Biken in Noordwijk
Moderator:Beheerders
Woh! SanderB1 heeft ook de electronische snelweg ontdekt...

-
Re:Biken in Noordwijk
was er ff geweest maar het 1e deel is wel erg zanderig ::)
maar het ging alleen om de km"s dus maar het 2e deel 8x gedaan
maar het ging alleen om de km"s dus maar het 2e deel 8x gedaan
A.s. woensdag is er een opknapbeurt op het eerste stuk, vanaf een uur of zes ik laat meer weten als eea bekend is meer vrijwilligers zijn zeker welkom, neem wel even je schep en harkje mee
Zoals Psychopater hierboven al vermeldde, morgen vanaf zeven uur op de grote parkeerplaats, Bijhouden van het ATB parcours te Noordwijk.
Neem een snoeischaar, hard, vork of schep mee en het gaat helemaal lukken.
Mocht je op de parkeerplaats staan en niemand zien oid, geef ff een belletje
06 18 31 01 74
Hubert
Neem een snoeischaar, hard, vork of schep mee en het gaat helemaal lukken.
Mocht je op de parkeerplaats staan en niemand zien oid, geef ff een belletje
06 18 31 01 74
Hubert
ik zag een oranje fixed raceflits op het parcours vreemde vogels....

Hmm kom er wel eens vaker van die cyclocrossers tegen,maar blijft een gek gezicht,btw ga denk ik zo maar weer eens kijken op Noordwijk
-
volgens mij is via leiden de beste mogelijkheid en dan de anwb bordjes volgen naar noordwijk.
trein kaart kost zes euro voor retour.
en het vakantie tijd dus mag oooooook in de spits nu
trein kaart kost zes euro voor retour.
en het vakantie tijd dus mag oooooook in de spits nu
roadkill schreef:
Hmm kom er wel eens vaker van die cyclocrossers tegen,maar blijft een gek gezicht,btw ga denk ik zo maar weer eens kijken op Noordwijk
Nee, we hebben het hier over echte racefietsen, dus met raceremmen en 53 : 16, geen CXers !
voorracerem
remmen zijn niet echt nodig in noordwijk gezien die zandbakken die er liggen voor noodgevallen
remmen zijn niet echt nodig in noordwijk gezien die zandbakken die er liggen voor noodgevallen
PSYCHOPATER schreef:
voorracerem
Brede, of grote zo u wilt, banden zijn wel echt nodig !
echte reetfietsen ??? of hele stoere SS mannen op 53x16..dan heb je wel een lichtfietsje en brede banden nodig..Hubert ! schreef:
[roadkill schreef:
Nee, we hebben het hier over echte racefietsen, dus met raceremmen en 53 : 16, geen CXers !

Krizz schreef:
[echte reetfietsen ??? of hele stoere SS mannen op 53x16..dan heb je wel een lichtfietsje en brede banden nodig..Hubert ! schreef:
[roadkill schreef:
Nee, we hebben het hier over echte racefietsen, dus met raceremmen en 53 : 16, geen CXers !![]()
Banden zijn 37 mm breed en fiets weegt rond de 10 kg schat ik ...........
10 kg voor een Single Speed???... vandaar dat je hier en daar moest lopen in Zoetermeer. :P :P
Maar al eens 53-16 geprobeert in Noordwijk??
Krizz schreef:
10 kg voor een Single Speed???... vandaar dat je hier en daar moest lopen in Zoetermeer. :P :P
Ik schat het gewicht van mijn stalen fixie op ong. 10 kg. Met m"n 29er met 32:17 hoef ik in Z"meer nergens af te stappen.
De enige keer dat ik met 53:16 in Noordwijk reed was tijdens onderhoud van het parcours en ik kan je vertellen: het was niet je-van-het

