Nieuwe vaste route Nuenen komt

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
atbiker
Nieuwe vaste route Nuenen komt

Bericht door atbiker » wo sep 24, 2003 10:35 pm

Nog 3,5 week van hard werken komt eraan. Op 19 oktober 2003 wordt de vaste route in Nuenen feestelijk geopend. WE kunnen nu al spreken van een spectaculaire route en uniek in Nederland. Waar kun je buiten Limburg een berg van 60 meter, het hoogste punt van Brabant, meermalen beklimmen? De route is opgebouwd uit twee lussen van ongeveer 15 km. De eerste lus beslaat uit 9 km over het Landgoed Gulbergen waar onze "bult" ligt. Aansluitend nog een route van 15 km rondom Nuenen. Allereerst vindt op 19 oktober a.s. onze eigen veldtoertocht plaats die slechts gedeeltelijk over onze vaste route loopt. Na de tocht vindt de opening plaats van de vaste route. Na die tijd verwachten wij de rest van Nederland op onze route. Tegen die tijd zal er een folder bij de meeste VV"s klaarliggen.

BOSS
Contacteer:

Re:Nieuwe vaste route Nuenen komt

Bericht door BOSS » do sep 25, 2003 6:42 am

atbiker schreef:
Waar kun je buiten Limburg een berg van 60 meter, het hoogste punt van Brabant, meermalen beklimmen?

Schoorl :P :P :P

dusssss©

Tinman
Contacteer:

Bericht door Tinman » do sep 25, 2003 4:52 pm

atbiker schreef:
Nog 3,5 week van hard werken komt eraan. Op 19 oktober 2003 wordt de vaste route in Nuenen feestelijk geopend. WE kunnen nu al spreken van een spectaculaire route en uniek in Nederland. Waar kun je buiten Limburg een berg van 60 meter, het hoogste punt van Brabant, meermalen beklimmen? De route is opgebouwd uit twee lussen van ongeveer 15 km. De eerste lus beslaat uit 9 km over het Landgoed Gulbergen waar onze "bult" ligt. Aansluitend nog een route van 15 km rondom Nuenen. Allereerst vindt op 19 oktober a.s. onze eigen veldtoertocht plaats die slechts gedeeltelijk over onze vaste route loopt. Na de tocht vindt de opening plaats van de vaste route. Na die tijd verwachten wij de rest van Nederland op onze route. Tegen die tijd zal er een folder bij de meeste VV"s klaarliggen.

kom wel eens een keertje kijken ;D

ArViDi

Bericht door ArViDi » zo sep 28, 2003 12:31 pm

Ben vandaag stiekum al wezen proefrijden: mijn complimenten! De bult die normaal in de jaarlijkse tochten zit is natuurlijk leuk om te fietsen maar ik was aangenaam verrast door de "tweede bult" die vlak daarna kwam (en normaal ook niet in de tochten zit). Dit is leuk fietsen! Ik kan me voorstellen dat het voor de mensen uit Limburg en omgeving Groesbeek niet speciaal is maar voor onze omgeving is deze route een echte aanwinst.

Fahrvergnugen

Bericht door Fahrvergnugen » do okt 02, 2003 10:58 am

Da"s goed nieuws..beetje afwisseling in de regio kan geen kwaad, langzamerhand raak je toch een beetje uitgekeken op de routes Eersel-Bladel-Reusel-Luijksgestel.

Weet iemand iets over een (nog te openen) route in Oirschot?

Gast

Bericht door Gast » za okt 04, 2003 1:36 am

Ach dat is nog geeneens zover weg van mij :).64 km.Ik kom wel een keertje kijken daaro.

Btw al in Dorst geweest ook een leuke vaste route

loonnaarwerken

Bericht door loonnaarwerken » za okt 11, 2003 5:54 pm

Oirschot is nog niet officieel geopend vanwege een viaduct over de snelweg die nog niet klaar is. Je kunt hem al wel grotendeels rijden (440 of 20 km). Je kunt het beste starten vanaf s-Heerenvijvers. Op snelweg afslag oirschot boven aan de afslag richting de beerzen (middelbeers, westelbeers) daarna eerste afslag links (binnendoorroute naar wintelre) na een paar honderd meter heb je aan de rechterkant s-heerenvijvers liggen hier moet je de tweede weg rechts. Zeer afwisselende route nog erg smal en niet aangereden . heeft ook enkele stukjes die doen denken aan de korte route bij Aqua Best. Aanrader

Fahrvergnugen

Bericht door Fahrvergnugen » ma okt 13, 2003 7:39 am

Thanks! Ga "m zeker rijden binnenkort

Maar eerst staat Scherpenheuvel-Hapert op het programma ;D

M$

Bericht door M$ » zo nov 16, 2003 6:44 pm

Weet iemand waar de nuenen route start, ik wil em ook wel eens rijden na de Tourtocht.

Leuk heuveltje trouwens die Gulberg, het leek wel een mierenhoop tijdens de klim

WhoCares

Bericht door WhoCares » zo nov 16, 2003 7:15 pm

http://www.tcnuenen.nl/ en is ook te vinden nu bij http://www.mtbroutes.nl/

startplaatsen De route is voorzien van meerdere startlocaties:
Strandbad Enode in Nuenen,
Sportpark Gerwen aan de Polder in Gerwen en
Sportpark Molenven in Stiphout.

Stiphout waar vandaag de 10de editie was van hun toertocht , welke ondanks de lichte regen het goed rijden was.
Geen plassen , niet nat , alleen door de "regen" minder deelnemers dan gewoonlijk , maar wel een glas alcoholvrije champagne en loterij ( volgens mij is dat altijd )

M$

Bericht door M$ » zo nov 16, 2003 7:26 pm

Thnx :)

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo nov 23, 2003 6:47 pm

Hallo allen,

Ik ben vandaag eens in Nuenen wezen kijken, en ik moet zeggen dat de route toppie is!
Veel afwisseling en een leuke "bult" in de rode route om te beklimmen.
De rode route is me het best bevallen door deze klim en de grote afwisseling.
De blauwe is wat vlakker en loopt redelijk wat over bredere paden.
Ik heb ze beide achter elkaar gereden wat door de zwarte verbindingsroute goed te doen is.
Ik mag dan niet direct in de buurt wonen (102km zuidwestelijke richting) maar ik ga hier zeker terug komen!
Ik ben gestart bij strandbad Enode, dit was makkelijk te vinden vanaf de A58.
Lijkt me leuk bij droog weer om eens te proberen, want vandaag was alles vrij vochtig.

RIGID

Bericht door RIGID » vr jan 02, 2004 12:54 pm

Ook ik heb de routes rond Nuenen inmiddels een paar maal gereden. Naar mijn mening is de combinatie van de rode en de blauwe route zeker de moeite waard. Afwisselend, redelijk veel single track en volgens mij blijft het parcour ook bij veel regen redelijk droog.
Verder is het parcours zo uitgezet dat je niet al te veel wandelaars hoeft tegen te komen.

Ik ben heel benieuwd hoe de single tracks er over een jaar bij liggen aangezien de toplaag nogal dun is er je snel in de zand lag eronder terecht komt. We zullen zien. Voorals nog geef ik het geheel een dikke 7!!

Plaats reactie