer net zo duur als te hard rijden met de auto:)
Kan niet zeggen dat ik ooit gestopt ben met te hard rijden ondanks de boete"s!
Het is dus ongeveer net zo duur als te hard rijden met de auto:)
Kan niet zeggen dat ik ooit gestopt ben met te hard rijden ondanks de boete"s!
-
PWN is altijd goed gegaan, ik heb er jaren gebiked toen de route van Schoorl er nog niet was.
De boswachter kende ons en had er totaal geen probs mee. Als je maar geen sporen achterlaat [dus niet slippen] en je eigen rotzooi meeneemt, wandelaars netjes groet, feitelijk je als een normaal iemand gedraagd.
Met het massatoerisme op de route aldaar is het hennig misgegaan.
Kan me de wantoestanden echt wel voor de geest halen.
Jammer dat men kiest voor het inperken van de privileges van de ATB-er, echter dit is voor mij gelijk een teken aan de wand [gezien MIJN ervaringen aldaar] wat er echt aan de hand is. Men heeft daar zeker 10 jaar ongestoord kunnen biken, en ik ben ervan overtuigd dat de mannen van Schoorl.tk NIET hebben bijgedragen aan dit verbod.
De beste optie is volgens mij 2000 euro investeren voor een bos paaltjes ala routebeschrijving en de lange lus aldaar per direct als legaal te bombarderen. Dan heb je daar een ATB walhalla, maar gelijk wel een bedreiging dat de route binnen 2 jr er net zo verneukt bijligt als Schoorl.
E
De boswachter kende ons en had er totaal geen probs mee. Als je maar geen sporen achterlaat [dus niet slippen] en je eigen rotzooi meeneemt, wandelaars netjes groet, feitelijk je als een normaal iemand gedraagd.
Jammer dat men kiest voor het inperken van de privileges van de ATB-er, echter dit is voor mij gelijk een teken aan de wand [gezien MIJN ervaringen aldaar] wat er echt aan de hand is. Men heeft daar zeker 10 jaar ongestoord kunnen biken, en ik ben ervan overtuigd dat de mannen van Schoorl.tk NIET hebben bijgedragen aan dit verbod.
De beste optie is volgens mij 2000 euro investeren voor een bos paaltjes ala routebeschrijving en de lange lus aldaar per direct als legaal te bombarderen. Dan heb je daar een ATB walhalla, maar gelijk wel een bedreiging dat de route binnen 2 jr er net zo verneukt bijligt als Schoorl.
E
BOMBPROOF erik schreef:
PWN is altijd goed gegaan, ik heb er jaren gebiked toen de route van Schoorl er nog niet was.
E
er word aan gewerkt
dusssss©
Hey over welk stuk gaat het nou? Bedoelen jullie nou dat stuk rond Bakkum?Dat ligt namelijk tussen Heemskerk en Egmond,en daar mocht je volgens mij toch nooit mtb-en?
Je mocht daar toch alleen maar over het fietspad fietsen,maar goed ik heb daar afgelopen zomer nog wel een paar boswachters gezien maar die waren nou niet zo indrukwekkend.
Als ze daar mtb-ers willen gaan bekeuren zullen ze wel wat fitterre boswachters moeten zetten,of van die smurfen met die rood/blaauw gestreepte off the roads.
Gretz Roadkill
Je mocht daar toch alleen maar over het fietspad fietsen,maar goed ik heb daar afgelopen zomer nog wel een paar boswachters gezien maar die waren nou niet zo indrukwekkend.
Als ze daar mtb-ers willen gaan bekeuren zullen ze wel wat fitterre boswachters moeten zetten,of van die smurfen met die rood/blaauw gestreepte off the roads.
Gretz Roadkill
roadkill schreef:
Hey over welk stuk gaat het nou? Bedoelen jullie nou dat stuk rond Bakkum?Dat ligt namelijk tussen Heemskerk en Egmond,en daar mocht je volgens mij toch nooit mtb-en?
Gretz Roadkill
dat gebied idd, daar heerste een soort gedoogbeleid, nu dus niet meer.
dusssss©