Neem de trein naar Leiden Centraal.
Vanaf leiden ong. 6 km naar Katwijk Boulevard.
Schiet dan het duinfietspad in naar Noordwijk (ong. 3 km).
Rijd dan over de twee boulevards en schiet wederom het duinpad in richting Zandvoort.
Na ong. 5 km moet je ff opletten want dan kom je in het parcour terecht en wel in het verbindingsgedeelte over het duinpad waar je nu op rijdt.
Volg dan het minibordje (loep meenemen) naar rechts en na 500 mtr.
schiet je het bos (2e gedeelte van de route). Dit is zeer goed aangegeven.
Aan het einde van dit deel moet over het asfalt ong. 4 km terugfietsen over het fietspad en passeer je vanzelf het begin van de route (1e deel). Let goed op want je hebt het zo gemist.
Je kan op: http://www.xs4all.nl/~wkoppers/noordbik ... cours.html
het parcourplaatje vergroten en op de spots de foto"s bekijken.
Hier staat ook de start en het einde op.
Let op: er is geen afspuit en douche gelegenheid,
dus als je terug per trein moet................succes.
Misschien kan je beter een camping in Noordwijkerhout boeken en dan kan je lekker douche etc.
.
......................................................................................................................
Parcour info Locatie: Duin- en dennengebied ten noorden van Noordwijk
Lengte: 4 Km onverhard - totale ronde incl. fietspad 11 Km
Eigenschappen: Voornamelijk single tracks over zowel duin- en bosgebied
Informatie: De Noordbikers: tel. 071-3616286 of Kees" Fietsshop:
tel. 071-3620347
......................................................................................................................................................
Vanaf leiden ong. 6 km naar Katwijk Boulevard.
Schiet dan het duinfietspad in naar Noordwijk (ong. 3 km).
Rijd dan over de twee boulevards en schiet wederom het duinpad in richting Zandvoort.
Na ong. 5 km moet je ff opletten want dan kom je in het parcour terecht en wel in het verbindingsgedeelte over het duinpad waar je nu op rijdt.
Volg dan het minibordje (loep meenemen) naar rechts en na 500 mtr.
schiet je het bos (2e gedeelte van de route). Dit is zeer goed aangegeven.
Aan het einde van dit deel moet over het asfalt ong. 4 km terugfietsen over het fietspad en passeer je vanzelf het begin van de route (1e deel). Let goed op want je hebt het zo gemist.
Je kan op: http://www.xs4all.nl/~wkoppers/noordbik ... cours.html
het parcourplaatje vergroten en op de spots de foto"s bekijken.
Hier staat ook de start en het einde op.
Let op: er is geen afspuit en douche gelegenheid,
dus als je terug per trein moet................succes.
Misschien kan je beter een camping in Noordwijkerhout boeken en dan kan je lekker douche etc.
.
......................................................................................................................
Parcour info Locatie: Duin- en dennengebied ten noorden van Noordwijk
Lengte: 4 Km onverhard - totale ronde incl. fietspad 11 Km
Eigenschappen: Voornamelijk single tracks over zowel duin- en bosgebied
tel. 071-3620347
......................................................................................................................................................
Simpie schreef:
tel. 071-3620347
Informatie gaat al een tijdje via Profile Warmerdam Voorhout, tel. 0252-212090. Van welke site had je deze info als ik vragen mag ?
Krizz schreef:
Zo verdwaald Krizz??? ;D ;D ;D Btw die 10 kilo haalt die Santos van jou echt niet....
boven of onder de 10 kilo??? moet er wel onder te krijgen zijn dacht ik maar das een ander deel van het forum, gaat het over die witte 02 met sigarenband? die rijdt hubert er nog wel een keertje vanaf als het zo doorgaat
lekker veel regen dan wordt het weer een beetje rijdbaar op het parcours, en met een beetje mazzel groeit er straks weer gras op sommige stukjes
lekker veel regen dan wordt het weer een beetje rijdbaar op het parcours, en met een beetje mazzel groeit er straks weer gras op sommige stukjes