Over een week ga ik met een vriend van met 3 dagen fietsen. We zitten te twijfelen tussen Limburg en de Belgische Ardennen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Ardennen, toch net wat hoger en stijler.
-Wie kent er leuke routes (of sites) in beide gebieden?
-Wie heeft er leuke ervaringen gehad, en waar moet je op letten in de Ardennen? Stenen? of gewoon asfalt, zand, enz.
Laat maar even iets weten.
BVD
Limburg of de Ardennen
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Re:Limburg of de Ardennen
Als je naar Zuid-Limburg gaat kun je bij de plaatselijke VVV in ieder geval wel een kaartje kopen met alle routes erop. I(k geloof dat er een stuk of 5 liggen)Ga bijvoorbeel ergens bij valkenburg zitten of nog wat verder naar onderen. Daar lopen voor wat betreft limburg de betere routes vind ik. Gulpen route en dergelijke zijn mooi)
Over de ardennen kan ik je niks vertellen
Over de ardennen kan ik je niks vertellen
Ardennen en Limburg zijn best wel met elkaar te vergelijken. Toch zou ik eerder voor de Ardennen gaan, omdat het toch ff een stukje ruiger en mooier is.
Overal zijn mooie routekaarten te koop, zoals FreakAzoid al melde, bij de VVV. (ik weet alleen niet meer hoe dat heet in belgie)
Overal zijn mooie routekaarten te koop, zoals FreakAzoid al melde, bij de VVV. (ik weet alleen niet meer hoe dat heet in belgie)
Omgeving Malmedy is egr leuk, vooral de route 3 in Ondenval (o.i.d). Nadeel is wel dat de routes niet goed aangegeven staan. Je kunt ook leuke routes combineren met elkaar.
Tip: rij langs een camping (of misschien ook verkrijgbaar bij de vvv). Daar liggen gratis routenkaarten.
groeten Koen
Tip: rij langs een camping (of misschien ook verkrijgbaar bij de vvv). Daar liggen gratis routenkaarten.
groeten Koen