Oirschot

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DeKerfs
Oirschot

Bericht door DeKerfs » vr dec 26, 2003 9:30 pm

Goed, 2de Kerstdag... fietsen. Liefst gisteren ook, maar jah... familie vind dat niet zo geslaagd.

Vanuit Boxtel binnendoor naar het startpunt in Oirschot (je kan ook starten vanuit Oostel- en Middelbeers). Helaas is de weg er na toe van ons uit niet echt denderend. advies voor ons: doorduwen dus zodat je eerder op de leukere paden komt. De route begint met redelijk brede paden. In het begin was ik bang dat heel de route zo zou zijn, maar gelukkig kwam daar al snel een einde aan toen zich de eerste singletrack aan diende.

De route doet me erg denken aan de vaste routes van de omgeving Eersel, Luyksgestel, Bladel e.d. Het bos is niet spectaculair, maar de mensen die het parcours aan hebben gelegt hebben alles gebruikt wat er te vinden is. Das op zich een pluim waard. Af en toe wel wat leuke technische stukjes, maar niets overdreven zwaar oid.

Net voor/na/onder/naast Middel- of Oostelbeers (dunno) ligt er een raar knooppunt. Gelukkig reden we daar wel goed, maar t was ff opletten met de pijlen.

Alles is momenteel goed te berijden en ik kijk al uit na de gesteldheid als er flink gereden is. De singletracks zullen dan goed ingereden zijn, met wat kuipbochtjes e.d. waardoor alles op een flink tempo te beuken is. Vandaag niet al te hard aan de gang geweest; alles is echter wel met nauwelijks schakelen te rijden. Vóór alleen het buitenblad en achter hooguit 1x schakelen per 10km. Althans, zo gaat dat bij mij.

Al met al een nette toer waar men goed gebruik heeft gemaakt van datgeen het gebied te bieden heeft (wat niet gruwlelijk veel is, maar OK). Route bestaat uit twee lussen (al is een echte scheiding niet echt te vinden) van beide ong. 20 km (De Beerzen-route en de Oirschot-route).

Totaal vandaag ruim 75+ km gereden met een gematigd tempo, wat ik niet slecht vond gezien de gesteldheid van mn conditie en het nog opborrelende kerstmaal van gisteren.

Meer info via /www.pedaleur-oirschot.nl

JB

Cubeman

Re:Oirschot

Bericht door Cubeman » za dec 27, 2003 7:30 pm

Als ik dit zo lees is het eerste woord dat in me op komt het woord saai! ??? ???

Het klinkt in ieder geval wel erg saai, maar was het dat ook???

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za dec 27, 2003 7:39 pm

Cubeman schreef:
Als ik dit zo lees is het eerste woord dat in me op komt het woord saai! ??? ???

Het klinkt in ieder geval wel erg saai, maar was het dat ook???

Ligt er aan wat jij onder saai verstaat. Nee, het is niet het meest spectaculaire parcours wat er is, maar hier in de buurt is niet veel anders. En omdat wij vaak naar de routes hier in de buurt fietsen, is het aantal kilometers wel weer interessant, maar das voor iedereen verschillend.

Als je van pedaalduwen houdt (verstand op nul en ketting naar rechts dus...), kan je daar je lol op.

Misschien morgen op herhaling als het weer wat mee werkt. Ver weg gaan zie ik morgen niet zo zitten, dus dan maar iets in de buurt. Daarbij meteen een andere aanlooproute uitproberen die we zojuist hebben zitten uitdokteren....

Ant

Bericht door Ant » za jan 10, 2004 6:29 pm

ik ga morgen de route eens proberen, maar heb maar tijd voor een van de 2 lussen :? Welke is het leukst,uitdagendst?

loonnaarwerken

Bericht door loonnaarwerken » zo jan 11, 2004 12:42 am

De lus bij oirschot is het leukste. Kunt het beste beginnen bij "s-heeren vijvers (ligt aan de binnendoorroute naar wintelre) Het eerste deel is wat in elkaar gekunsteld.

Ant

Bericht door Ant » wo jan 14, 2004 8:42 pm

Heb de oirschotroute gereden. Viel me niet tegen (de route, mijn fiets wel: chainsuck). Begin was inderdaad niet veel, maar later vond ik het wel leuk. Singletracks en zelf nog heuveltjes.
Wat helemaal goed was was het gebrek aan plassen. Mijn maten hadden de normale route rond Veldhoven gereden. Was een groot zwembad. Ik had wel modder maar niet veel plassen.

Ga hem dus vaker rijden....

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » ma jun 14, 2004 2:47 pm

Nu, ik heb hem zaterdag gereden.
We zijn in Oirschot begonnen en dat raad ik niemand aan. Saai tot en met, welgeteld drie heuveltjes en een vaag dichtbegroeide rechte singletrack in het bos. De rest is op rechte paden tussen de bossen door en om weilanden. Veel asfalt ook.
Daarna hebben de de lus bij de Beerzen gedaan en die is al beter. Ik heb hem door tijdgebrek niet kunen voltooien, maar daar ging je af en toe heus de bossen in.

Maar voor degene die zegt dat er niks beters is in de buurt:
Ga naar de Drunense duinen. Dat is tenminste een beetje een uitdaging.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jun 14, 2004 6:56 pm

Saai?? Ik heb gisteren me anders toch genoeg vermaakt. De truc? Heel simpel... de meest hardste fiets uit de collectie pakken (DeKerf Generation in mijn geval), banden op 2 bar, ketting op een goed verzet en niet meer schakelen. Kop over kop met 3 man met nog geen meter tussenruimte over die singletracks rondduwen. Op de rechte stukken de 48 (...) buitenplaat er op en nog eens wat harder door duwen.

Ik vond hem zo best leuk voor "unne" zondag.

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » di jun 15, 2004 10:35 am

De Kerf"s,
tsja, als je dat leuk vindt dan snap ik dat je je wel vermaakt in Oirschot.
Klinkt mij meer als wielrennen in de oren. Maar ieder zijn voorkeur he.

Junq

Bericht door Junq » di jun 15, 2004 3:52 pm

Eerste lus inderdaad veel te "saaie" paden, tweede gedeelte was zeker aardig. Volgende keer liever 2 keer de lus bij de Beerzen rond dan allebei de lussen 1 maal.

Groot nadeel blijven de paarden, en dan met name wat ze achter laten....

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » di jun 15, 2004 3:56 pm

Men moet er paardebief van maken :P

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di jun 15, 2004 4:40 pm

Helm schreef:
De Kerf"s,
tsja, als je dat leuk vindt dan snap ik dat je je wel vermaakt in Oirschot.
Klinkt mij meer als wielrennen in de oren. Maar ieder zijn voorkeur he.

Afwisseling is the trick. Ik ben er al weer een tijd niet geweest. Pak een andere fiets en zodoende kan iets relatief "saai"s" toch leuk worden voor een zondag ochtend. Daarbij; wielrenners maken heel wat minder bochten dan wij doen op dat parcours... ;)

Maar idd; Houffalize (om maar wat te noemen) is wel ff wat mooier jah.

Junq

Bericht door Junq » di jun 15, 2004 4:58 pm

....moet je wel over de luxe beschikken dat je KAN kiezen....

maar in principe heb je gelijk; over die brede paden in een mooi tempo is, zeker voor conditie en kracht, prima te doen

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » wo jun 16, 2004 8:31 am

De route is trouwens wel goed voor je reactievermogen;
er zitten superveel haakse bochten in!

Plaats reactie